دسترسی به صندوق عقب سراتو

دسترسی به صندوق عقب سراتو

نحوه دسترسی به صندوق عقب سراتو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که، نیاز به دسترسی به صندوق عقب سراتو داشته باشید، اما ریموت ماشین در دسترس تان نباشد یا باتری ریموت تمام شده باشد. در این مواقع شما باید از روش‌های دیگر برای باز کردن درب سراتو استفاده کنید. برخی مواقع نیز ممکن است درب سراتو دارای خرابی یا مشکلی باشد، و به همین علت باز نشود.

 

سراتو خودرویی است که از کمپانی کیا از سال ۲۰۰۳ تولید و عرضه شده است، این خودروی هوشمند در نسل اول، دوم و سوم وارد ایران شده است. روش‌های آسانی برای باز کردن درب سراتو وجود دارد. ما در ادامه نحوه دسترسی به صندوق عقب سراتو و علت باز نشدن درب را بررسی کرده‌ایم.

 

نحوه باز کردن درب صندوق عقب سراتو

اولین و رایج ترین راه برای باز کردن درب صندوق عقب، استفاده از ریموت ماشین است. اما در برخی مواقع ممکن شما فراموش کنید که ریموت ماشین را در کجا قرار داده‌اید. یا ریموت خودرو خراب شده باشد. در این شرایط با استفاده از روش های زیر دسترسی به صندوق عقب سراتو برای شما امکان پذیر است.

  • استفاده از ریموت یدک: در این وضعیت می‌توانید با ریموت یدک ماشین اقدام به باز کردن درب صندوق سراتو کنید. با ریموت یدک با زدن ضامن، کلید را از ریموت بیرون بیاورید. با این کلید می‌توانید دسترسی به صندوق عقب سراتو را داشته باشید. این کلید قفل درب صندوق عقب شما می‌باشد. پس از باز شدن درب، دستگیره صندوق عقب را که در پشت ماشین قرار دارد را بکشید. در این حالت شما می‌توانید درب را به صورت کامل یا نصفه باز کنید.
  • دکمه صندوق عقب داخل ماشین: گاهی مواقع پیش می‌آید که یکی از سرنشینان خودرو می‌خواهد وسیله‌ای را از صندوق عقب بردارد، در این شرایط شما می‌توانید بدون نیاز به ریموت، دکمه تعبیه شده روی کنسول ماشین را فشار دهید. البته در هر کدام از ماشین‌های سراتو ممکن است، این دکمه در مکان دیگری نصب شده باشد. در این حالت درب صندوق عقب به صورت خودکار باز می شود.
  • در برخی اوقات نیز خرابی قفل صندوق عقب سراتو باعث شده تا شما نتوانید درب آن را باز کنید. در چنین شرایطی باید به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کرده و برای تعمیر یا تعویض قفل صندوق سراتو اقدام کنید.
بیشتر بخوانید  بهترین برند لنت ترمز

نحوه باز کردن درب صندوق سراتو

 

 نکات ایمنی برای دسترسی آسان به صندوق عقب سراتو

برای دسترسی به صندوق عقب سراتو باید برخی نکات را رعایت کنید، این نکات شامل موارد زیر است:

  1. اگر درب صندوق عقب شما به صورت اتوماتیک باز می‌شود، قبل از باز کردن آن از اینکه، مانعی در مسیر وجود نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید.
  2. قبل از بسته شدن درب نیز مطمئن شوید که هیچ مانعی برای بسته شدن درب وجود ندارد
  3. اگر درب صندوق عقب را به صورت دستی و با دستگیره باز و بسته می کنید. هنگام باز و بسته کردن آن مراقب باشید که به بدنه خودرو آسیب نرسد.

نکات ایمنی برای بازکردن درب صندوق عقب سراتو

علت باز نشدن درب سراتو

راهکارهایی که گفتیم برای باز کردن دسترسی به صندوق عقب سراتو بود. اما اگر این راهکارها برای شما جواب نداد، باید از متخصصین راهنمایی بگیرید تا به شما برای دسترسی به  صندوق عقب سراتو کمک کنند.

زیرا در برخی موارد ممکن است قفل صندوق عقب سراتو خراب باشد و صندوق عقب باز نوشته شود. در این حالت متخصصین می‌توانند با حرفه‌ای‌ترین ابزارها درب صندوق عقب شما را بدون هیچ آسیبی باز کنند.

در برخی موارد نیز ممکن است که ریموت ماشین باتری اش تمام شده باشد یا دچار مشکل شده باشد. در این حالت نیاز دارید با استفاده از تعویض یا تعمیر ریموت مشکل را برطرف کنید.

 

استفاده از صندوق پران خودرو

پمپ صندوق پران یکی از آپشن های حرفه ای می باشد. صندوق پران وسیله ای است که به ققل صندوق وصل می شود و برای باز شدن نیاز به استفاده از سوئیچ ندارد. یکی از راه های آسان برای باز شدن درب صندوق عقب سراتو، استفاده از صندوق پران می باشد.

بیشتر بخوانید  نکات مهم بعد از تعویض لنت ترمز

در برخی شرایط  که شما از خرید برگشته اید و وسیله ای در دست دارید، نمی توانید با سوئیچ دسترسی به صندوق عقب سراتو را داشته باشید. در این حالت می توانید با تکان دادن پاهایتان زیر درب صندوق عقب، آن را باز کنید. همچنین با همین حرکت آن را ببندید.  اما دقت کنید که، سوئیچ باید در نزدیکی شما یعنی داخل جیب باشد.

استفاده از صندوق پران دسترسی به صندوق عقب سراتو را برای شما آسان می کند و دیگر نیازی به قرار دادن وسیله ها در زمین ندارید. و به راحتی با تکان دادن پاهایتان درب باز می شود. این کار موجب رفاه و راحتی بیشتر شما می شود.

سخن پایانی

در بالا به راهکارهای آسان دسترسی به صندوق عقب سراتو پرداختیم. استفاده از صندوق پران راحتی و رفاه را برای باز و بسته کردن صندوق عقب برای شما به ارمغان می آورد. شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر صندوق پران مناسب سراتو را تهیه کنید. برای تهیه کلیه لوازم یدکی سراتو اصل می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

-چگونه می توان از صندوق عقب پران استفاده کرد؟

برای این کار باید سوئیچ را در جیب یا کیف خود قرار دهید سپس با تکان دادن پاهایتان زیر درب صندوق عقب درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود

چه روش هایی برای باز کردن درب صندوق عقب سراتو وجود دارد؟

شما می توانید با ریموت، ریموت یدک، دکمه داخل ماشین و صندوق پران به صندوق عقب سراتو دسترسی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =