چرا سراتو روشن نمیشه؟

چرا سراتو روشن نمیشه؟

گاهی اوقات متوجه می شوید که اتومبیل شما روشن نمی شود، این مشکل در اثر عوامل مختلفی بروز می کند. می خواهید بدانید چرا سراتو روشن نمیشه؟ به طور کلی خودرو شامل بخش های مختلفی می شود که خرابی هر یک از آن ها می تواند در عملکرد کلی خودرو اختلال ایجاد کند. در برخی مواقع نیز وجود مشکلی در هر یک از بخش ها و لوازم یدکی سراتو سبب روشن نشدن خودرو نمی شود. سراتو یکی از محبوب ترین برندهای خودرو بوده و در حال حاضر ماشین های این برند به شکل گسترده ای در ایران استفاده می شوند. در ادامه این مطلب از سایت کیا 110 به بررسی دلایل روشن نشدن سراتو می پردازیم.

9 دلیل برای چرا سراتو روشن نمیشه؟

بسیاری از افراد می پرسند چرا سراتو روشن نمیشه؟ در پاسخ به این اشخاص باید بگوییم که این مشکل در اثر عوامل مختلفی بروز می کند‌. مهم ترین مواردی که به عنوان علت بروز این مشکل می توان معرفی کرد، عبارتند از:

1.     خراب شدن باتری

خراب شدن و یا خالی بودن باتری یکی از مهم ترین عواملی است که در بروز این مشکل تاثیر می گذارد. اگر خودرو با این مشکل مواجه شده باشد، روشن نشده و نمی توان آن را حرکت داد. برای آن که متوجه شوید علت روشن نشدن خودرو دقیقا همین عامل است، باید ماشین را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید  روش های کاهش مصرف سوخت

برای این کار باید استارت بزنید و ماشین را راه اندازی کنید. اگر در این حالت ماشین پرش کند به احتمال زیاد باتری خالی شده و یا این که خراب شده است. در این شرایط باید باتری را عوض کنید تا خودرو به حالت ایده آل خود بازگردد.

2.     خراب شدن دینام

اگر دینام  یا تسمه دینام سراتو خراب شده و نتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد نیز احتمال دارد که خودرو شما با این مشکل مواجه شود‌. در این شرایط باتری خودرو شارژ نشده و در نتیجه خودرو نمی تواند روشن شود. اگر پاسخ سوال چرا سراتو روشن نمیشه؟ خراب بودن همین قطعه باشد، باید ابتدا تسمه درایو را مورد بررسی قرار دهید. در اغلب موارد، خراب بودن دینام با هشدار خاصی نمایش داده می شود.

3.     خراب بودن استارتر

گاهی اوقات هنگام استارت زدن خودرو صدا های عجیب و غریبی می شنوید، در این شرایط نیز ممکن است خودرو مورد نظر شما روشن نشود. اگر در زمان استارت زدن صدایی شبیه صدای کلیک می شنوید، مشخص می شود که استارت شما با مشکل مواجه شده است. در این شرایط خودرو شما قادر به روشن شدن نبوده و نمی تواند کار کند.

عواملی که سبب روشن نشدن خودرو سراتو می شوند، بسیار متعدد هستند و فقط به یک یا چند مورد محدود نمی شوند. می خواهید بدانید چرا سراتو روشن نمیشه؟ اگر خودرو شما با این مشکل مواجه شده باشد، ابتدا باید آن را به خوبی مورد بررسی قرار داده و آن را عیب یابی کنید.

4.     خراب بودن شمع خودرو

در پاسخ به سوال چرا سراتو روشن نمیشه؟ می توان گفت که این مشکل می تواند در اثر خراب بودن شمع سراتو سایپا نیز بروز کند. اگر این قطعه خراب شده باشد، استارت توانایی خود را از دست داده و در نتیجه نمی توان خودرو را روشن کرد.

بیشتر بخوانید  معنی اعداد روی روغن موتور
9 دلیل برای چرا سراتو روشن نمیشه؟
9 دلیل برای چرا سراتو روشن نمیشه؟

5.     مشکل در فیلتر هوای خودرو

اگر بر روی فیلتر های موجود در خودرو گرد و غبار زیادی انباشته شده باشد، جریان هوای ورودی با اختلال مواجه می شود. در این شرایط هوای لازم برای احتراق تامین نمی شود و در نتیجه خودرو قادر به روشن شدن نیست. بنابراین کثیف بودن بیش از حد فیلتر ها نیز می توانند به عنوان پاسخی برای سوال چرا سراتو روشن نمیشه؟ معرفی شوند.

6.     فیلتر سوخت

اگر این فیلتر بنزین سراتو به موقع تعویض نشود، ذرات و گرد و غبار زیادی بر روی آن انباشته می شود. در این شرایط سوخت مفیدی به خودرو نمی رسد و در نتیجه خودرو قادر به روشن شدن نخواهد بود.

7.     خراب شدن پمپ سوخت

پمپ سوخت یکی از قطعات مهم خودرو در سیستم احتراق است که اگر به درستی کار نکند، سوخت لازم برای موتور تامین نشده و در نتیجه خودرو قادر به روشن شدن نمی باشد.

خراب شدن پمپ سوخت
خراب شدن پمپ سوخت

8.     خالی بودن باک سوخت

گاهی اوقات افراد همه موارد را در خودرو چک می کنند و متوجه می شوند که هیچ یک از این قسمت ها مشکل ندارد اما باز هم خودرو روشن نمی شود. در این شرایط باز هم از خود می پرسند که چرا سراتو روشن نمیشه؟ این افراد باید باک بنزین را نیز مورد بررسی قرار دهند. ممکن است باک سوخت خالی شده باشد و در نتیجه هیچ بنزینی برای احتراق وجود نداشته باشد. در این شرایط قطعا خودرو شما روشن نشده و قادر به کار کردن نیست.

9.     پاره شدن تسمه تایم

گاهی اوقات تسمه تایم سراتو  خودرو پاره می شود. در این شرایط خودرو استارت می خورد اما قادر به روشن شدن نخواهد بود. در حقیقت زمانی که این اتفاق می افتد، موتور به چرخش در آمده اما میل سوپاپ نمی تواند بچرخد. بنابراین خودرو روشن نشده و نمی تواند برای حرکت آماده شود.

بیشتر بخوانید  دلیل صدا دادن کمک فنر

کلام آخر روشن نشدن سراتو

در پاسخ به سوال چرا سراتو روشن نمیشه؟ باید بگوییم که این مشکل در اثر عوامل مختلفی بروز می کند. نمی توان علت خاصی را برای بروز این مشکل معرفی کرد. اگر با این مشکل مواجه شدید، خودرو را بررسی کرده و نتوانستید آن را عیب یابی کنید، حتما با تعمیرگاه کیا ۱۱۰ تماس بگیرید. این مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن خودرو شما را عیب یابی کرده و مشکلات موجود را بر طرف می کند.

سوالات متداول برای چرا سراتو روشن نمیشه؟

  1. آیاخراب شدن سیستم برق نیز می توانددلیل روشن نشدن خودرو سراتوباشد؟

بله، خرابی ایسیو، رله دوبل، فیوز و … از جمله مشکلات الکتریکی هستند که می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

  1. آیا سوختن واشر سرسیلندر نیز می تواندسبب روشن نشدن خودرو سراتو شود؟

بله، این مشکل نیز می تواند سبب شود تا آب زیادی وارد محفظه احتراق شود و در نتیجه خودرو روشن نخواهد شد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =