دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

ممکن است تا به حال این شرایط را تجربه کرده باشید که در هنگام رانندگی پدال ترمز با لرزش مواجه می شود. از این رو خوب است که با دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما بیش تر آشنا شوید. اگر در زمان ترمز گیری متوجه لرزش در خودرو شده و متوجه شوید که از پدال ترمز است، باید هر چه سریع تر برای عیب یابی اتومبیل خود اقدامات لازم را انجام دهید. چرا که وجود این مشکل همیشه به دلیل وجود خرابی در یکی از لوازم یدکی کیا اپتیما است.

4 دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

می پرسید دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما یچیست؟ این مشکل در اثر عوامل و فاکتور های مختلفی بروز می کند و نمی توان یک عامل خاص برای بروز این مشکل در نظر گرفت. مهم ترین دلایل که سبب لرزش پدال ترمز این خودرو ها می شوند، عبارتند از:

مشکل لنت ترمز دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

در شرایطی که لنت ترمز جلو اپتیما  به روغن و یا هر ماده دیگری آغشته شده و کثیف باشد، در زمان ترمزگیری می تواند این مشکل را به وجود آورد. علاوه بر این، اگر لنت آسیب دیده و یا این که پیچیده باشد نیز احتمال بروز این مشکل در زمان ترمزگیری وجود دارد.

بیشتر بخوانید  دسترسی به صندوق عقب سراتو

چگونه رفع کنیم؟

در این شرایط ابتدا باید آلودگی های موجود بر روی لنت ترمز را تمیز کرده و از بین ببرید. اگر با انجام این کار مشکل برطرف نشد، باید برای تعویض لنت ترمز خودرو خود اقدام کنید.

خرابی دیسک ترمز علت لرزش پدال ترمز اپتیما

دیسک چرخ جلو اپتیما یا همان دیسک ترمز  که با روتور نیز معرفی می شود نقش مهم و اساسی در فرآیند ترمزگیری ایفا می کند. حال اگر این صفحه دیسکی تاب برداشته و یا این که ترک خورده باشد، احتمال بروز لرزش در پدال ترمز وجود دارد. از طرفی هر گونه زنگ زدگی و یا زخم بر این قطعه می تواند این مشکل را برای خودرو به همراه داشته باشد. در این شرایط معمولا هنگام ترمزگیری ها صدای جیرجیر شنیده می شود.

چگونه رفع کنیم؟

در این مواقع باید برای روکش کردن و یا تعویض روتور ها اقدام کنید. توجه داشته باشید که اگر فقط یکی از آن ها دچار مشکل شده باشند نیز شما باید هر دو آن ها را روکش کرده و یا این که تعویض کنید.

تراز نامناسب چرخ

بالانس نبودن و تراز نبودن چرخ ها مورد مهم دیگری است که می توان در بروز این مشکل موثر باشد. در این شرایط صدایی در هنگام رانندگی شنیده می شود که در مواقع ترمز گیری سبب ایجاد لرزش در پدال ترمز می گردد.

چگونه رفع کنیم؟

در این مواقع باید برای تراز کردن چرخ های خودرو خود اقدامات لازم را انجام دهید. اگر فقط چرخ های جلو تراز نباشند کافیست که همین دو چرخ را بالانس کنید. در شرایطی که چرخ های عقب تراز نباشند اما باید همه چهار چرخ را بالاس کنید.

بیشتر بخوانید  دلیل بالا رفتن آمپر خودرو

فرسوده شدن قطعات دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

این مورد نیز می تواند به عنوان دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما معرفی شود. اگر متوجه شدید که لنت ترمز نازک شده است و یا در شرایطی که مطمئن شدید ترک و یا زخمی بر روی موتور ایجاد شده، ممکن است با این مشکل مواجه شوید. همچنین فرسودگی مفاصل ساچمه ای، میله های اتصال، بلبرینگ چرخ ها و … نیز می توانند در بروز این مشکل موثر واقع شوند.

چگونه رفع کنیم؟

تخیص اصلی این مشکلات کاری بسیار تخصصی و زمان بر است که باید حتما توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام گیرد. پیشنهاد ما این است که در این شرایط برای عیب یابی و رفع مشکل از نیرو های فعال در تعمیرگاه کیا ۱۱۰ کمک بگیرید.

چگونه هنگام ترمزگیری از ایجاد لرزش جلوگیری کنیم؟

حال که با دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما آشنا شدید و عوامل موثر در بروز این مشکل را شناختید، بهتر است به دنبال راهکار هایی برای جلوگیری از بروز این مشکل باشید. برای این کار اقدامات مختلفی می توانید انجام دهید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • استفاده از ترمز را محدود کنید

ترمز گیری زیاد و متوالی در طول رانندگی می تواند آسیب های جدی به خودرو شما وارد کنند. شما با هر بار فشار دادن این پدال، گرمای زیادی ایجاد می کنید که باید صبر کنید تا سیستم ترمز خنک شده و سپس برای ترمز بعدی اقدام کنید. حال اگر قبل از خنک شدن سیستم دوباره ترمز بگیرید، آسیب های جدی به خودرو وارد می شود.

  • از قطعات ترمز با کیفیت استفاده کنید

در زمان هایی که لازم است برخی از قطعات این سیستم مانند لنت ها را تعویض کنید، باید نمونه های با کیفیتی از آن ها را خریداری کنید. هر چه محصول انتخابی شما مرغوب تر باشد، در برابر گرما و ترمز گیری ها مقاوم تر بوده و عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

  • به متخصص ترمز مراجعه کنید
بیشتر بخوانید  علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو

اگر متوجه لرزش در این سیستم شدید، هر چه سریع تر به کارشناس های متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنید. تعمیرگاه کیا ۱۱۰ یکی از بهترین نمونه از مراکزی است که در این شرایط می تواند شما را یاری دهد.

کلام آخر دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

موارد زیادی وجود دارند که می توان آن ها را به عنوان دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما معرفی کرد. شما تحت هر شرایطی اگر متوجه لرزش در پدال ترمز شدید، باید سریعا به یک تعمیرگاه معتبر و مناسب مراجعه کنید. کیا ۱۱۰ یکی از معروف ترین نمونه از این تعمیرگاه ها است که به خوبی خودرو شما را عیب یابی کرده و در مدت زمان کوتاهی آن را تعمیر می کند. نظم، تخصص و مهارت بالای نیرو ها، مجهز بودن مرکز به پیشرفته ترین دستگاه ها و دریافت هزینه های کم در مقابل خدمات بالا از مهم ترین ویژگی های این مرکز تعمیرگاهی می باشد.

سوالات متداول برای  دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

  1. آیا در سرعت های زیاد، لرزیدن خودرو ها هنگام ترمزگیری امری طبیعی است؟

خیر، در این شرایط احتمالا کالیپر نمی تواند به اندازه کافی بر روی لنت ها فشار آورده و آن ها را به روتور ها بچسباند، در این شرایط احتمال لرزش پدال ترمز وجود دارد.

  1. آیا ترمز های ABSهنگام ترمز گیری دچار لرزش می شوند؟

بله، یک سنسور غیر قابل اعتماد در این نوع ترم ه می توانند مشکل ایجاد کرده و سبب ایجاد لرزش شوند.

  1. آیا شوک های جلو می توانند در ایجاد لرزش پدال ترمز موثر باشند؟

در اکثر موارد چنین مشکلی به وجود نمی آید اما گاهی اوقات ضربه های ضعیف می توانند باعث پرش چرخ ها شوند و در نهایت لرزش هایی در پدال ترمز ایجاد کنند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 10 =