دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو

دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو

گاهی اوقات ممکن است در حین رانندگی متوحه شوید که شتاب خودرو کاهش پیدا کرده است. از این رو خوب است که با دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو آشنا شوید. البته در صورت بروز این مشکل بهتر است به یک تعمیرگاه مناسب مراجعه کنید تا خودرو شما را عیب یابی کرده و مشکل را برطرف کند. کاهش خودروهای سراتو می تواند بنا به دلایل مختلفی باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به خرابی در لوازم یدکی کیا سراتو اشاره کرد. در ادامه به طور کامل به بررسی این دلایل می پردازیم.

دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو چیست؟

عوامل مختلفی را می توان به عنوان دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو معرفی کرد. د حقیقت این مشکل در اثر یک عامل خاص بروز نمی کند و فاکتور های مختلفی را می توان به عنوان دلیل ایجاد این عیب معرفی کرد. مهم ترین نمونه از این دلایل عبارتند از:

  • مشکلات مربوط به شمع ها علت کاهش شتاب خودرو سراتو

شمع سراتو سایپایی یک وسیله مصرفی بوده و بعد از مدتی باید تعویض شود. از آن جایی که این قطعه وظیفه جرقه زنی را بر عهده دارد، باید حتما کاملا سالم و با کیفیت باشد. اگر به موقع تعویض نشود، ممکن است سبب افت شتاب خودرو شده و مشکلات بزرگی را به وجود آورد.

  • مشکلات مربوط به انژکتور

وظیفه پاشش سوخت درون موتور بر عهده این قطعه است. حال اگر این قطعه نتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، سوخت کافی به موتور نمی رسد. در این شرایط قطعا شتاب خودرو کاهش پیدا کرده و امکان افزایش سرعت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو
دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو چیست؟
دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو چیست؟
  • خراب شدن کاتالیزور دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو

خراب شدن این سیستم سبب می شود تا از خروج دود های تولید شده توسط موتور جلوگیری شود. در این شرایط به موتور فشار وارد شده و شتاب آن به شدت کاهش می یابد. در صورتی که متوجه شدید شتاب اتومبیل کاهش یافته است، هر چه سریع تر به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید تا کاتالیزور آن را مورد بررسی قرار دهد.

عوامل موثر در میزان شتاب خودرو

برای آن که بدانید دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو چیست؟ طبق نظر و گفته تعمیرکاران فعال در این حوزه، شتاب خودرو تحت تاثیر عوامل مختلف می تواند کاهش پیدا کند. مهم ترین دلایل بروز این مشکل عبارتند از:

  • خرابی سنسور اکسیژن

دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو می تواند خراب شدن این قطعه از خودرو باشد. این سنسور در حالت کلی وظیفه دارد مقدار سوخت و هوا را تنظیم کند. حال اگر مشکلی در این سنسور ایجاد شود، نواقصی در فرآیند احتراق رخ می دهد و در نتیجه شتاب خودرو به شدت افت می کند. از این رو در زمان هایی که متوجه می شوید شتاب خودرو کاهش پیدا کرده است، حتما باید این سنسور را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

  • کثیف شدن فیلتر هوا عامل کاهش شتاب خودرو سراتو

همان طور که می دانید این فیلتر ها ا ز ورود گرد و غبار به محفظه داخلی موتور جلوگیری می کنند. در نتیجه با گذشت زمان کثیف شده و باید تعویض شوند. حال اگر این اقدام در زمان مناسبی صورت نگیرد، اجازه ورود هوا به داخل موتور صادر نمی شود و در نتیجه خودرو با افت شتاب مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید  نکات مهم برای خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی
عوامل موثر در میزان شتاب خودرو
عوامل موثر در میزان شتاب خودرو
  • شل شدن سیم گاز

اگر این سیم شل شده باشد، دریچه ورودی هوای موتور عملکرد درستی از خود نشان نمی دهد و شرایط برای افزایش یافتن سرعت خودرو وجود ندارد. بنابراین شل شدن این قطعه می تواند سبب افت فشار خودرو شده و از افزایش سرعت آن جلوگیری می کند.

  • عدم تنظیم تسمه تایم

تسمه تایم کیا سراتو  وظیفه دارد میل لنگ و سوپاپ ها را به چرخش درآورد. حال اگر دندانه های موجود بر روی این تسمه ها فرسوده شوند، تنظیمات به هم خورده و میل لنگ و سوپاپ ها نمی توانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. در این شرایط احتمال افت شتاب خودرو وجود دارد و باید هر چه سریع تر برای تعویض این تسمه اقدامات لازم را انجام دهید.

  • عدم بالانس بودن چرخ ها عامل کاهش شتاب خودرو سراتو

در شرایطی که چرخ های این خودرو از حالت بالانس خارج شوند، وزن ماشین بین چرخ ها به طور یکسان تقسیم نمی شود. در این شرایط شتاب خودرو افت پیدا کرده و فرمان نیز دچار لرزش می شود. در صورتی متوجه شدید شتاب این اتومبیل کاهش پیدا کرده است، هر چه سریع تر چرخ ها را مورد بررسی قرار داده و آن ها را بالانس کنید.

کلام آخر دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو

عوامل مختلفی را می توان به عنوان دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو معرفی کرد. خراب بودن شمع ها، فیلتر هوا، سنسور اکسیژن، بالانس نبودن چرخ ها و … از مهم ترین مواردی هستند که می توانند در بروز این مشکل موثر باشند. در شرایطی که متوجه شدید خودرو دچار مشکل شده و با افت شتاب مواجه شده است، هر چه سریع تر باید اقدامات لازم برای عیب یابی را انجام دهید. برای این کار باید یک تعمیرگاه مناسب مانند مرکز تعمیرگاهی کیا ۱۱۰ را انتخاب کنید تا در مدت زمان کوتاهی خودرو شما را عیب یابی کرده و مشکلات ایجاد شده را برطرف کند.

بیشتر بخوانید  دلایل صدای تسمه دینام سراتو و راه حل های آن

سوالات متداول برای دلیل کاهش شتاب خودرو سراتو

  1. آیا میزان تراکم سوخت و هوا در شتاب خودرو موثر است؟

بله، هر چه این تراکم این دو ماده در محفظه سوخت کم تر باشد، خودرو شتاب کم تری گرفته و قادر به افزایش سرعت نخواهد بود.

  1. خراب شدن سنسور مف چگونه می تواند در کاهش شتاب خودرو موثر باشد؟

این سنسور هوای وارد شده به موتور را اندازه گیری می کند و آن را به ماژول کنترل انتقال نیرو گزارش می دهد. حال اگر این سنسور در اندازه گیری و یا گزارش دهی ها دچار مشکل شود، قطعا خودرو با افت شتاب مواجه خواهد شد.

  1. پمپ بنزین چه تاثیری در میزان شتاب گیری خودرو ها دارد؟

این پمپ وظیفه دارد سوخت را از مخزن دریافت کند و آن را به موتور منتقل نماید. همچنین این پمپ فشار مناسبی برای انتقال سوخت به موتور تنظیم می کند. حال اگر این قطعه خراب شود حتما خودرو با افت شتاب مواجه خواهد شد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + نه =