معایب کیا اپتیما

معایب کیا اپتیما

افراد در هنگام خرید خودرو به شدت دقت می کنند که اتومبیل هایی کاملا سالم و بی نقص انتخاب کنند. با این وجود هیچ از خودرو های داخلی و یا حتی نمونه های خارجی این ویژگی را نداشته و ممکن است با معایبی همراه باشد.

از این رو شاید بخواهید با معایب کیا اپتیما آشنا شده و این نوع خودرو ها را بیش تر بشناسید. تا به حال سه نسل از این خودرو وارد ایران شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول در کنار مزیت ها و ویژگی های بی نظیری که دارد می تواند با معایبی نیز همراه باشد.

معایب کیا اپتیما چیست؟

برای بررسی معایب کیا اپتیما خوب است که ابتدا کمی با این خودرو بیش تر آشنا شویم. این خودرو بسیار لوکس بوده و ظاهر زیبایی دارد. فضای داخلی این خودرو با استفاده از متریال های بسیار با کیفیتی ساخته شده و از نظر جنس و شکل ظاهر بسیار مرغوب و پر طرفدار است. این خودرو دارای امکانات و آپشن های زیادی است که همین امر سبب شده تا نظر افراد زیادی به سمت این خودرو جلب شود.

در کنار مزایای زیادی که می توان برای این خودرو در نظر گرفت، می توان گفت که این اتومبیل بی عیب نبوده و معایبی را می توان برای آن در نظر گرفت. مهم ترین عیوبی که این خودرو دارد عبارتند از:

بیشتر بخوانید  سراتو چند لیتر روغن میگیرد؟

قد و قامت کوتاه

یکی از معایب کیا اپتیما، وجود این مشکل در ساختار آن می باشد. این خودرو به جای آن که قد بلندی داشته باشد، ظاهری کشیده و بلند بالا دارد.از این رو استفاده از این خودرو برای افرادی که قد بلندی دارند زیاد لذت بخش و جالب نمی باشد.

حساس بودن بیش از حد خودرو اپتیما

یکی دیگر از معایب این خودرو ها آن است که بیش از اندازه حساس هستند.  فرمان این خودرو ها در حالت عادی با انحراف چرخ ها همراه است. در حالت کلی فرمان این اتومبیل ها کمی سبک بوده و نگهداشتن آن ها در شرایط ایده آل و کنترل آن کمی سخت است.

عدم داشتن داشبورد جذاب

داشبورد به کار رفته در این خودرو ها چندان زیبایی نداشته و از لوکس شدن فضای داخلی جلوگیری می کنند. شاید کاربری مناسبی برای راننده داشته باشد اما طراحی و ساخت این محفظه از نظر سرنشینان زیاد جالب نیست.

عدم مرغوبیت دکمه های کابین

اکثر کارشناسان خودرو معتقد هستند که دکمه های کنترلی موجود در این خودرو با استفاده از متریال های با کیفیتی ساخته نشده و طراحی بسیار ضعیفی دارند. این امر می تواند به طرز چشمگیری از تعداد طرفداران این خودرو بکاهد و دید افراد را نسبت به خود عوض کند.

وضعیت ایمنی متوسط اپتیما

این خودرو در میزان ایمنی و خسارات رتبه ۳.۵ تا ۵ را به دست آورده است. این رتبه برای خودرویی در این سطح بسیار کم و ناچیز است. در دنیای پر رقابت خودرو ها، این اتومبیل در مقایسه با رقبا ایمنی متوسطی داشته و در این حوزه عملکرد نسبتا ضعیفی از خود نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  نشانه های خرابی فیلتر بنزین خودرو 
عملکرد نامناسب صندوق عقب هوشمند اپتیما
عملکرد نامناسب صندوق عقب هوشمند اپتیما

بروز عیوب خودرو در شتاب ها

زمان هایی که این خودرو شتاب می گیرد، در مقایسه با رقیبان خود عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد. در حقیقت این خودرو نمی تواند به خوبی شتاب گرفته و خواسته و نیاز رانندگان را بر طرف کند. با توجه به قیمت بالایی که دارد، در این حوزه عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و خیلی از خودرو ها نسبت به این اتومبیل بهتر عمل می کنند.

گل آلود شدن دوربین های خودرو

این خودرو به خصوص در روز های برفی و بارانی به راحتی گل آلود می شود. دوربین های معکوس و دوربین مانیتور هوشمند این اتومبیل به خصوص در فصل زمستان نیاز به تمیزکاری دوره ای دارد. گاهی اوقات مشاهده می شود که این دوربین ها با خاک پوشیده شده و راننده نمی توند دید درستی در حین رانندگی داشته باشد. از این رو لازم است که هر هفته برای تمیز کردن آن ها اقدام کنید.

عدم وجود فضای کافی برای سرنشینان عقب

سقف شیدار و طراحی صندلی های این خودرو به گونه است که سرنشینانی که بر روی صندلی های عقب می نشینند با کمبود فضا مواجه هستند. این خودرو با اتومبیل های رقیب، سایز های برابری دارد اما فضایی که برای نشستن سرنشینان در نظر گرفته شده است، کم تر می باشد

عملکرد نامناسب صندوق عقب هوشمند اپتیما

بر اساس نظر کارشناسان صندوق عقب هوشمند این خودرو کیفیت و کارآیی لازم را نداشته و باید بهبود پیدا کند. با توجه به مقایسه های انجام شده بین این خودرو و خودرو های مشابه، صندوق عقب هوشمند بسیاری از رقیبان عملکرد مناسب تری داشته و با کیفیت تر می باشد.

بیشتر بخوانید  لوازم یدکی سراتو 2015
عملکرد نامناسب صندوق عقب هوشمند اپتیما
عملکرد نامناسب صندوق عقب هوشمند اپتیما

کلام آخر معایب کیا اپتیما

بسیاری از افراد از معایب کیا اپتیما صحبت می کنند و این خودرو را بی کیفیت می دانند. این اتومبیل هم مانند همه خودرو های دیگر با عیوب ریزی همراه است اما یکی از خودرو های بسیار با کیفیت و مرغوب می باشد.

اگر قصد خرید این خودرو را دارید خوب است که ابتدا با همه مزایا و معایب آن آشنا شده و سپس با توجه به نیاز خود برای خرید اقدام کنید. یک نکته مهم در زمان انجام این کار، آن است که این خودرو را با نمونه های مشابه مقایسه کنید. این کار به شما کمک می کند تا انتخاب درست تری داشته و خودرو با کیفیت تری خریداری نمایید. برای خرید لوازم یدکی اپتیما می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول برای معایب کیا اپتیما

  1. آیا کیا اپتیما آپشن ها و امکانات زیادی دارد؟

بله، این خودرو آپشن های زیادی دارد اما باز هم نسبت به امکاناتی که دارد در مقایسه با دیگر رقبا، در قیمت های بالایی به فروش رسیده و گران قیمت می باشد.

  1. مصرف سوخت خودرو کیا پتیما چگونه است؟

این خودرو نسبت به رقیبان خود مصرف سوخت بالایی داشته و این مسئله نیز به عنوان یکی دیگر از عیوب این اتومبیل شناخته می شود.

  1. آیا راننده هنگام پارک کردن خودرو کیا اپتیما ممکن است با مشکل مواجه شود؟

بله، این خودرو به گونه ای طراحی شده است که راننده از شیشه عقب دید خوبی ندارد و ممکن است در دنده عقب و پارک کردن ها با مشکل مواجه شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =