اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟

اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟

می پرسید اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟ قصد خرید و یا آشنایی بیش تر با این خودرو را دارید و می خواهید در مورد میزان روغنی که می توان در آن ذخیره کرد اطلاعاتی به دست آورید؟ این خودرو بی نظیر که در کره جنوبی طراحی شده و ساخته می شود، از قدرت و عملکرد فوق العاده ای برخوردار بوده و کیفیت بالایی دارد. اپتیما یکی از برندهای خودرو بوده و زیر مجموعه ای از خودروهای کیا است که محبوبیت زیادی دارد. در صورتی که شما نیز خودرو اپتیما دارید، بهتر است در مورد مشخصات فنی و لوازم یدکی اپتیما اطلاعاتی را به دست آورید. از این رو پیشنهاد می شود در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 خودرو اپتیما چند لیتر روغن می گیره

می خواهید بدانید اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟ این خودرو به روغن های مختلفی مانند روغن گیربکس، روغن هیدرولیک، روغن ترمز و همچنین روغن موتور نیاز دارد. این اتومبیل از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی استفاده می کند. برای انتقال نیرو در این خودرو از دیفرانسیل جلو استفاده می شود و حداکثر قدرت آن ۱۲۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور می باشد. علاوه بر آن، این اتومبیل توانایی تولید ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور را دارد.

بیشتر بخوانید  مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

سازندگان برای این ماشین یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تیپ ترونیک در نظر گرفته اند تا از این طریق یک خودرو بی نظیر و بسیار با کیفیت را تولید کرده و روانه بازار کنند. این خودرو به روغن های مختلفی نیاز دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند.

  • روغن گیربکس اپتیما :

یکی از روغن های اصلی در خودرو اپتیما همین روغن است. یکی از مناسب ترین نمونه از این روغن ها، SP-IV است که به رنگ قرمز می باشد. حجم این روغن در خودرو اپتیما حدود ۷.۱ لیتر می باشد.

  • روغن موتور اپتیما  :

حجم این روغن ۴ لیتر با تعویض فیلتر است، سطح کیفی آن SN و درجه گرانروی 5W30 می باشد.

  • ضد یخ در خودرو اپتیما :

این ضد یخ زرد رنگ بوده و در فصل سرد و فصد گرم سال قابل استفاده است. حجم این روغن ۶ تا ۷.۵ لیتر می باشد.

زمان تعویض روغن ها در خودرو اپتیما

برای آن که به طور کامل و دقیق به سوال اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟ پاسخ دهیم، باید به زمان مناسب برای تعویض این روغن ها نیز اشاره کنیم. این خودرو به سرویس دوره ای نیاز دارد و برای این کار باید روغن های مورد استفاده نیز در بازه های زمانی خاصی نیز تعویض شوند. برای تعویض این روغن ها می توانید از مجموعه تعمیرگاهی کیا 110 استفاده کنید. این مجموعه با کیفیت ترین و اصیل ترین روغن های موجود در بازار را فراهم کرده و در پایین ترین قیمت های ممکن در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

بیشتر بخوانید  معنی اعداد روی روغن موتور

از طرفی این تعمیرگاه این مجموعه با در اختیار داشتن نیرو های تعمیرکار بسیار حرفه ای با دقت و کیفیت بالایی روغن خودرو را برای شما تعویض کرده و سرویس های دوره ای لازم را انجام می دهد. هر یک از این روغن ها باید در زمان های مشخصی تعویض شوند که عبارتند از:

  • روغن گیربکس: این روغن باید هر ۵۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
  • روغن موتور: این نوع روغن باید هر ۸۰۰۰ کیلومتر تعویض شود. همچنین دقت داشته باشید که در فواصل زمانی مناسبی باید برای تعویض فیلتر روغن آن نیز اقدام کنید.
  • فیلتر کابین این خودرو باید در هر فصل تعویض شود.
  • روغن ترمز این خودرو باید هر ۵۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
  • ضد یخ مورد استفاده در این خودرو باید هر دو سال یکبار تعویض شود.
زمان تعویض روغن ها در خودرو اپتیما
زمان تعویض روغن ها در خودرو اپتیما

بهترین روغن ها برای خودرو اپتیما

همان طور که می دانید این خودرو را در انواع و نمونه های مختلفی تولید کرده و به بازار می فرستند. همین امر سبب می شود تا نوع و حجم روغن گیربکس، روغن موتور، روغن ترمز و … در این خودرو ها با هم متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق و درست از حجم و زمان تعویض هر یک از این روغن ها باید از یک تعویض روغنی معتبر کمک بگیرید. همچنین بهتر است قطعاتی همانند لنت ترمز جلو اپتیما، دیسک چرخ  و فیلتر بنزین اپتیما را نیز در نمونه اصل خریداری کنید.

از طرفی نیرو های فعال در این مجموعه به طور کامل خودرو اپتیما را می شناسند و می دانند که اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟ از این رو روغن مناسبی برای خودرو شما انتخاب می کنند. سرویس های دوره ای در این تعمیرگاه با دقت و کیفیت بالایی انجام شده و همین امر سبب می شود تا خودروی شما طول عمر بالاتری داشته باشد. این مجموعه در مقابل خدمات متنوع و بی نظیری که ارائه می دهد، هزینه کمی از افراد دریافت می کند.

بیشتر بخوانید  دلیل سفت شدن ترمز
بهترین روغن ها برای خودرو اپتیما
بهترین روغن ها برای خودرو اپتیما

کلام آخر اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟

اگر می خواهید بدانید اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟ و یا این که می خواهید برای تعویض روغن های این خودرو اقدام کنید، کافیست که یک مجموعه تعمیرگاهی مناسب انتخاب کنید. تعمیرگاه کیا 110 یکی از برترین نمونه از این مراکز می باشد که برای سرویس های دوره ای از با کیفیت ترین روغن های موجود در بازار استفاده می کند. همه روغن های موجود در این مجموعه اصل بوده و کیفیت بسیار مناسبی دارند.

سوالات متداول برای اپتیما چند لیتر روغن می گیرد؟

  1. تعداد سوپاپ و سیلندر ها در خودرو اپتیما ۲.۴ با اپتیما ۲.۷ چه تفاوتی دارد؟

در نمونه ۲.۴ این خودرو تعداد سوپاپ ها ۱۶ عدد و تعداد سیلندر ۴ است اما در مدل ۲.۷ آن، تعداد سوپاپ ها ۲۴ عدد و ۶ سیلندر وجود دارد.

  1. حجم موتور در دو نمونه اپتیما ۲.۴ و اپتیما ۲.۷ چقدر است؟

این قطعه در اپتیما ۲.۴ حجمی برابر با ۲۳۵۹ سی سی داشته و در نمونه ۲.۷ این خودرو، حجم موتور ۲۶۵۶ سی سی می باشد.

  1. هنگام تعویض روغن موتور این خودرو چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

در این شرایط باید دقت داشته باشید که حتما فیلتر روغن را نیز تعویض کنید تا از ورود آلاینده ها به روغن جلوگیری شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + بیست =