علت چشمک زدن چراغ جلو خودرو

علت چشمک زدن چراغ جلو خودرو

چشمک زدن چراغ جلو خودرو یکی از مشگلات رایج در خودرو است. چراغ خودرو ها از مهم ترین قطعات خودرو ها می باشد که سلامت آنها، به شما در داشتن رانندگی ایمن بسیار کمک می کند. سیستم چراغ ها به شما کمک می کند که دید بهتری هنگام حرکت در شب داشته باشید. چراغ های جلو خودرو مانند هر قطعه دیگری از خودرو آسیب پذیر است و گاهی پیش می آید که چراغ های جلو سوسو می زنند، این اتفاق نه تنها آزاردهنده است بلکه ایمنی رانندگی شما را  به خطر می اندازد. این مشکل می تواند مربوط به خرابی دینام، باتری، فیوز ها و یا مشکلات سیم کشی باشد.

چشمک زدن چراغ خودرو

منظور از چشمک زدن چراغ جلو سراتو ، خاموش و روشن شدن چراغ و کم سو شدن آن می باشد که معمولا این اتفاقات به دلیل اشکالات در باتری و یا برق ماشین اتفاق می افتد. در ادامه برخی از دلایل چشمک زدن چراغ جلو خودرو را برای شما شرح می دهیم.

اشکال در باتری ماشین

چراغ های ماشین برای عملکرد درست خود به انرژی باتری نیازمند هستند و در صورتی که اشکالی در این قطعه مهم باشد ممکن است چراغ ها را هم درگیر کند. در این شرایط برای اطمینان از عملکرد درست باتری باید تست باتری انجام دهید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید معمولا عمر مفید باتری ماشین 2 الی 3 سال می باشد و در صورت مشاهده علائمی مثل چشمک زدن چراغ ها و یا سخت استارت خوردن خودرو بهتر است به خرابی باتری شک کرده وآن را چک کنید.

بیشتر بخوانید  5 نکته مهم برای تعویض شمع موتور خودرو

چشمک زدن چراغ جلو خودرو با سوختن لامپ ها

ممکن است چراغ های شما قدیمی باشند و یا دچار سوختگی شده باشند و همین امر باعث سوسو زدن چراغ های شما شود. در این صورت با تعویض چراغ ها مشکل چشمک زدن چراغ جلو خودرو شما نیز برطرف می شود.

سوختن فیوزها

در صورت سوختن فیوز ها و یا خارج شدن از جای خود نیز چراغ های شما چشمک می زند. رفع مشکلات مربوط به فیوز ها بهتر است توسط مختصصان این امر یعنی باتری ساز ها رفع گردد چرا که خوب است سیستم الکتریکی ماشین چک شود.

اشکال در دینام خودرو

هنگام خرابی دینام ماشین برق خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد و این مسئله می تواند منجر به ضعیف شدن باتری و برق خودرو نیز می شود و در پی آن منجر به سوسو زدن و یا کم نور شدن چراغ شما منجر می شود زیرا چراغ ها به انرژی باتری متکی هستند و زمانی که دینام باتری را شارژ نمی کند، سیستم الکتریکی خودرو دچار مشکل می شود. بنابراین در صورت مشاهده چشمک زدن خودرو، دینام خودرو را نیز توسط افراد متخصص چک کنید.

اشکال در سوئیچ چراغ خودرو

در برخی موارد خرابی سوییچ چراغ خودرو نیز ممکن است به چشمک زدن چراغ جلو خودرو شما منجر شود. در این شرایط می توانید با تعویض سوییچ خودرو این مشکل را رفع کنید.

چشمک زدن چراغ جلو خودرو برای مشکل سیم کشی خودرو

در صورت آسیب فیزیکی سیم کشی خودرو نیز، ممکن است شما دچار چشمک زدن چراغ جلو خودروی شوید در این صورت ممکن است داخل کانکتور یا فیش چراغ شروع به ذوب شدن کند و باعث اتصال ضعیف به لامپ می شود.  برای رفع این مشکل باید سیم کشی ها را تعویض کرده و یا فیش های آسیب دیده را تعویض نمایید.

بیشتر بخوانید  دلیل بالا رفتن آمپر خودرو
چشمک زدن چراغ خودرو
چشمک زدن چراغ خودرو

علت چشمک زدن چراغ پشت آمپر

اگر بخواهیم در مورد این مشکل به طور کلی صحبت کنیم می توان گفت که معمولا علت چشمک زدن چراغ پشت آمپر خرابی باتری خودرو است. همانطور که می دانید باتری نقش اصلی در تامین انرژی الکتریکی خودرو دارد و در صورتی که باتری درست کار نکند مشکلاتی از قبیل چشمک زدن چراغ پشت آمپر هم برای شما به وجود می آید.

البته در صورتی که دینام ماشین نیز خراب باشد ممکن است چراغ پشت آمپر شما سوسو بزند چرا که در واقع دینام برق را در ماشین توزیع می کند و انرژی باتری را تامین کرده و آن را شارژ می نمایید. در صورت مشکل در دینام تمام قطعاتی که با برق کار می کنند مانند برف پاک کن، شیشه بالاکن و حتی فرمان برقی ماشین نیز دچار اختلال می شوند. بنابراین در صورت مشاهده هر کدام از موارد گفته شده دینام خود را توسط افراد مختصص در این امر مورد بررسی قرار دهید.

علل کم و زیاد شدن نور چراغ جلو خودرو یا لرزش نور

کم و زیاد شدن نور چراغ معمولا به دلایل که در زیر گفته می شود مربوط است:

  • مشکل در کابل های باتری
  • استفاده از لامپ های بی کیفیت
  • آفتاب سوختگی کاسه چراغ
  • کثیفی کاسه چراغ
  • کدرشدن کاسه چراغ
  • خرابی سیم کشی ماشین
  • مشکل دینام ماشین

از علل اصلی کم و زیاد شدن نور چراغ جلو می توان به خرابی دینام و اشکال در سیم کشی ها اشاره کرد. اما برای بررسی دقیق تر بهتر است خودرو خود را نزد افراد متخصص در این امر برده تا توسط آنها چک شود. اگر بخواهیم در مورد علت لرزش نور چراغ ها صحبت کنیم می توان گفت که این مشکل معمولا به نقص در ساختار چراغ جلوی شما مربوط است. در صورتی که لامپ به درستی متصل نشده باشد علاوه بر لرزش نور، ممکن است چراغ های شما بسوزد. ممکن است که چراغ ها نیز شل شده باشند. برای رفع این مشکل از اتصال دقیق لامپ ها و ساختار چراغ ها اطمینان حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید  قطعات قفل صندوق عقب سراتو
علل کم و زیاد شدن نور چراغ جلو خودرو یا لرزش نور
علل کم و زیاد شدن نور چراغ جلو خودرو یا لرزش نور

کلام پایانی

چراغ ها از قطعات کاربردی خودرو هستند که برای رانندگی در شب حرف اول را می زنند و در صورت اشکال در آنها رانندگی شما را به خطر می افتد. معمولا علت چشمک زدن چراغ جلو خودرو مربوط به دینام و یا باتری می باشد اما ما در بالا به تمام دلایلی که ممکن است علت چشمک زدن چراغ شما باشد، اشاره کردیم. بهتر است برای رفع این مشکل از متخصص کمک بگیرید. شما می توانید برای آمورش های بیشتر و خرید لوازم یدکی سراتو به سایت کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد چشمک زدن چراغ جلو خودرو

  1. چرا ابتدا که ماشین را روشن می کنیم چراغ مشکلی ندارد، اما پس از مدتی چشمک زدن چراغ جلو خودرو شروع می شود؟ این مشکل می تواند مربوط به سیم کشی خودروی شما و یا مربوط به دینام و باتری باشد.
  2. در صورت مشکل در دینام ماشین چه اقداماتی را انجام دهید؟ همانطور که گفته شد دینام برق را پخش کرده و قطعه مهم است. این قطعه پیچده می باشد و باید به باتری ساز ها مراجعه کنید.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 15 =