نحوه تمیز کردن چراغ ماشین

نحوه تمیز کردن چراغ ماشین

به طور کلی یادگیری نحوه تمیز کردن چراغ ماشین بسیار مهم است. یکی از مشکلاتی که همواره بسیاری از رانندگان خودرو با آن روبرو هستند کدر و کثیف شدن چراغ ماشین است. این موضوع می‌تواند تا حدودی روی کیفیت روشنایی چراغ‌ها نیز تاثیر گذاشته و آنها را پایین بیاورد. به همین دلیل نیاز است تا با کمک روش‌های مناسب چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن چراغ ماشین کنید تا با این کار ظاهر خودروی شما نیز زیباتر و جذاب‌تر شود.با گذشت زمان به دلیل آلودگی‌های هوا و اکسیده شدن، چراغ خودرو شفافیت خود را از دست می‌دهد که با کمک روش‌های مختلف می‌توانید خود در منزل این مشکل را برطرف کنید.

وسایل و مواد لازم جهت تمیز کردن چراغ اتومبیل

برای تمیز کردن چراغ ماشین نیاز است تا در ابتدا لوازم و وسایل مورد نیاز را فراهم کنید. از بهترین و مهم‌ترین لوازم جهت تمیز کردن چراغ خودرو می‌توانیم به

  • مایع ظرفشویی
  • خمیر دندان
  • چند عدد دستمال نخی
  • آب
  • پارچه
  • الکل

اشاره کنیم. البته استفاده از برخی مواد شوینده دیگر نیز برای تمیز کردن چراغ ماشین می‌تواند مناسب باشد.

نحوه تمیز کردن چراغ‌های اتومبیل

به منظور تمیز کردن چراغ‌های اتومبیل خودرو باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. شستشوی عمومی

در اولین مرحله نیاز هست تا شما با کمک مقداری مایع ظرفشویی تمامی قسمت‌های چراغ‌ها، فریم و طلق را به خوبی شستشو دهید. توجه داشته باشید نباید از مواد شوینده قوی استفاده کنید زیرا این مواد ممکن است به رنگ خودرو آسیب بزنند. برای این کار مقداری از مواد شوینده سبک و معمولی را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و به آرامی با کمک یک قطعه پارچه روی همه قسمت‌های چراغ‌ها بکشید.

  1. استفاده از چسب نواری مخصوص
بیشتر بخوانید  5 روش برای تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی

برای اینکه به رنگ بدنه خودرو شما آسیبی وارد نشود می‌توانید از مقداری چسب نواری که صافکاران در زمان رنگ کردن استفاده می‌کنند استفاده کرده و آن را دور تا دور طلق خودرو بکشید. این کارو می‌تواند باعث کارکرد بهتر شما شده و در کنار اینکه به بدنه خودرو آسیبی وارد نمی‌کنند می‌تواند در تمیز کردن راحت‌تر چراغ‌ها به شما کمک کند.

  1. استفاده از اسفنج یا پارچه مخصوص برای تمیز کردن چراغ ماشین

در این مرحله می‌توانید یک تکه اسفنج یا پارچه مخصوص را به مقدار کمی سرکه آغشته کرده و به آرامی روی تمامی قسمت‌های چراغ‌ها بکشید. البته در کنار استفاده از سرکه می‌توانید از مقداری خمیر دندان نیز برای بردن لکه‌های چربی استفاده کنید.

  1. تمیز کردن تمام چراغ‌ها با دقت تمام

در این قسمت شما باید با کمک همان اسفنجی یا دستمال مناسب به دقت تمامی چراغ‌ها را در هر سمت خودرو تمیز کرده و لایه‌های کدر به وجود آمده روی آنها را برطرف کنید. توصیه می‌کنیم در ابتدا تمامی چراغ‌ها را به مواد شوینده و مخلوط سرکه و خمیر دندان آغشته کرده و سپس با کمک آب و یک دستمال حوله‌ای مواد را از روی آن پاک کنید. علاوه بر این در زمان کار کردن بهتر است از دستکش استفاده نمایید.

  1. تمیز کردن چراغ‌ها

در این مرحله نیاز است تا با کمک یک پارچه نخی مواد اضافه و شوینده را به طور کامل از روی چراغ‌ها پاک کرده و با آب مجدداً آنها را آبکشی کنید. در این زمان شما باید همه قسمت‌های چراغ مخصوصاً گوشه‌ها را به خوبی با آب تمیز کرده تا وقتی که متوجه رفع تمامی مواد اضافه از روی آنها شوید.

بیشتر بخوانید  معرفی خودرو اپتیما

علت کثیف شدن و تغییر رنگ چراغ‌های اتومبیل چیست؟

پس از اینکه با نحوه تمیز کردن چراغ ماشین در خانه آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که به چه علت پس از مدتی چراغ‌های بزرگ خودرو کدر شده و رنگ آنها تغییر پیدا می‌کند؟ اطلاع از پاسخ این سوال به شما کمک می‌کند تا از چراغ‌های خودرو محافظت کرده و از کثیف شدن زود هنگام آنها پیشگیری کنید.

به این منظور می‌توانیم بگوییم هنگامی که اتومبیل شما برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد پس از آن مدتی یک لایه روی آن را پوشانده و پلاستیک چراغ جلو سراتو شروع به اکسید شدن می‌کند. علاوه بر این برخورد شن‌ها و سنگریزه‌های موجود در جاده نیز به بدنه پلاستیکی چراغ‌ها در طولانی مدت می‌تواند سبب کدر و زرد شدن آنها شود. برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم از قرار دادن اتومبیل خود در طولانی مدت جلوی نور آسیب زای خورشید خودداری کرده و تا حد امکان از قرار گرفتن در جاده‌های غیر آسفالت خودداری کنید.

علت کثیف شدن و تغییر رنگ چراغ‌های اتومبیل چیست؟
علت کثیف شدن و تغییر رنگ چراغ‌های اتومبیل چیست؟

سخن پایانی نحوه تمیز کردن چراغ ماشین

چراغ‌های خودرو نقش مهمی در حفظ سلامت سرنشینان داشته و می‌توانند با نور خود راه را به رانندگان نشان دهند، در نتیجه تمیز کردن چراغ ماشین  رفع کدری از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی مواقع صاحبان خودرو مایل هستند تا با کمک مواد در دسترس اقدام به تمیز کردن چراغ‌های اتومبیل خود کرده و آنها را مثل روز اول شفاف، تمیز و نو کنند. در این قسمت نحوه انجام این کار را برای شما توضیح دادیم و شما با ساده‌ترین مواد می‌توانید در کمترین زمان این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید  تعمیر کمک فنر| آیا می شود کمک فنر را تعمیر کنیم؟

فقط باید در نظر داشته باشید که در زمان انجام این کار مراقب بدنه خودرو باشید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نمایید. علاوه بر این از استفاده مواد شوینده قوی و آسیب زا خودداری کرده و از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. برای آموزش های بیشتر و خرید لوازم یدکی کیا سراتو می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد نحوه تمیز کردن چراغ ماشین

  1. بهترین مواد خانگی برای تمیز کردن چراغ ماشین چیست؟

بهترین مواد برای شستن چراغ‌های خودرو عبارت است از مایع ظرفشویی، خمیر دندان و آب ولرم البته از دیگر مواد مناسب مثل مقدار کمی سرکه سفید و دیگر مواد شوینده موجود در بازار نیز می‌توانید استفاده کنید.

  1. مزیت تمیز کردن چراغ‌های اتومبیل در منزل چیست؟

این کار باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما شده و باعث می‌شود هر موقع که مایل بودید بتوانید در کمترین زمان و بدون حمل ماشین تا کارواش چراغ‌های خودرو را تمیز کنید.

  1. چند وقت یکبار می‌توان اقدام به شستن چراغ‌های اتومبیل کرد؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع خودروی شما و مدت زمان کثیف و کدر شدن آن دارد. اما توصیه می‌کنیم بیش از حد این کار را انجام ندهید زیرا می‌تواند به بافت پلاستیکی و شیشه چراغ‌های خودرو آسیب بزند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =