چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟

چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟

چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟ یکی از اجزا مهم و بسیار کاربردی در خودرو های مختلف فیلتر بنزین می باشد. برای تمیز کردن صافی بنزین روش های مختلفی وجود دارد. اما در برخی اوقات نیز لازم است تا این قطعه را تعویض کنید. فیلتر بنزین سراتو نقش مهمی را در خودرو ایفا می کند.  از این رو باید در فواصل زمانی مشخصی این قطعه را چک کرده و مورد بازدید قرار داد.

تمیز کردن این قطعه بسیار راحت بوده و تنها به کمی دقت نیاز دارد. در اکثر اوقات نیز برای این کار نیازی به ابزار خاصی ندارید. البته که می توانید برای این کار به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

چجوری فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟

در پاسخ به سوال چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟ باید بگوییم که این کار کمی تخصصی بوده و بهتر است توسط یک نیروی تعمیرکار مجرب انجام گیرد. با این حال ما فرآیند انجام این کار توضیح می دهیم تا با مراحل انجام این کار آشنا شوید. این قطعه در عین سادگی کار بزرگی انجام داده و قبل از آن که بنزین به موتور برسد، آن را تصفیه می کند.

برای تعمیر و یا تعویض این قطعه به هزینه های کمی نیاز دارد. بنزینی که از طریق پمپ های بنزین وارد باک خودرو شما می شود، به اندازه ای تمیز نیستند که بتوان مستقیم آن ها را به سمت موتور انتقال داد. از این رو باید حتما یک فیلتر در این بخش از خودرو قرار داده شود و آلودگی های را به خود جذب کند.

بیشتر بخوانید  دلیل پایین نیامدن ترمز دستی

اگر این آلودگی ها وارد موتور شوند، انژکتور را مسدود کرده و عملکرد پمپ سوخت و سایر قسمت ها را به هم می ریزند‌ حال اگر از فیلتر در این بخش از خودرو استفاده شود اما برای تعویض و یا تعمیر به موقع آن ها اقدام نکنید، ذرات این فیلتر بنزین اپتیما را مسدود می کنند. در نتیجه از جریان سوخت به داخل موتور جلوگیری کرده و عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا هر دو سال یکبار و یا بعد از آن که خودرو ۲۴۰۰۰ مایل حرکت می کند، باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید.

چجوری فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟
چجوری فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟

راحت ترین روش تمیز کردن فیلتر بنزین

در پاسخ به این سوال که چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟ باید گفت راحت ترین روش تمیز کردن صافی بنزین، درآوردن قطعه و دمیدن داخل آن است. دمیدن داخل قطعه باید عمیق بوده و چندین بار انجام شود. این کار تا زمانی باید تکرار شود که از فیلتر هوا خارج شود. زمانی که متوجه خارج شدن هوا از داخل صافی سوخت شدید، به این معناست که قطعه تمیز بوده و دیگر آلودگی برای انسداد آن وجود ندارد. اگر با این روش قطعه تمیز نشد، لازم است تا برای خرید صافی سوخت و تعویض آن اقدام کنید.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعویض فیلتر بنزین

پس از بررسی چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟ بهتر است در مورد تعمیر این قطعه نیز شما را راهنمایی کنیم. باید بگوییم که برای انجام این کار باید از ابزار و وسایل مختلفی استفاده کنیم. مهم ترین تجهیزاتی که برای تعمیر و یا تعویض این قطعه به آن نیاز دارید، عبارتند از:

  • عینک و دستکش ایمنی
  • مجموعه آچار
  • پیچ گوشتی دو پهلو
  • انبر گیره سوزنی یا شیلنگ
  • پارچه های کتان یا حوله
  • ظرف پلاستیکی یا تشتک
  • روغن نافذ
  • ریسمان درزگیر
  • پایه جک و جک
بیشتر بخوانید  چرا کولر خودرو خنک نمی کند؟
ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعویض فیلتر بنزین
ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعویض فیلتر بنزین

فیلتر بنزین را تمیز کنیم یا تعویض کنیم؟

در اکثر اوقات و در خودروهای امروز، عوض کردن صافی بنزین به جای تمیز کردن آن کار درستی تر است. بنابراین در شرایطی که با یکی از علائم زیر مواجه شدید، بهتر است برای بررسی و تعویض فیلتر بنزین اقدام کنید:

  • کثیفی انژکتور ها
  • به سرعت خراب شدن پمپ بنزین
  • لرزش غیر معمول خودرو هنگام استارت زدن
  • کاهش بازدهی موتور
  • خرابی سنسور اکسیژن
  • سوختن سوپاپ موتور

به منظور خرید صافی سوخت خودروهای کیا و لوازم یدکی سراتو می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

کلام آخر چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟

در پاسخ به سوال چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟ گفتیم که در اغلب موارد امکان انجام چنین کاری وجود ندارد. در شرایطی که متوجه شدید فیلتر بنزین خودرو شما کثیف شده است، به جای تمیز کردن باید به فکر اقدام دیگری باشید. در این شرایط باید برای تعویض این فیلتر اقدام کنید و از این طریق عملکرد هر چه بهتر سیستم سوخت رسانی و موتور کمک کنید. برای خرید صافی سوخت خودروهای کیا و سایر لوازم یدکی اپتیما می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول برای چگونه فیلتر بنزین را تمیز کنیم؟

  1. آیا نوع فیلتر بنزین در خودرو های مختلف متفاوت است؟

بله، شما برای این کار باید با توجه به نوع خودرو، نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

  1. آیا برند سازنده فیلتر بنزین در میزان کیفیت آن موثر است؟

بله، این فیلتر ها توسط برند های مختلف و با کیفیت های گوناگونی تولید می شوند، شما باید نمونه هایی را خریداری کنید که کاملا مرغوب بوده و اصل هستند.

  1. قیمت فیلتر بنزین چقدر است؟
بیشتر بخوانید  زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو

این محصول را با توجه به میزان مرغوبیت و اصالت، نوع برند سازنده، کشور تولید کننده و … قیمت گذاری می کنند و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن ها در نظر گرفت.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 15 =