خرید لوازم جانبی اپتیما

خودرو اپتیما| خرید لوازم یدکی اپتیما

دارندگان خودروهای خارجی همواره با مشکلات خاصی در ایران روبرو هستند. به خصوص در زمان تعویض قطعات یا خرید لوازم جانبی این مشکلات برای خودروهای تولید شده توسط برندهای خارجی بیشتر دیده می شود. کیا اپتیما یکی از خودروهای کره ای است که در سالهای اخیر توانسته در بازار ایران جایگاه خوبی به دست بیاورد. در بسیاری از موارد می بینیم که دارندگان خودروهای اپتیما برای خرید لوازم جانبی به مشکلاتی مانند موجود نبودن برخی از قطعات و لوازم یا عرضه محصولات تقلبی و بی کیفیت برمیخورند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم راهنمایی های لازم برای خرید لوازم جانبی اپتیما را در اختیار شما بگذاریم.

 

مشکلات اصلی در زمان خرید لوازم یدکی اپتیما

در بازار ایران افراد متقلب و سودجوی زیادی به دنبال موقعیت مناسب برای کسب سود بیشتر هستند. آنها همواره سعی می کنند با انجام تبلیغات گسترده و ارائه محصولات با قیمت پایین تر مشتریان را فریب دهند.

انواع لوازم یدکی اپتیما مانند کیسه های هوا، رینگ چرخ، چراغ های اصلی، لنت های ترمز و… ممکن است در بازار به صورت تقلبی با قیمت کمتر پیدا شوند و مشتریان ناآگاه فریب بخورند. متاسفانه میبینیم که بسیاری از کیسه های هوا ارائه شده توسط فروشندگان نامعتبر به درستی عمل نمی کنند و همین باعث وقوع حوادث گوناگون خواهد شد.

از طرفی نصب لوازم جانبی تقلبی روی خودرو باعث می شود تا احتمال آسیب دیدن سایر قسمت های خودرو به مرور زمان افزایش یابد. در چنین شرایطی ملزم به پرداخت هزینه های بیشتر خواهید بود. به عبارت دیگر وقتی فریب افراد متقلب در زمینه تامین قطعات یدکی را میخورید، در طولانی مدت باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

 

نحوه تشخیص لوازم جانبی اپتیما اصلی از تقلبی

روش های مختلفی برای تشخیص اصالت یک کالا وجود دارد که می توانید آنها را به خاطر بسپارید و در زمان خرید این موارد را مد نظر قرار دهید. در ادامه متخصصین ما تجربیات خود در این زمینه را با شما در میان خواهند گذاشت و روش های ساده ای را به شما آموزش می دهند.

  • معمولا لوازم جانبی اپتیما اصل با ضمانت نامه معتبر در اختیار مشتریان قرار می گیرد. پس وجود ضمانت نامه معتبر می تواند یکی از نشانه های تضمین کیفیت محصول برای ما به شمار رود.
  • وجود هولوگرام با کیفیت نیز یکی از روش های معمول است که در زمان خرید حضوری می تواند به شما کمک کند. محصولات اصلی و با کیفیت معمولا با هولوگرام سالم و با کیفیت به فروش میرسند. اما این روزهای تولید کننده های متقلب راه هایی برای جعل هولوگرام نیز پیدا کرده اند. پس بهتر است به این مورد اکتفا نکنید.
  • کیفیت ساخت محصولات اصل و اورجینال بسیار بالاست و ظرافتی که در تولید بخش های مختلف آن به چشم میخورد برای شما واضح خواهد بود. شرکت های معتبر تولید کننده لوازم جانبی اپتیما به کیفیت تولید، ظرافت و جزئیات اهمیت زیادی می دهند.
  • قطعات یدکی اصل و با کیفیت، قیمت معقولی دارند. به عبارت دیگر می توان گفت محصولات تقلبی برای جذب مشتری بیشتر دارای قیمت پایینی هستند. پس به یاد داشته باشید که هیچ ارزان بودنی بدون دلیل نیست.
  • اسکن کردن بارکد با نرم افزارهای روی تلفن های هوشمند یکی دیگر از روشهایی است که به شما اجازه می دهند از جزئیات مختلف مربوط به محصول اطلاع پیدا کنید و به این صورت خرید مطمئن تری داشته باشید.

 

آشنایی با انواع لوازم یدکی اپتیما

در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که شناخت بهتری روی مدل خودرو و بخش های مختلف آن دارند، خرید هوشمندانه تر انجام می دهند. به عنوان راننده یا صاحب خودرو شما باید بتوانید با لوازم و قطعات گوناگون اتومبیل خود آشنایی لازم را به دست آورید. بر اساس محل استفاده و کاربرد هر قطعه، می توان لوازم یدکی اپتیما را در دسته بندی های مختلفی قرار داد.

همچنین سری های مختلف و مدل های گوناگونی از این خودرو تولید و به بازار عرضه شده است. برای هر کدام از سری ها یا مدل های اپتیما از نمونه های خاصی لوازم یدکی استفاده شده است. پس بر اساس مدل نیز انواع لوازم یدکی را در دسته بندی های مختلفی قرار می دهند. زمانی که برای خرید لوازم  جانبی سراغ سایت های فروشگاهی می روید، با استفاده از همین دسته بندی های ساده می توانید محصول متناسب با نیاز خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  لوازم یدکی سراتو 2008

 

زمان مناسب برای تعویض قطعات اپتیما

بسته به شیوه رانندگی و شرایط کاری خودرو، عمر مفید هر کدام از قطعات دکی متفاوت است. اما به طور کلی می توان این زمان را تخمین زد. وقتی بتوانید در زمان درست قطعات معیوب و یا استفاده شده را تعویض کنید، قطعا آسیب کمتری به سایر بخش های خودرو وارد می شود.

البته باید این مورد مهم را به یاد داشته باشید که با تخمین زمان درست برای تعویض قطعات و لوازم یدکی خودرو، شاهد افزایش عمر مفید بخش های مختلف آن و کارایی بهتر خودرو خواهید بود. ثبت سوابق مربوط به استفاده از لوازم یدکی و قطعات مصرفی مانند لنت ها، روغن موتور، روغن ترمز و… باعث میشود که بتواندی زمان مناسب برای تعویض آنها را بهتر مشخص کنید.

از سوی دیگر دیگر در بسیاری از موارد دیده می شود که استفاده از خدمات سرویس دهی های دوره ای خودرو به شما کمک می کند زودتر از موعد از مشکلات گوناگون با خبر شوید. در نتیجه با تعویض به موقع قطعات می توانید از آسیب رسیدن به سایر قسمت ها و افزایش هزینه های خودرو جلوگیری کنید.

 

نکات مهم در زمان خرید لوازم جانبی اپتیما

در شرایطی که قصد خرید لوازم یدکی و تعویض آنها را دارید، باید به نکات مختلفی در این زمینه توجه کنید. توجه به این نکات که در ادامه آنها را خدمت شما معرفی میکنیم باعث می شود تا انتخاب و خرید هوشمندانه ای داشته باشید و بودجه خود را به درستی مصرف کنید.

شاید بسیاری در نظر گرفتن چنین نکاتی را به احتیاط یا حساسیت بیش از حد نسبت دهند، اما فراموش نکنید که حساسیت شما در خصوص خودرو باعث بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید بخش های مختلف آن خواهد شد. از همین رو در ادامه ما موارد مهمی که در زمان خرید لوازم جانبی اپتیما باید در نظر داشته باشید را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

 

  • به هیچ عنوان فریب افراد متقلب را نخورید.

به یاد داشته باشید که همواره در زمان خرید سراغ محصولاتی بروید که کیفیت و اصالت آنها تایید شده است. در چنین شرایطی است که قطعات مورد نظر می توانند عمر مفید مناسبی برای شما داشته باشند و در غیر این صورت علاوه بر عمر پایین به سایر قسمت های خودرو نیز آسیب می رسانند.

امروزه تولید کنندگان، فروشندگان و بازاریابان متقلب به دنبال روش هایی هستند که بیشتر مشتریان را فریب دهند. اما وقتی شما از فروشنده لوازم جانبی بخواهید که ضمانت اصالت کالا را در اختیار شما بگذارد؛ در صورت تقلبی بودن محصول می توانید این موضوع را پیگیری کنید و قطعات تقلبی را به فروشنده بازگردانید.

در شرایطی که قصد خرید اینترنتی را دارید نیز باید این ضمانت به همراه کالا ارائه شود و از طرفی امکان مرجوع کردن کالا در مدت مشخصی برای شما وجود داشته باشد. وجود ضمانت نامه معتبر نیز می توانید باعث افزایش اعتماد ما به یک محصول خاص شود.

 

  • با خودروی خود بیشتر آشنا شوید.

برای آشنایی بهتر با خودروی خود می توانید از مقالات متعددی که در اینترنت منتشر شده استفاده کنید یا سراغ دفترچه راهنمای خودرو بروید. وقتی اطلاعات ضروری مانند سری ساخت، سال ساخت و مدل خودرو را به صورت دقیق داشته باشید روند انجام معاملات خودرو، تعمیر و تامین قطعات و لوازم جانبی برای شما راحت تر خواهد بود.

در صورتی که دفترچه راهنما یا سایر مراجع مطمئن برای کسب اطلاعات در خصوص خودرو نیست، می توانید به افراد تعمیرکار معتمد و متخصص مراجعه کنید و راهنمایی های لازم در این زمینه را از آنها دریافت نمایید.

همچنین در زمان خرید امکان مشورت با فروشندگان وجود دارد. در این میان فروشندگانی که اطلاعات لازم برای داشتن خریدی بهتر را در اختیار شما میگذارند، قطعا گزینه های بسیار مناسبی هستند و برای آنها مهم است که خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

 

  • ثبت شماره قطعه خودرو

بسیاری از قطعات و لوازم جانبی خودرو مانند فیلتر روغن، فیلتر هوا و… به عنوان اقلام مصرفی شناخته می شوند و با گذر زمان و عملکرد خودرو عمر مفید آنها به پایان می رسد. در چنین شرایطی وقتی شما بعد از خرید این قطعات، شماره سری آنها را یادداشت کنید، می توانید در خرید های بعدی خود دقیقا سراغ همان قطعات یکسان بروید. همین موضوع باعث کاهش اشتباهات رایج در این زمینه می شود.

بیشتر بخوانید  دلیل پایین آمدن دور موتور ماشین

در اختیار داشتن شماره قطعه خودرو به خصوص در زمانی که قصد خرید اینترنتی را دارید می تواند به شما کمک کند تا بتوانید متخصصن فروش را بهتر از نیاز خود باخبر کنید. متاسفانه بسیاری ثبت شماره قطعات خودرو را جدی نمی گیرند و البته تبعات این موضوع روی روند استفاده آنها از خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

 

  • مشخص کنید که خودرو گیربکس اتوماتیک است یا دستی

در ماشین های امروزی مانند اپتیما و سایر مدل های مشابه، وقتی سخن از خودرو اتوماتیک به میان می آید باید این مورد را در نظر داشته باشید بسیاری از قطعات و لوازم جانبی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.  این مورد به خصوص در خودروهایی که دارای دو نمونه گیربکس اتوماتیک و دستی هستند، بیشتر مشاهده می شود. چون برخی قطعات صرفا برای نمونه های اتوماتیک تولید می شوند یا ساختار آنها متفاوت است.

اگر در زمان خرید لوازم جانبی اپتیما به این موضوع دقت نداشته باشید، ممکن است متوجه شوید که هزینه بی دلیل برای خرید یک قطعه پرداخت کرده اید. از طرفی این قطعات برای شما عملکرد مناسبی نخواهند داشت. برای جلوگیری از بروز این مشکل نیز بهتر است در زمان خرید سوالات مرتبط را از فروشنده بپرسید تا به این صورت از داشتن خریدی درست اطمینان حاصل کنید.

 

  • وضعیت ظاهری قطعات و لوازم یدکی اپتیما

یکی از موارد مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، سلامت فیزیکی و ظاهری قطعات خریداری شده است. معمولا برندهای تولید کننده لوازم یدکی و قطعات مختلف برای تولید محصولات خود سراغ مواد اولیه مناسب می روند. همچنین بسته بندی استفاده شده برای آنها نیز از کیفیت مناسب برخوردار است. پس در زمان خرید باید هوشمندانه و دقیق عمل کنید. به این صورت که قطعات و لوازم مورد نظرتان را از درون بسته بندی بیرون بکشید و وضعیت آنها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که هر گونه بی دقتی در زمان ساخت، عدم ظرافت در بسته بندی و… را مشاهده کردید، باید محصول مورد نظر را به فروشنده بازگردانید. در نظر داشته باشید که بسیاری از فروشندگان متقلب بعد از فروش محصولات خود حاضر به عودت آنها نخواهند شد و عملا هزینه خود را در چنین شرایطی دور ریخته اید.

 

  • قبل از خرید با افراد با تجربه مشورت کنید.

امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو فعالیت دارند. هر کدام از این برند ها کیفیت، کارایی و مزایای مختلفی را در اختیار شما می گذارند. البته همین تنوع باعث می شود تا در بسیاری از موارد شاهد سردرگمی مشتریان باشیم.

شناخت هر کدام از این برند ها یا شرکت ها قطعا زمان زیادی از شما خواهد گرفت. پس پیشنهاد ما این است که حتما قبل از خرید با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشاوره های لازم را دریافت کنید. مورد مهمی که در این میان باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که فروشندگانی که در بیشتر موارد مشاوره های دقیق و دلسوزانه در اختیار مشتری قرار می دهند، به دنبال این هستند که شما از خرید خود راضی باشید.

 

 

نکات مهم در زمان خرید اینترنتی لوازم یدکی اپتیما

امروزه سایت های زیادی در زمینه فروش لوازم جانبی اپتیما و سایر خودروها فعالیت دارند. استفاده از این فروشگاه ها باعث می شود تا بتوانید در هر کجای کشور هستید، به قطعات اصل و اورجینال دسترسی داشته باشید.

البته در بسیاری از موارد مشتریان از این که نمی توانند محصول خود را در زمان خرید ببینند احساس نارضایتی می کنند. ولی برای برطرف ساخت این مشکل نیز راهکارهای وجود دارد که در ادامه آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

  • امکان مرجوع کردن کالا

زمانی که یه سایت فروشگاهی لوازم یدکی به مشتریان خود اجازه مرجوع کردن کالا را بدهد، یعنی از کیفیت محصولات خود اطمینان دارد. شما باید قبل از خرید حتما از این موضوع اطلاع پیدا کنید تا در زمان تحویل محصول در صورتی که از کیفیت آن رضایت نداشتید، کالا را به فروشنده ارجاع دهید. همچنین در صورتی که برای یک فروشگاه این موضوع برای شما مبهم بود، می توانید با کارشناسان آنها تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم لنت ترمز تمام شده است؟

 

  • مشاهده نظرات مشتریان قبلی

استفاده از نظرات سایرین می تواند جنبه های مختلفی از یک محصل را قبل از خرید برای شما آشکار کند. پس به آن توجه ویژه داشته باشید.

 

  • نحوه پرداخت

در بسیاری از شرکت ها اجازه می دهند که مشتری بتواند بعد از تحویل بار هزینه را پرداخت نماید و همین یک تضمین برای داشتن خریدی بهتر است.

 

  • ارائه اطلاعات دلسوزانه و صحیح

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که فروشندگان متقلب به اطلاعات غلطی در اختیار مشتریان خود می گذارند تا به این صورت آنها را بهتر فریب دهند. پسرا فروشندگانی بروید که دلسوزانه و صادقانه اطلاعات و راهنمایی های لازم را در اختیار شما می گذارند.

 

  • سرعت تحویل لوازم جانبی اپتیما

زمانی که قصد خرید اینترنتی لوازم جانبی اپتیما را دارید باید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که سرعت رسیدن محصول به دست شما چقدر است. بسیاری از موارد ممکن است شما نیاز مبرم و ضروری به شدت داشته باشید و بدون آن عملاً هیچ استفاده از خودرو خود نتوانید بکنید.

در چنین شرایطی باید حتماً سراغ فروشندگانی بروید که از پست پیشتاز برای ارسال محصولات خود استفاده می کنند و سعی می کنند تا در کوتاه ترین زمان قطعات جانبی را به دست شما برسانند. همچنین بهتر است برای اطمینان بیشتر قبل از خرید اینترنتی با فروشندگان در این زمینه مشورت کرده و آنها را از انتظارات خود باخبر کنید.

 

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم نکات و دانستنی های ضروری برای خرید لوازم جانبی اپتیما را در اختیار شما قرار دهیم. نکته مهمی که همینجا باید مد نظر قرار دهید این است که امروزه فروشندگان زیادی در زمینه ارائه لوازم جانبی اپتیما فعالیت می کنند.

همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از مشتریان در زمان خرید نتوانند فروشگاه مورد نظر خود را به درستی انتخاب نمایند. از سوی دیگر زمان دقیق نیاز به لوازم جانبی اپتیما برای ما مشخص نیست و بسته به مشکلات به وجود آمده می تواند متفاوت باشد.

دارندگان خودروهای خارجی مانند اپتیما باید همواره مرکز مناسب برای خرید لوازم جانبی اپتیما خود را بشناسند و به آن دسترسی داشته باشند. حادثه و خبر نمی کند و هر گونه تعلل در زمینه تعویض لوازم جانبی علاوه بر آسیب رساندن به سایر قسمتهای خودرو، باعث تاخیر در تعمیر اتومبیل شما خواهد شد و زمان زیادی را تلف می کند.

در این مطلب سعی شد تا اطلاعات مناسبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم تا برای خرید لوازم جانبی اپتیما به مشکل برنخورید. اما هنوز هم می توانید با ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم در این زمینه را دریافت کنید.

 

 

سوالات متداول

1- چه زمانی برای تعویض قطعات و لوازم یدکی اپتیما مناسب است؟

شناخت مشکلات رایج خودرو اپتیما و همچنین دریافت راهنمایی های لازم از افراد متخصص و اجازه می دهد تا زمان مناسب برای خرید و تعویض لوازم جانبی اپتیما را برای خود مشخص کنید.

 

2- چه نکاتی را در زمان خرید لوازم یدکی اپتیما باید به یاد داشته باشیم؟

نکات مهمی که در زمان خرید لوازم جانبی اپتیما باید به یاد داشته باشید و در این مطلب با هم مورد بررسی قرار داده ایم.

 

3- لوازم جانبی اصل و اورجینال اپتیما چه ویژگی هایی دارد؟

لوازم جانبی اپتیما دارای قیمت منطقی و کیفیت بالایی هستند. همچنین کیفیت ساخت و بسته بندی آنها نیز بسیار بالاست و در بیشتر موارد با ضمانت نامه معتبر در اختیار مشتری قرار می گیرند.

 

4- آیا خرید اینترنتی لوازم جانبی اپتیما درست است؟

برای خرید اینترنتی لوازم جانبی اپتیما باید حتماً سراغ سایت هایی بروید که قابلیت ارجاع محصول را برای شما گذاشته اند و همچنین قطعات خود را با ضمانت نامه معتبر در اختیار مشتریان قرار می دهند.

 

5- بهترین روش خرید لوازم جانبی اپتیما چیست؟

بهترین روش برای خرید لوازم جانبی اپتیما این است که سراغ فروشندگان حرفه ای و قابل اعتماد بروید که محصولات خود را با ضمانت اصالت در اختیار شما قرار می دهند.

 

مجموعه کیا 110 مفتخر است برای خرید لوازم یدکی اپتیما با تیم مشاوره بسیار حرفه ای و متخصص و همچنین با ضمانت اصالت کالا در خدمت شما سروران گرامی باشد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =