چرا گاز ماشین گیر میکنه؟

چرا گاز ماشین گیر میکنه؟

چرا گاز ماشین گیر میکنه؟ گاهی اوقات در حین رانندگی متوجه می شوید که پدال گاز خودرو دچار مشکل شده و از خود می پرسید چرا گاز ماشین گیر میکنه؟ همان طور که می دانید این پدال در حرکت خودرو بسیار موثر بوده و در شرایطی که دچار مشکل شود، امکان رانندگی وجود ندارد. این پدال یکی از سه پدال مهمی است که در زیر پا های راننده قرار داشته و نقش اصلی را در کنترل خودرو ایفا می کند. حال اگر این پدال دچار مشکل شده و یا این که در حین رانندگی گیر کند، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

دلیل گیر کردن گاز ماشین

می خواهید بدانید چرا گاز ماشین گیر میکنه؟ این مشکل تحت تاثیر عوامل و فاکتور های مختلفی بروز می کند و به یک عامل خاص محدود نمی شود. مهم ترین دلایلی که برای بروز این مشکل می توان معرفی کرد عبارتند از:

  • تجمع مواد در دریچه پدال گاز و گرفتگی آن

گاهی اوقات ذراتی همچون دوده در دریچه این پدال گیر کرده و اجازه نمی دهد که پدال به درستی حرکت کند. از طرفی در این شرایط با فشار دادن این پدال، دوده ها متمرکز تر شده و پدال را گیر می اندازند.

  • مشکل در کابل شتاب دهنده

این مشکل می تواند در اثر اختلال در کابل شتاب دهنده نیز بروز کند. این کابل که در کاپوت خودرو وجود دارد، به دریچه گاز متصل شده و با فشار دادن پدال گاز دریچه را باز می کند. حال اگر این کابل دچار مشکل شده و عملکرد خوبی نداشته باشد، ممکن است خودرو با مشکل گیر کردن پدال گاز مواجه شود.

بیشتر بخوانید  بررسی کیا سراتو yd

از طرفی این کابل دارای یک پوسته پلاستیکی است، اگر نحوه قرار گیری کابل در داخل این پوسته تغییر کند امکان دارد که کابل به پوسته گیر کند. در این شرایط نیز امکان دارد که راننده احساس کند پدال گاز گیر کرده و عملکرد مناسبی از خود نشان نمی دهد.

  • خرابی در سنسور پدال گاز

پدال گاز به یک سنسور خاص مجهز است که می تواند در عملکرد خودرو تاثیر زیادی داشته باشد. این سنسور می تواند در کاهش میزان مصرف سوخت تاثیر زیادی داشته باشد و میزان گاز را تحت کنترل قرار دهد. حال اگر این سنسور خراب شده باشد، امکان گاز خوردن بیش از اندازه خودرو وجود دارد و ممکن است پدال گاز گیر کند.

  • گیر کردن پدال گاز به پدال ترمز

برخی مواقع نیز این مشکل در شرایطی به وجود می آید که این پدال به پدال ترمز گیر می کند. برخی اوقات این دو پدال تنظیم نبوده و در جای مناسبی قرار ندارند. در نتیجه بیش از حد به هم نزدیک شده و ممکن است در هم گیر کنند. در این شرایط پدال گاز قادر به حرکت نبوده و نمی تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. برخی اوقات نیز وجود خرابی در لنت ترمز جلو سراتو سبب ایجاد چنین مشکلی می شود.

دلیل گیر کردن گاز ماشین 
دلیل گیر کردن گاز ماشین

راه هایی برای رفع مشکل گیر کردن پدال گاز

حال که به سوال چرا گاز ماشین گیر میکنه؟ پاسخ دادیم، خوب است که به دنبال راه هایی برای رفع این مشکل باشیم. برای برطرف کردن این اختلال از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • قرار دادن دنده خودرو در حالت خلاص
بیشتر بخوانید  تعویض لنت خودرو کیا + زمان تعویض لنت خودروهای کیا

اگر جعبه دنده خودرو دستی باشد، این امکان وجود دارد که بتوانید برای حل این مشکل دنده را خلاص کنید. برای این کار باید پدال کلاچ را فشار دهید و از این طریق دنده را خلاص نمایید. با این کار هر چقدر هم خودرو گاز بخورد، تاثیری در سرعت حرکت شما نخواهد داشت.

  • خاموش کردن خودرو

از دیگر راهکار هایی که برای رفع این مشکل می توان معرفی کرد، خاموش کردن خودرو می باشد. البته که این کار در سرعت های بالا می تواند آسیب های جدی برای خودرو به همراه داشته باشد، اما نکته مهم حفظ سلامتی شما به عنوان سرنشینان خودرو می باشد. زمانی که شما متوجه گاز خوردن خودرو می شوید کافیست که این کار را انجام داده و از این طریق خودرو را متوقف کنید.

  • استفاده از ترمز دستی

برای متوقف کردن خودرو در این شرایط می توانید از ترمز دستی نیز استفاده کنید. این وسیله نیز به خوبی جلوی سرعت گرفتن خودرو را گرفته و آن را متوقف می کند.

راه هایی برای رفع مشکل گیر کردن پدال گاز
راه هایی برای رفع مشکل گیر کردن پدال گاز

کلام آخر چرا گاز ماشین گیر میکنه؟

بسیاری از افراد می پرسند چرا گاز ماشین گیر میکنه؟ این مشکل تحت تاثیر عوامل مختلفی بروز می کند. در این مطلب به طور کامل دلایل گیر کردن گاز ماشین را بررسی کرده و برای جلوگیری از این اتفاق نیز شما را راهنمایی کردیم. شما می توانید جهت خرید کلیه لوازم یدکی سراتو نظیر فیلتر بنزین سراتو، لنت، دیسک چرخ و همچنین کلیه لوازم یدکی اپتیما به سایت کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول برای چرا گاز ماشین گیر میکنه؟

  1. منظور از گاز خوردن خودرو چیست؟
بیشتر بخوانید  دلیل سفت شدن ترمز

در این شرایط با فشار دادن پدال گاز خودرو شتاب نمی گیرد و مشخص است که این پدال عملکرد مناسبی ندارد.

  1. چند دلیل دیگر که می تواند سبب گاز خوردن خودرو شود را معرفی کنید؟

در شرایطی که استپر موتور دچار آسیب شده باشد، انژکتور خراب باشد و یا این که پمپ بنزین و یا سیم کلاچ دچار مشکل شده باشند نیز این ایراد در خودرو مشاهده می شود.

  1. سنسور دور موتور چه نقشی در خودرو ایفا می کند؟

این سنسور نقش تعیین کننده ای در زمان جرقه زنی خودرو دارد و به خوبی سرعت دوران میل لنگ را اندازه گیری می کند. گاهی اوقات خراب بودن این قطعه می تواند سبب گیر کردن پدال گاز شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =