بهترین روغن موتور اپتیما

بهترین روغن موتور اپتیما

بهترین روغن موتور اپتیما کدام است؟

چگونه بهترین روغن موتور اپتیما را خریداری کنیم؟ جهت خرید بهترین روغن موتور برای Optima باید مدل خودرو تعیین شود. کیفیت و معیارهای خاصی برای روغن موتور مورد استفاده در خودرو های خارجی مورد نیاز است. هنگام جستجوی بهترین روغن موتور برای Optima خود، بررسی خالص روغن موتور بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این صورت  می­توانید با خیال راحت روغن موتور اپتیما را خریداری کنید.

شورولت اپتیما خودرویی است که در چندین نسخه عرضه می­شود و هر مدل ظرفیت متفاوتی برای روغن موتور دارد. روغن موتور کاملا سنتتیک بهترین گزینه موجود برای این خودروی خاص است.

خرید بهترین روغن موتور برای اپتیما مدل های متنوع

برای یافتن روغن موتور بهینه برای Optima خود، ابتدا باید مدل تولیدی خودرو را تعیین کنید. نیاز روغن موتور این خودرو بسته به مدل متفاوت اخواهد بود. مدل های اپتیما زیر از جمله مدل­هایی هستند که به روغن موتور خاصی نیاز دارند:

  • مدل 2010

استفاده از روغن موتور SAE 5W-30 در آب و هوای سرد و معتدل توصیه می شود.

  • مدل 2011

در هنگام خرید روغن موتور باید حجم موتور 2400 و 2000 سی سی اپتیما 2011 را در نظر گرفت. هوای سرد برای روغن هایی با مشخصات SN 5W30 مناسب است. روغن هایی با استاندارد SN 5W40 برای آب و هوای گرم ایده­ال به نظر می­رسند. هر روغن موتوری که این الزامات را برآورده کند از کیفیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید  5 روش برای تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی

روغن موتور اپتیما مدل 2016

حجم موتور 2400 سی سی مدل اپتیما 2016 قبل از خرید روغن موتور مناسب باید مشخص شود. این خودرو دارای موتور برقی و بنزینی است که می توانید مدل دلخواه را انتخاب کنید. روغن های ویسکوزیته بالا با این مدل اپتیما به خوبی کار می کنند. برای فصول مختلف، شما باید سطح کیفی هر نوع روغن را ارزیابی کنید. سطح کیفیت SN برای محیط های گرم مناسب است. در مناطق بسیار گرم، 10W50 توصیه می شود. حجم روغن این نمونه اپتیما با استفاده از فیلتر 4.8 تعیین می­گردد.

 

روغن موتور اپتیما 2017

موتورهای برقی و بنزینی هر دو باید از روغن موتور اپتیما 2017 استفاده کنند. برای این مدل ماشین خاص، روغن موتور با ویسکوزیته بالا موجود است. روغن موتور بهینه برای Optima 2017 ویسکوزیته 5W20 است. شما باید سطح کیفی هر موتور را مطابق با دمای محیط ارزیابی کنید. با هر بار تعویض روغن این موتور حجم روغن به 4.1 می رسد.

معرفی بهترین روغن موتور اپتیما

روغن گیربکس مورد استفاده باید مطابق با استاندارد های کیفیت مجاز ATF SP-IV و ATF SP4 باشد. مقدار روغن گیربکس مورد نیاز برای اپتیما نیز بر اساس مدل متفاوت است. به عنوان مثال، اپتیما 2009 یا 2008 به 9.5 لیتر نیاز دارد، در حالی که سایر مدل های اپتیما به 7.1 لیتر نیاز دارند. لازم به یادآوری است که روغن گیربکس اپتیما باید هر 60000 کیلومتر تعویض شود. علاوه بر این، سازنده توصیه می کند روغن گیربکس را زودتر تعویض کنید.

 

نرخ گرانروی یا ویسکوزیته مناسب خودرو اپتیما

هر کسی که تا به حال روغن موتور خریداری کرده است می داند که نرخ ویسکوزیته یکی از فاکتورهای کلیدی است که باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود، زیرا تأثیر مستقیمی بر عملکرد موتور دارد. اکثر مردم از روغن‌ هایی با استاندارد SAE 10W-40 استفاده می ‌کنند که بسته به محیط استان ‌و شهر محل زندگی ‌شان، در دما های دور از نقطه انبساط یا انقباض به خوبی عمل می‌کنند. باید توجه داشته باشید که خودروی شما در تنظیم دما مشکل خواهد داشت و اگر روغن موتوری با ویسکوزیته متفاوت انتخاب کنید، آسیب قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  چرا سراتو بخریم؟  ۵ دلیل برای خرید کیا سراتو

استاندارد API برای انتخاب بهترین روغن موتور اپتیما

هنگام انتخاب روغن موتور، باید استاندارد API را نیز در نظر بگیرید. یک استاندارد متمایز بر کیفیت روغن موتور اپتیما و خودرو های خانواده آن حاکم است. محصولات ساخته شده برای خودروی اپتیما از استاندارد API S پیروی می کنند. نزدیکترین حرف به N کیفیت بهتری نسبت به حرف بین A و N دارد که بعد از حرف S حک شده است. بنابراین هنگام استفاده از روغن مناسب برای کیا اپتیما به دنبال انتخاب با حرف N یا حروف دیگری از این قبیل باشید. توجه داشته باشید که انتخاب درست بهترین روغن موتور اپتیما باعث شده تا سایر لوازم یدکی اپتیما در قسمت موتور نیز عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند.

استاندارد API برای انتخاب بهترین روغن موتور اپتیما
استاندارد API برای انتخاب بهترین روغن موتور اپتیما

کلام پایانی بهترین روغن موتور اپتیما

در این مقاله با شما خوانندگان عزیز همراه بودیم و جزئیات بهترین روغن موتور اپتیما را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که اشاره شد، در انتخاب روغن موتور باید محیط زندگی و دما را در نظر گرفت. علاوه بر این، روغن موتور را بر اساس الزامات موتور خودرو انتخاب کنید تا از مناسب بودن ویسکوزیته آن اطمینان حاصل کنید. اگر به دنبال کیفیت عالی هستید، به شما توصیه می کنیم بهترین نوع روغن موتور را تهیه کنید و قیمت آن را نادیده بگیرید. جهت خرید بهترین روغن موتور اپتیما و دیگر قطعات همانند فیلتر بنزین اپتیما، کمک جلو، لنت ترمز جلو اپتیما و ک از وب سایت فروشگاهی کیا 110 اقدام نمایید.

سوالات متداول در مورد  بهترین روغن موتور اپتیما

چه روغن موتوری برای ماشین اپتیما مناسب می باشد؟

بیشتر بخوانید  مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

بهترین روغن موتور اپتیما برای خودروی شما بستگی به مدل و سال تولید خودروتان دارد. به طور کلی، برای انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروتان، می ‌توانید به دستورالعمل‌ های تولیدکننده خودرو و دستورالعمل‌ های سازندگان روغن موتور مراجعه کنید. این دستورالعمل‌ها شامل نوع و ویسکوزیته روغن موتور، استاندارد ها و مشخصات مورد نیاز برای روغن موتور می ‌شوند.

فیلترهای ماشین اپتیما هر چند وقت باید تعویض شود؟

هر زمان که روغن این خودرو تعویض شود، فیلتر هوا و اتاق نیز باید تعویض شود و فیلتر روغن نیز به طور کامل تعویض شود.

روغن گیربکس اپتیما هر چند وقت باید تعویض شود؟

همان طور که قبلا گفته شد، کیا اپتیما مدل ها و تغییرات مختلفی دارد. 6.8 لیتر روغن SP_IV یا چند اچ دی برای کیا اپتیما 2700CC، مدل 2009-2010 مورد نیاز است. هر 60000 کیلومتر یا هر دو سال یکبار این روغن نیاز به تعویض کامل دارد. کیا اپتیما مدل 2400 سی سی مدل 2012–2015 از این روغن 1.7 لیتر استفاده می کند که همان SP_IV MultiLF است.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =