برترین خودروهای کیا در ایران

برترین خودروهای کیا در ایران

کمپانی کیا یک خودروساز کره ای است. این کمپانی در سال های اخیر با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا ، در ایران طرفداران زیادی را پیدا کرده است. همانطور که در خیابان ها دیده اید، خودروهای کیا در مدل های متنوعی وجود دارند. اگر شما هم بین مدل های بی نظیر  این برند مردد هستید با ما همراه باشید، تا برترین خودروهای کیا در ایران را بررسی کنیم.

این کمپانی کره ای در سئول واقع شده است. پس از کمپانی هیوندای، کمپانی کیا بزرگترین خودروسازی کره جنوبی به شمار می رود. جالب اینجاست که نام این برند که، به معنای بر خواسته از شرق است، به آسیای شرقی اشاره دارد.

شرکت کیا در شروع حرفه خود با غول های خودروسازی مانند مزدا و فورد همکاری کرد تا امروز توانست پیشرفت خوبی را داشته باشد. این امر واضح است که این سه برند محبوب خودروهای مشابه به هم با نام های مختلف را داشته باشند.

همانطور که می دانید کمپانی بزرگ کیا در مقایسه با خودروهای ایرانی یا خارجی کیفیت بالاتری دارد. علاوه بر این شما از بابت خدمات پس از فروش و قطعات این خودرو ها دغدغه ای ندارید. زیرا قطعات کیا در ایران وجود دارد. اگر شما قصد خرید این خودرو با کیفیت را دارید، اما نسبت به مدل های گوناگون آن سر درگمید. در این مقاله به برترین خودروهای کیا در ایران می پردازیم تا شما انتخاب بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط: زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو

برترین خودروهای کیا در ایران

تاریخچه کمپانی کیا

از معروف ترین کمپانی های خودروسازی دنیا کیا می باشد، که در کره جنوبی واقع است، در زمان جنگ جهانی یعنی در سال 1994 فعالیت خود را با قطعات دوچرخه آغاز کرد. در سال 1951 این شرکت اولین دوچرخه خود را تولید کرد .

بیشتر بخوانید  دلیل پایین آمدن دور موتور ماشین

در اوایل این شرکت “صنایع دقیق کسونگ سونگ” نام داشت، که در سال 1952 به نام کیا تغییر کرد. اولین موتور تولید این شرکت موتور سیکلت با نام k-360  بود. کمپانی کیا در سال 1974 اولین ماشین خود را با نام بریسا عرضه کرد و فروش خوبی را هم داشت. اما در سال 1981 به علت سیاست های دولت مجبور به متوقف کردن تولید خود شد. در سال 1986 با همکاری فورد فعالیت خود را مجدد شروع کرد و با تولید پراید بعد از چندین سال به ایران ورود کرد و اکنون برترین خودروهای کیا در ایران به فروش می رسد.

با گذشت زمان در سال 1992 اولین خودرو مستقل این شرکت با نام سفیا روانه بازار شد و موجب رشد کمپانی کیا شد. با این حال شانس با این شرکت یار نبود و در سال 1997 ورشکست شد. و مجبور شد بخشی از سهام خود را به هیوندای بفروشد. حال می خواهیم شما را با برترین خودروهای کیا در ایران آشنا کنیم.

 

مطالب مرتبط: زمان تعویض شمع خودروی سراتو چه موقع است؟

برترین خودروهای کیا در ایران

بهترین مدل های ماشین های کیا در ایران

  • کیا اسپورتیج از برترین خودروهای کیا در ایران

اسپورتیج اولین بار در 1993 تولید شد. این خودروی محبوب جز برترین خودروهای کیا در ایران می باشد. اکنون در نسل 4 ام است و از سال تولید تا کنون چندین بار به روز و طراحی شده است. این ماشین از شاسی بلند های جوان پسند و مدرن می باشد.

اسپورتیج SL شباهت زیادی به هیوندای توسانLM  دارد ولی  امکانات خوبی را به نسبت هیوندای توسان برای خریداران فراهم می کند. این مدل در چندین تیپ مختلف از  جمله  LX، EX، SX Turbo  و SX Turbo Prestige موجود است.

بیشتر بخوانید  علائم تمام شدن لنت ترمز

از ویژگی های این خودرو می توان به جادار بودن، گرمکن و سرد کن صندلی ها، صفحه نمایش لمسی، حسگرهای پارک، سنسور نور و هشدار برای خروج از خط و راننده اشاره کرد.

  • کیا موهاوی

این شاسی بلند محبوب  با طراحی ساده اما عضلانی طرفداران زیادی در ایران دارد. اولین بار در سال 2008 عرضه شد. این خودرو  در سال 2009 تا 2013 با پیشرانه های 6 و 8 سیلندری در اختیار خریداران قرار گرفت. با اینکه قدرت نسخه 8 سیلندری موهاوی  340اسب بخار می باشد، اما در رانندگی پرفشار، مصرف سوخت بالایی خواهد داشت.

از قابلیت های این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استارت بدون کلید
  • درب پشتی برقی
  • کروز کنترل
  • آینه تاشو برقی
  • پدال برقی
  • سیستم کمک به حرکت در سربالایی
  • 9 کیسه هوا
  • کیا سراتو یکی دیگر از برترین خودروهای کیا در ایران

کیا سراتو از دیگر برترین خودروهای کیا در ایران می باشد. این خودرو از سال 2003 تا به امروز به چهارمین نسل خود رسیده است. کیا سراتو 2022 دارای قدرت 128 اسب بخار می باشد. این خودرو در اروپا به کیا فورته معروف است و در مدل های سدان و کوپه در ایران عرض می شود. برای تعمیر و تعویض لوازم یدکی سراتو کیا لازم است تا محصولات اورجینال را خریداری کنید. در فروشگاه کیا 110 انواع لوازم یدکی سراتو اعم از کمک جلو سراتو، فیلتر بنزین، لنت ترمز جلو سراتو و…. موجود است که شما می توانید با اطمینان کامل از اصل بودن آن ها، قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

برترین خودروهای کیا در ایران

  •  کیا اپتیما

یکی از برترین خودروهای کیا در ایران مدل اپتیما میباشد. تیپ های اپتیما شامل LX ، S ، EX و SX است. این خودرو طراحی شیک و فضای داخلی راحتی دارد. از سال  2015 تا 2020 این خودرو به تولید رسید. نسل سوم خودرو اپتیما آنقدر پر طرفدار و محبوب شد که سازندگان، نسل چهارم را با کمترین تغییرات عرضه کردند.

بیشتر بخوانید  دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

از برخی ویژگی های این خودرو موارد زیر است:

  1. صفحه نمایش 8 اینچی لمسی
  2. ترمز اضطراری خودکار
  3. سیستم ایمنی پیشرفته مانند نظارت بر نقاط کور
  4. هشدار برخورد از جلو و خروج از خط
  5. چراغ مه شکن led

در فروشگاه کیا 110 می توانید کلیه لوازم یدکی اپتیما اصل را از فروشگاه کیا 110 خریداری کنید. از مهم ترین قطعات مصرفی اپتیما می توان به فیلتر بنزین اپتیما، لنت ترمز جلو اپتیما  اشاره کرد.

سوالات متداول

  • انواع ماشین‌ های موجود در برند کیا به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

از برترین خودروهای کیا در ایران می توان اتومبیل، ون، اتوبوس و کراس اوور را نام برد.

  • پرفروش ترین محصولات کیا چیست؟

پرفروش ترین خودروهای کیا، اپتیما، کادنزا، سورنتو، سراتو و اپتیما هستند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نه =