انواع قطعات سراتو

انواع قطعات سراتو

انواع قطعات سراتو ، خودروی سراتو یکی از محصولات شرکت خودروسازی کیا موتورز کره جنوبی است. در حال حاضر، مدل های وارداتی و مونتاژ این خودرو در بازار به فروش می رسند. این شرکت خودروسازی 4 نسل از خودروی سراتو را تولید کرده است. از این میان، فقط 3 نسل از سراتو وارد بازار ایران شد که نسل دوم و سوم با استقبال خوبی از سمت خریداران مواجه گردید. کیاموتورز سال ها قبل با شرکت سایپا همکاری می کرد و طی قراردادی، سایپا توانست نسل دوم سراتو مونتاژی خود را در زمستان 1393 روانه بازار کند. این در حالی بود که نسل 3 سراتو وارداتی در بازار ایران عرضه می شد. در اوایل دهه 90 شمسی با اعمال تحریم ها علیه ایران، این همکاری متوقف شد.

نسل های مختلف سراتو

نسل اول سراتو (LD) : در سال های 2008 و 2009 راهی بازار ایران شد. این نسل با استقبال خوبی از سمت خریداران مواجه نشد.
نسل دوم سراتو (TD) : شامل سراتوهای وارداتی 2012-2010 و سراتوهای مونتاژی سایپا می شود که به دلیل قیمت مناسب، طرفداران زیادی پیدا کردند. خودروسازی سایپا، نمونه های مونتاژی این نسل را با موتورهای 1600 و 2000 سی سی روانه بازار کرد.
نسل سوم سراتو (YD) : این نسل از سراتو شامل خودروهای وارداتی با طراحی جدید می شوند که از سال 2013 تا امروز وارد بازار شده اند. خودروهای این نسل دارای آپشن ها و امکانات رفاهی بیشتری هستند.
سراتوهای نسل دوم و سوم در دو مدل 4 درب و کوپه 2 درب در بازار عرضه می شوند.
یکی از نقاط مثبت خودروهای سراتو، در دسترس بودن لوازم یدکی این خودرو می باشد. فرقی نمی کند که صاحب یک خودروی سراتو وارداتی باشید یا سایپایی، در هر صورت به راحتی می توانید قطعات و لوازم یدکی موردنیاز خود را از طریق فروشگاه کیا 110 تامین نمایید.

لوازم یدکی سراتو سایپایی و وارداتی

اگر صاحب یک خودروی سراتو سایپایی یا وارداتی باشید، حتما به اهمیت لوازم یدکی سراتو آگاه هستید. خودروی شما ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی قطعه، تصادف و … دچار نقص فنی شود. در این صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه می باشد. به تجهیزات و لوازمی که برای رفع مشکلات خودروی شما، جایگزین قطعات اصلی می شوند، لوازم یدکی می گویند. این قطعات باعث می شوند تا خودروی شما بتواند به فعالیت خود ادامه بدهد.
لوازم یدکی سراتو سایپایی و وارداتی با کیفیت و قیمت مناسب در دسترس شما می باشد. بنابراین هیچ نگرانی بابت تهیه این قطعات نداشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از لوازم یدکی اصل و با کیفیت، سلامت خودرو و سرنشینان را تضمین می کند.
اگر از لوازم یدکی اصل سراتو استفاده کنید، طول عمر قطعاتی که با هم کار می کنند افزایش پیدا می کند. در حالی که استفاده از قطعات بی کیفیت و تقلبی، عملکرد خودروی شما را با مشکل مواجه می کند و سلامت سرنشینان را نیز به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید  5 روش برای تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی

انواع قطعات سراتو

انواع قطعات یدکی سراتو

به طور کلی می توان لوازم یدکی سراتو سایپایی و وارداتی را به 4 دسته ی لوازم بدنه سراتو، لوازم برقی، لوازم جلوبندی و لوازم موتوری تقسیم بندی کرد.

– لوازم بدنه سراتو :

شامل قفل کاپوت (درب وتور) سراتو سایپایی، آینه بغل سراتو سایپایی طرح اصل و جنیون پارت، ایربگ فرمان سراتو سایپا جنیون پارت و … می شوند.

– لوازم برقی سراتو :

از جمله ی این قطعات می توان به سنسور abs چرخ عقب سراتو سایپا جنیون پارت، ریموت کنترل سراتو ، دینام و باتری، کلید شیشه بالابر سراتو وارداتی، اویل پمپ سراتو سایپایی جنیون پارت و … اشاره کرد.

– لوازم جلوبندی سراتو :

شامل طبق ها، میل تعادل، میل موجگیر، سیبک ها، سگ دست، اکسل، فنر و کمک فنر، سیستم فرمان، دستگاه تعلیق و … می شوند. یکی از نکاتی که شرکت جنیون پارت در تولید قطعات جلوبندی سراتو در نظر می گیرد، وزن خودرو است. برای ساخت قطعات جلوبندی خودرو باید از موادی استفاده شود که بتوانند وزن سنگین خودرو را تحمل کنند. این امر بر قیمت لوازم جلوبندی سراتو واردانی تاثیر می گذارد. با توجه به وضعیت جاده های کشور لازم است تا لوازم جلوبندی سراتو را بعد از 6 ماه تعویض نمایید. البته اگر خیلی از خودروی خود استفاده نکنید، عمر مفید قطعات جلوبندی افزایش می یابد و یک سال و نیم بعد می توانید برای تعمیر یا تعویض قطعات اقدام نمایید.

– لوازم موتوری :

تسمه دینام سراتو سایپایی جنیون پارت، دسته های موتور چپ و راست سراتو، دیسک و صفحه کلاچ سراتو سایپا جنیون پارت، سنسور اکسیژن سراتو سایپا و … جزء لوازم موتوری سراتو به شمار می روند.

فروش تخصصی قطعات یدکی و لوازم جانبی کیا سراتو

شما می توانید برای خرید قطعات و لوازم یدکی اصل کیا سراتو به فروشگاه kia110 مراجعه نمایید. این مجموعه در بازار بزرگ قطعات و لوازم یدکی خودرو در چراغ برق تهران واقع است. شما می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی خرید خود را انجام دهید. محصولاتی که در این فروشگاه به مشتریان عزیز عرضه می شوند اصل بوده و کیفیت بالایی دارند. سفارش های تهران در کمتر از یک ساعت و سایر سفارش ها در کمتر از یک روز برای خریداران ارسال می شوند. مجموعه کیا 110 دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد و مشاوران این مرکز به صورت شبانه روزی آماده ی پاسخ گویی به شما عزیزان می باشد.

بیشتر بخوانید  علت باز نشدن درب صندوق عقب سراتو

خرید لوازم و قطعات سراتو

اگر تصمیم دارید لوازم یدکی سراتو بخرید، باید به مدل سراتو توجه کنید. حتما می دانید که سراتو به صورت های وارداتی و مونتاژی (سایپایی) در بازار وجود دارد. این خودروها از نظر برخی از قطعات با هم تفاوت دارند. سایپا برای اینکه بتواند سراتو را با قیمت کمتری روانه بازار کند، برخی از قطعات و آپشن های آن را حذف یا داخلی سازی کرده است. بر این اساس، سراتو سایپایی با مدل وارداتی آن از نظر تعداد کیسه های هوا، ترمزها، استارتر، نوع آینه ها و … متفاوت می باشد. خودروسازی سایپا تعدادی از امکانات رفاهی و ایمنی را به مدل های اتوماتیک و آپشنال مونتاژی انتقال داده است.
در هنگام خرید قطعات مختلف سراتو، حتما اطلاعاتی در مورد قطعه ی موردنظر به دست آورید. خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. قطعه ای را خریداری کنید که دارای گارانتی و ضمانت کالا باشد. به بسته بندی کالا توجه کنید. با دقت در لوگوی حک شده بر روی بسته بندی و برچسب آن می توان اصل یا تقلبی بودن قطعه را تشخیص داد. شما می توانید برای خرید قطعات و لوازم سراتو به فروشگاه کیا 110 مراجعه نمایید.

معرفی برخی از قطعات مهم سراتو

همان طور که گفتیم به مرور زمان و بر اثر تصادف و … قطعات خودروی سراتو دچار خرابی می شوند و نیاز به تعویض دارند. اگر این قطعات تعویض نشوند، عملکرد کلی خودرو دچار مشکل می شود. در ادامه به برخی از قطعات مهم خودروی سراتو اشاره می کنیم.

1- لنت ترمز سراتو :

یکی از قطعات سیستم ترمز سراتو، لنت ترمز است که با ایجاد اصطکاک در چرخ ها باعث توقف خودرو می شود. این قطعه نقش مهمی در ایمنی راننده و سرنشینان دارد. لنت ترمز به صورت دائمی با دیسک های خودرو درگیر می شود. به همین علت، با گذشت زمان دچار فرسایش می گردد و حتما باید تعویض شود.
در مدل های جدید خودروی سراتو، ترمزهای دیسکی وجود دارند. در این حالت برای توقف خودرو از تکنولوژی abs استفاده می شود. با اتمام لنت، چراغ ترمز اتومبیل روشن می شود. دقت داشته باشید که لنت های جلوی خودرو زودتر از لنت های عقب فرسوده می شوند. این لنت ها را باید بعد از 20 هزار کیلومتر کارکرد تعویض نمود. در حالی که لنت های عقب را بعد از طی کردن 40 هزار کیلومتر باید تعویض کرد.

بیشتر بخوانید  روش های صداگیری خودرو

2- شمع موتور سراتو :

شمع موتور سراتو جزء قطعات اصلی موتور به شمار می رود و در قسمت بالای سیلندر و روی سر سیلندر قرار دارد. این قطعه می تواند موتور را روشن کند و به راه بیندازد. اگر شمع موتور سراتو دچار مشکل شود، اتومبیل شما روشن نمی شود. برخی از علائم خرابی شمع موتور سراتو شامل استارت خوردن سخت، افزایش مصرف سوخت، نداشتن شتاب کافی، روشن شدن چراغ چک خودرو، کاهش سرعت موتور و شنیده شدن صداهای غیر عادی می شوند. در صورتی که با هر یک از این علائم مواجه شدید، وضعیت شمع موتور را چک کنید. اگر این علائم را مشاهده نکردید، پس از طی 160 هزار کیلومتر، شمع موتور را تعویض نمایید.

3- فیلتر هوا سراتو :

فیلتر هوا قطعه ای است که می تواند ذرات موجود در هوا را جذب کند و از ورود گرد و غبار و ذرات آلوده به داخل موتور خودرو جلوگیری نماید. فیلتر هوا در خودروهای مختلف از نوع سلولزی، کتان و اسفنجی می باشد. در صورت آسیب دیدن این فیلتر، مصرف سوخت افزایش می یابد و مشکلات زیادی به وجود می آید.

4- فیلتر بنزین سراتو :

یکی از قطعات مصرفی سراتو، فیلتر بنزین آن است. این قطعه در سراتو سایپایی و سراتوهای وارداتی 2013-2010 در باک خودرو و داخل پمپ بنزین قرار دارد. وظیفه ی این قطعه، پاکسازی سوخت از آلودگی ها است. کیفیت پایین سوخت و از طرف دیگر فرسودگی قطعات باعث می شوند تا فیلتر سوخت آلوده شود. بنابراین لازم است تا این فیلتر را در فواصل زمانی معین تعویض نمود. در غیر این صورت عمر موتور و قطعات مختلف آن کاهش می یابد. بهتر است فیلتر بنزین سراتو را در هر 30 هزار کیلومتر تعویض کنید.

5- تسمه دینام سراتو :

تسمه دینام را با نام های مختلفی مانند تسمه پروانه، تسمه جلو و تسمه مارپیچ می شناسند. این قطعه همراه با هرزگرد و سفت کن در قسمت جلویی خودروی سراتو قرار دارد. وظیفه ی تسمه دینام این است که نیروی موتور را ازطریق میل لنگ به بخش های مختلف هدایت نماید. هر گاه این تسمه خراب یا پاره شود، عملکرد خودروی شما دچار مشکل می گردد. بنابراین باید به موقع تسمه دینام خودرو را تعویض کرد. کارشناسان توصیه می کنند هنگام تعویض روغن موتور و فیلتر موتور، وضعیت تسمه را هم کنترل نمایید.

سخن پایانی

در هنگام خرید قطعات مختلف سراتو به اصالت کالا و گارانتی آن توجه کنید. قبل از خرید حتما اطلاعاتی درباره ی کالای موردنظر به دست آورید. برای تهیه انواع قطعات سراتو به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =