روش های تمیز کردن دیسک ترمز

روش های تمیز کردن دیسک ترمز

خودرو ها دارای بخش ها و قسمت های مختلفی هستند که هر یک از این بخش ها به مراقبت های خاصی نیاز دارند. یکی از مهم ترین و اساسی ترین نمونه از این بخش ها، دیسک ترمز است. از این رو خوب است که با روش های تمیز کردن دیسک ترمز آشنا شویم. با انجام این کار می توان طول عمر این بخش از خودرو ها را افزایش داده و عملکرد آن ها را بهبود بخشید. برای آشنایی با نحوه تمیز کردن دیسک چرخ جلو سراتو می در ادامه با ما همراه باید.

بهترین روش های تمیز کردن دیسک ترمز

برای آشنایی با روش های تمیز کردن دیسک ترمز خوب است بدانید که این کار باید در مراحل مختلفی انجام گیرد. مهم ترین مراحل اجرای این کار عبارتند از:

  • ابتدا باید خودرو خود را بر روی یک سطح هموار پارک کنید.

شما باید یک سطح صاف و هموار انتخاب کنید و خودرو را در آن مکان پارک کنید. با توجه به این که برای انجام این کار باید خودرو را با بالابر بالا ببرید، باید حتما آن را در یک سطح کاملا صاف پارک کنید.

  • پیچ و مهره ها را شل کنید.

در این مرحله باید با کمک یک آچار و پیچ گوشتی مناسب پیچ و مهره ها را شل کنید. با این کار ابتدا یک تایر را باز کرده و سپس برای باز کردن تایر بعدی اقدام کنید.

  • ماشین خود را به کمک جک بالا ببرید.
بیشتر بخوانید  تعمیر کمک فنر| آیا می شود کمک فنر را تعمیر کنیم؟

در این بخش از روش های تمیز کردن دیسک ترمز باید برای بلند کردن خودرو اقدام کنید. باید خودرو را با ابزار و تجهیزات مناسبی بالا برده و در همان حالت نگه دارید.

  • تایر ها را خارج کنید.

پس از آن که متوجه شدید خودرو به اندازه کافی بالا برده و به خوبی محکم نگه داشته شده است، حال در این مرحله از کار باید تایر ها را خارج کنید. در این مرحله باید همه تایر ها را خارج کنید و برای ادامه کار آماده شوید.

  • قبل از تمیز کردن از سالم بودن دیسک ترمز مطمئن شوید.

قبل از آن که بخواهید برای تمیز کردن این دیسک ها اقدام کنید، باید از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر این قطعه سالم نبوده و فرسوده باشند، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

  • استفاده از برس فولادی ضد زنگ

برای آن که بتوانید فرآیند تمیز کاری این قطعه را با دقت بالاتری انجام دهید، باید از برس فولادی استفاده کنید. این نوع برس ها بسیار مقاوم بوده و لایه های نازک زنگ زدگی موجود روی دیسک ها را به خوبی از بین می برد.

  • ماشین کاری سطح روتور

برای رفع زنگ زدگی های قدیمی موجود بر روی این سطوح بهتر است که از دستگاه های سنگ زنی استفاده کنید. این کار باید حتما توسط افراد مجرب و حرفه ای انجام گیرد تا از بروز آسیب به دیسک جلوگیری شود. بنابراین می توانید برای این کار از سایت کیا 110 کمک بگیرید.

  • تعویض دیسک ترمز

در شرایطی که متوجه شدید این دیسک ها فرسوده شده و یا دارای زنگ زدگی های عمیقی هستند، باید به جای تمیز کردن برای تعویض آن ها اقدام کنید.

بیشتر بخوانید  بررسی خودرو کیا سراتو 2017
بهترین روش های تمیز کردن دیسک ترمز
بهترین روش های تمیز کردن دیسک ترمز

برای خرید انواع لوازم یدکی سراتو می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن دیسک ترمز

حال که با روش های تمیز کردن دیسک ترمز آشنا شدید، خوب است بدانید که برای انجام این کار به یکسری ابزار و تجهیزات نیاز دارید. مهم ترین وسایلی که برای تمیز کردن دیسک ترمز به آن ها نیاز دارید، عبارتند از:

  • روان کننده

یکی از مهم ترین ابزار های تمیز کننده که برای انجام این کار می توانید انجام دهید، روغن و گریس می باشد.

  • برس سیمی یا فولادی

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده برای انجام این کار برس سیمی می باشد. از این ابزار برای حذف زنگ زدگی در سطح روتور و یا کالیپر ترمز استفاده می کنند.

  • جک خودرو

پس از آشنایی با روش های تمیز کردن دیسک ترمز خوب است که این نوع ابزار ها را نیز بشناسیم. برای بلند کردن خودرو و خارج سازی تایر ها به این نوع ابزار ها نیاز دارید.

  • پیچ گوشتی

برای شل کردن پیچ ها و سپس محکم کردن دوباره آن ها باید از این ابزار استفاده کنید.

  • واشر پلاستیکی

برای مسدود کردن هر گونه نشتی از سطوح مختلف نیاز است که از این نوع ابزار استفاده شود.

  • نازل هوا

با کمک این ابزار می توان هوای فشرده در سوراخ لنت را خارج کنید.

  • اسکراپ پد

برای تمیز کردن سطح دیسک ترمز با استفاده از آب و صابون باید از این گونه پد ها استفاده کنید.

ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن دیسک ترمز
ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن دیسک ترمز

کلام آخر روش های تمیز کردن دیسک ترمز

روش های تمیز کردن دیسک ترمز شامل مراحل مختلفی می شود. برای این کار باید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. در شرایطی که برای انجام این کار با چالش مواجه شدید، می توانید این کار را به یک تیم تعمیرکار حرفه ای بسپارید. برای آموزش های بیشتر و خرید لوازم یدکی اپتیما و سراتو می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  چرا سراتو بخریم؟  ۵ دلیل برای خرید کیا سراتو

سوالات متداول برای روش های تمیز کردن دیسک ترمز

  1. چرا دیسک ترمز خودرو ها آلوده می شوند؟

این قطعه در خودرو ها به دلیل گرد و خاک و آلودگی های موجود در جاده کثیف شده و در فواصل زمانی مناسبی به تمیز کردن نیاز دارد.

  1. آیا می توان برای دیسک ترمز از آب و صابون استفاده کرد؟

بله شما می توانید برای تعمیر این قطعه از آب و صابون استفاده کنید.

  1. چه ابزاری برای تمیز کردن دیسک چرخ جلو لازم است؟

برای این کار به ابزاری همانند جک، پیچ گوشتی و روان کننده نیاز دارید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =