چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟

چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟

می خواهید بدانید چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟ زمانی که شما سوئیچ را باز می کنید، قبل از استارت زدن باید صدایی از خودرو بشنوید. این صدا شبیه ویژ ویژ بوده و از پمپ بنزین خودرو شنیده می شود. با شنیدن این صدا متوجه خواهید شد که پمپ بنزین شروع به فعالیت کرده و در حال کار کردن است. حال اگر این صدا از ماشین شنیده نشود، به احتمال زیاد پمپ بنزین آن کار نکرده و در نتیجه خودرو نیز روشن نخواهد شد.

5 دلیل برای چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟

برخی از افراد قبل از استارت زدن هیچ صدایی از خودرو خود نمی شوند و از این رو می گرسند چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که این مشکل در اثر عوامل مختلفی می تواند بروز کند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • خرابی رله دوبل

خرابی رله دوبل یکی از اولین دلایل بروز این مشکل می باشد. در این شرایط پمپ بنزین خودرو قادر به فعالیت نبوده و هیچ صدایی نمی دهد.

  • خرابی پمپ بنزین

یکی از مهم ترین دلایل صدا ندادن این قطعه، خراب بودن آن است. اگر همیشه با بنزین کم رانندگی کنید، این پمپ به طور کامل داخل بنزین قرار نمی گیرد. در نتیجه این امر، پمپ داغ کرده و طول عمر آن کاهش می یابد.

  • پریدن کد سوئیچ

در پاسخ به سوال چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟ خوب است بدانید که این مشکل در اثر عوامل مختلفی بروز می کند. اگر کد سوئیچ پریده باشد، امکان دارد که پمپ قادر به کار کردن نبوده و در نتیجه صدایی از آن شنیده نشود.

  • خرابی نرم افزار یا سخت افزار ایسیو
بیشتر بخوانید  نکات مهم برای خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی

اگر ایسیو از نظر سخت افزاری و یا نرم افزاری با مشکل مواجه شود، احتمال کار نکردن این قطعه بسیار زیاد است. در نتیجه در این شرایط هیچ صدایی از پمپ بنزین نمی شنوید.

  • مشکلات مربوط به سیم کشی خودرو

گاهی اوقات نیز این مشکل در اثر ایرادات موجود در سیم کشی خودرو بروز می کند. اگر برق به درستی به این قطعه نرسد، این پمپ قادر به کار کردن نبوده و هنگام استارت زدن صدایی از آن نخواهید شنید.

5 دلیل برای چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟
5 دلیل برای چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟

بررسی بخش های مختلف جهت تشخیص خرابی پمپ بنزین ماشین

برای آن که به سوال چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟ پاسخ دهیم، خوب است که به تست و بررسی این بخش از خودرو بپردازیم. مهم ترین اقداماتی که باید در این زمینه انجام دهید، عبارتند از:

  • بررسی نشانگر ها

برای انجام این کار قبل از هر اقدامی باید نشانگر های سوخت را مورد بررسی قرار دهید. اگر این نشانگر در حالت خاموش باشد و یا این که در حال تعمیر قرار داشته باشد، شرایط برای انجام این کار مناسب نیست.

  • بررسی صدای پمپ بنزین

زمانی که کلید را در حالت روشن قرار دادید، به صدایی که از این قطعه می آید، گوش کنید. این صدا باید منظم و چرخشی باشد. حال اگر این صدا نامنظم و عجیب باشد و یا این که صدایی ندهد، احتمال زیاد پمپ بنزین خراب شده است.

  • بررسی فشار سوخت

برخی از خودرو ها فشار سوخت زیادی دارند. شما برای انجام این تست باید از فشار استاندارد خودرو مورد نظر مطلع شده و سپس با استفاده از تجهیزات خاصی مانند فشارسنج سوخت فشار آن را اندازه گیری کنید.

  • بررسی جریان سوخت
بیشتر بخوانید  زمان تعویض شمع خودروی سراتو چه موقع است؟

برای انجام این مرحله می توانید خط سوخت را از پمپ بنزین جدا کنید و در یک بطری خالی بگذارید. حال باید کلید را در حالت شروع قرار داده و نحوه جریان سوخت را مورد بررسی قرار دهید. اگر این جریان ضعیف و ناپایدار باشد، احتمال دارد که پمپ بنزین دچار مشکل شده باشد.

علائم خراب بودن پمپ بنزین خودرو

حال که متوجه شدید، چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟ خوب است بدانید که خراب شدن این قطعه با علائم و نشانه های خاصی همراه است. مهم ترین علائمی که نشان دهنده خراب بودن این قطعه می باشند، عبارتند از:

  • روشن شدن چراغ چک خودرو

یکی از مهم ترین نشانه های خرابی این قطعه، روشن شدن چراغ چک می باشد. این چراغ که در اثر کاهش فشار بنزین روشن می شود، نشان دهنده آن است که پمپ بنزین خراب شده و نمی تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

  • عدم صدا از پمپ بنزین یا خرابی فیلتر بنزین

زمانی که این قطعه با مشکل مواجه شده و نمی تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، صدایی نیز از آن شنیده نمی شود. از سوی دیگر نیز اگر فیلتر بنزین سراتو خراب باشد، ممکن است سبب وجود این مشکل شود.

  • صدای بلند از باک بنزین

گاهی اوقات شما از باک بنزین صدا های بلند و ناهنجاری می شنوید. در این شرایط نیز به احتمال زیاد پمپ بنزین خراب شده و ایراداتی در آن به وجود آمده است.

علائم خراب بودن پمپ بنزین خودرو
علائم خراب بودن پمپ بنزین خودرو
  • متوقف شدن خودرو

زمانی که این پمپ خراب شود، بنزین و سوخت کافی به موتور نمی رسد و در نتیجه خودرو متوقف می شود. بنابراین یکی از نشانه های خرابی این قطعه آن است که خودرو روشن نشده و یا این که در حین رانندگی متوقف می شود.

  • افزایش شتاب ناگهانی خودرو
بیشتر بخوانید  چه زمانی برای تعویض فیلتر بنزین مناسب است؟

این مشکل زمانی بروز می کند که پمپ بنزین به یکبره مقدار زیادی سوخت وارد موتور می کند. در این شرایط نیز باید متوجه شوید که پمپ بنزین عملکرد درستی از خود نشان نداده و با مشکل مواجه شده است.

  • ریپ زدن ماشین حین رانندگی

زمانی که متوجه این مشکل در خودرو خود شدید، باید بدانید که مقدار کافی بنزین برای احتراق تامین نشده است. تامین نشدن بنزین نیز در اثر خراب بودن این قطعه به وجود می آید. بنابراین بروز این مشکل می تواند در اثر خرابی پمپ بنزین به وقوع بپیوندد.

کلام آخر چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟

در پاسخ به سوال چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟ باید گفت که این مشکل در اثر عوامل مختلفی می تواند بروز کند. مهم ترین دلیل بروز این مشکل، خراب بودن پمپ بنزین است. البته این اتفاق در اثر خرابی رله ها، پریدن کد سوئیچ، خرابی سخت افزار و یا نرم افزار ایسیو و … نیز می تواند بروز کند. برای خرید انواع لوازم یدکی اپتیما و سراتو می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول برای چرا صدای پمپ بنزین ماشین نمیاد؟

  1. بهترین روش ها برای جلوگیری کردن از سوختن پمپ بنزین کدام است؟

برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است همیشه باک بنزین خود را پر و یا نیمه پر کنید، صافی بنزین را در سرویس های دوره ای تعویض کنید و هرگز برای تمیز کردن موتور از مواد شیمیایی استفاده نکنید.

  1. آیا سوختن فیوز پمپ سوخت نیز می تواند سبب خراب شدن پمپ بنزین شود؟

بله، در صورتی که این فیوز خراب شده و بسوزد نیز پمپ بنزین نمی تواند کار کند و در نتیجه خودرو روشن نخواهد شد.

  1. آیا استفاده از بنزین نامرغوب می تواند سبب خراب شدن پمپ بنزین شود؟

بله، در این شرایط آلودگی های موجود در بنزین سبب خراب شدن و یا نیم سوز شدن این پمپ می شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =