قطعات قفل صندوق عقب سراتو

قطعات قفل صندوق عقب سراتو

قفل صندوق عقب برای مراقبت از صندوق عقب و بارهای داخل محفظه می‌باشد. همچنین از باز شدن درب صندوق عقب هنگام رانندگی پیشگیری می‌کند. قفل صندوق عقب نوعی محافظ برای نگهداری از قطعات قفل صندوق عقب سراتو می‌باشد. این قفل از روکش آهنی و پلاستیکی ساخته شده است و در برابر ضربه دوام بالایی دارد.

قفل صندوق عقب در زیر صندوق خودرو قرار دارد و و از باز شدن درب، در اثر فشار جلوگیری می‌کند. این قفل با قرار داشتن بر روی زبانه قفل، عملکرد بسته شدن درب را انجام می دهد. عملکرد این قفل به دو صورت مکانیکی و برقی می‌باشد. در ادامه قطعات قفل صندوق عقب سراتو و دلایل خرابی آن را بررسی می کنیم.

 

قفل صندوق عقب سراتو از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قفل صندوق عقب، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از قطعات قفل صندوق عقب سراتو وظیفه خاص خود را دارند. در ادامه اجزای این قفل را بررسی می کنیم.

  • بدنه قفل: بدنه قفل معمولاً از جنس فلز یا پلاستیک می‌باشد و وظیفه نگهداری از قطعات قفل صندوق عقب سراتو را دارد.
  • زبانه قفل صندوق عقب سراتو : این زبانه، عملکرد قفل شدن درب صندوق عقب را انجام می‌دهد.
  • مکانیزم قفل: مکانیزم قفل از اجزایی مانند فنر، چرخ دنده، پین و… ساخته شده است و فرایند باز و بسته کردن درب صندوق عقب را انجام می‌دهد.
  • کلید قفل: این کلید از شیارهایی تشکیل شده است که برای قفل کردن صندوق عقب استفاده می‌شود.
  • پمپ برقی: برخی مدل‌های سراتو دارای پمپ برقی هستند که به صورت خودکار عملیات باز و بسته کردن صندوق عقب را انجام می‌دهند.
بیشتر بخوانید  بررسی خودرو کیا سراتو 2017

قفل صندوق از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

نحوه عملکرد قطعات قفل صندوق سراتو

قفل صندوق عقب سراتو به دو صورت مکانیکی و برقی عمل می‌کند. مکانیزم قفل‌ها به سه بخش مختلف، مکانیزم قفل به سه دسته، مکانیزم‌های قفل اضطراری و مکانیزم آزادسازی تقسیم می‌شود.

قطعات قفل صندوق عقب سراتو یک محرک عملگر، موتور الکتریکی دارد و با فشردن ریموت یا دکمه داخل ماشین، موتور الکتریکی شروع به کار می‌کند و موجب حرکت ضامن می‌شود. در این وضعیت درب صندوق عقب باز می‌شود.

علائم خرابی قفل صندوق عقب سراتو

قفل صندوق با اینکه در عملکرد رانندگی شما تاثیر ندارد. اما برای نگهداری و محافظت از بارهای شما باید به درستی عمل کند. قطعات قفل صندوق عقب سراتو مانند هر قطعه دیگری خراب می‌شود. دلایل خرابی این خودرو شامل موارد زیر است:

درب صندوق عقب باز نمی‌شود.

وقتی درب صندوق به درستی باز نشود، ممکن است دستگاه‌های الکترونیکی متصل به آن، دچار اختلالات شده باشند. در این شرایط ممکن است مشکلاتی در فیوز یا باتری خودرو رخ داده باشد. در این هنگام وقتی شما دکمه خودرو را برای باز شدن صندوق می زنید، اتفاقی نمی‌افتد.

درب صندوق عقب به خوبی قفل نمی‌شود

در برخی مواقع کلیک‌های عملگر محرک قفل متوقف نمی‌شوند. همین امر به عدم ارسال سیگنال قطع جریان، به منبع می‌شود. در این شرایط باید برای جلوگیری از خراب شدن سیستم‌های الکترونیکی، باید اتصال باتری را قطع کنید واز یک متخصص یا مکانیک کمک بگیرید.

در برخی شرایط نیز ممکن است قفل دستی به خوبی عمل کند، اما سوئیچ دکمه داخل خودرو درب را باز نکند. این مسئله بیانگر خرابی محرک قفل است در این شرایط باید قفل را تعویض کنید. در این حالت امکان تعمیر قفل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟

صدای تیک تیک هنگام باز و بسته کردن درب صندوق

شما با قفل کردن صندوق سراتو صدایی را، بدون باز شدن می‌شنوید. در این صورت سیستم ارتباطی عملگر قفل، یا سیم الکترونیکی دچار مشکل شده است. اگر موتور کار می‌کند، علت این است که که فنر گیر کرده است و با فشار دادن دکمه ریموت، فنر قفل آزاد نمی‌شود.

راه های جلوگیری از خرابی قفل صندوق عقب

  1. به صندوق عقب خودرو ضربه نزنید.
  2. از ریختن مایعات روی قفل صندوق عقب پرهیز کنید.
  3. از دستکاری سیستم قفل پرهیز کنید.
  4. به صورت منظم عملکرد قفل را چک کنید.

علائم خرابی قفل صندوق عقب سراتو

تعمیر قفل صندوق عقب سراتو

از دلایل رایج خراب شدن قطعات قفل صندوق عقب سراتو، شکستن زبانه است. برای تعمیر و باز کردن صندوق می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. اما تعمیرکاران معمولا از ضامن ها و قطعات مشابه یا جوش زدن و چسباندن ضامن استفاده می کنند.

به همین علت قفل به مرور دچار آسیب می شود. پس بهتر است برای پیشگیری از خرابی مجدد و هزینه دوباره، آن را تعویض کنید. برای خرید قفل صندوق عقب سراتو از فروشندگان لوازم یدکی اورجینال خریداری نمایید.

نتیجه گیری

قفل صندوق عقب سراتو از قطعات مختلفی ساخته شده است که، هر یک وظیفه خاصی را بر عهده دارد. این قفل برای محافظت از بارهای داخل صندوق ساخته شده است. همچنین در صورت خرابی یکی از قطعات قفل صندوق عقب سراتو ، فرایند قفل شدن به درستی انجام نمی شود و باید تعویض شود. برای تعویض قفل، می توانید قفل را از مراکز معتبر خریداری نمایید. در صورت نیاز به کلیه لوازم یدکی کیا سراتو اعم از قفل صندوق عقب سراتو yd، کمک جلو، فیلتر بنزین سراتو و… می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  لوازم یدکی سراتو 2008

 

سوالات متداول

-قطعات قفل صندوق عقب سراتو کدامند؟

برخی از اجزای قفل صندوق، این خودرو شامل بدنه قفل، زبانه قفل، کلید قفل و پمپ برقی می باشد.

-قفل صندوق عقب سراتو را از کجا خریداری می شود؟

این قفل ها در فروشگاه های لوازم یدکی سراتو موجود می باشد. این قطعه را از فروشندگان معتبر خریداری کنید تا قفل صندوق عقب اورجینال سراتو را به شما تحویل دهند.

 

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سیزده =