برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟

برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟

تفاوت برند جنیون پارت و موبیس

برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟ به طور کلی می توان گفت که این دو برند از نظر کیفیت و عملکرد بسیار شبیه هم هستند. می خواهیم این دو برند را از نظر قیمت، بسته بندی و کیفیت بررسی کنیم. بسیاری از افرادی که قصد تعویض قطعات یدکی خودروهای کیا  را دارند، در این فکر هستند که کدام برند در بین مارک­های موجود در بازار بهترین است.

تفاوت بین برندهای موجود در بازار چیست و کدام یک بهتر کار می کنند؟ بهترین برند تولید کننده قطعات یدکی هیوندای معمولاً جنیون پارت و موبیس شناخته می شود. بررسی این که برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟ می تواند در خرید بهتر لوازم یدکی سراتو و اپتیما به شما کمک کند.

تفاوت برند جنیون پارت و موبیس به لحاظ قیمت

برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟ قیمت قطعات وارداتی از جنیون پارت و موبیس تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارد. با توجه به اینکه قطعات موبیس جزو کالاهای مصرفی تولید شده در کره جنوبی می باشد، این فروشگاه با خرید مستقیم از کره جنوبی و ورود آن به ایران از طریق کانال های مختلف اقدام به واردات آنها با هزینه کمتر می کند. بنابراین قطعات موبیس در بازار محلی با قیمت بالاتری عرضه می شود.

قطعات عرضه شده با برند جنیون پارت در اصل نسخه صادراتی قطعات موبیس هستند که در خط تولید موبیس ساخته شده و با کیفیتی یکسان به بازار جهانی عرضه می شوند. توجه داشته باشید که جنیون پارت صرفاً یک علامت تجاری برای قطعات صادراتی فروخته شده توسط شرکت موبیس است. این یک تجارت متمایز نیست.

بیشتر بخوانید  مقایسه قطعات یدکی کیا سراتو با سراتو سایپایی

پس از افزایش 5 درصدی قیمت، قطعات جنیون به دبی ارسال می شود و سپس به کشور ما می رسد. به همین دلیل قطعات جنیون گرانتر از قطعات موبیس هستند. اما می توان گفت که کیفیت این محصولات نیز بسیار بالاتر است. به طور مثال کمک جلو سراتو جنیون پارت کیفیت بسیار بهتری نسبت به کمک جلو موبیس دارد.

تفاوت برند جنیون پارت و موبیس به لحاظ قیمت
تفاوت برند جنیون پارت و موبیس به لحاظ قیمت

لوازم یدکی جنیون پارت ارزانتر است یا موبیس؟

به طور کلی، قطعات موبیس ارزان‌تر از قطعات جنیون هستند، نه به دلیل کیفیت بالاتر، بلکه به این دلیل که مستقیماً از کره جنوبی وارد می‌شوند و نیازی به واسطه‌ای که قیمت تمام شده محصول را بالا می‌برد را از بین می‌برد. با این حال، قیمت قطعات جنیون در دبی 5٪ مالیات است، جایی که خریدار قطعات را خریداری می کند. قطعات موبیس فقط به این دلیل که قیمت کمتری دارند پایین تر یا غیر اورجینال نیستند.

البته در نظر داشته باشید که تمام قطعات موبیس ارزانتر از قطعات جنیون نیستند. در واقع برخی قطعات موبیس در بازار موجود است که گرانتر از قطعات جنیون هستند. در واقع نوع قطعه و جنس آن تعیین کننده قیمت نهایی قطعات است. با این حال، حمل و نقل از کره جنوبی گران تر از حمل و نقل از دبی است. این تفاوت در هزینه را می توان با افزایش هزینه چند قطعه پرکاربرد جبران کرد.

ایا  جنیون پارت و موبیس از نظر بسته بندی تفاوت دارند؟

قبل از سال 2019، بسته بندی جنیون پارت و موبیس پارت آبی با حروف کره ای و انگلیسی بود. با این حال، در سال 2019، بسته بندی و شکل برچسب این دو جزء دستخوش تغییراتی شد. حتی قسمت های موبیس نوشته هایشان حذف شده و کلمات جنیون پارت به جای آنها نوشته شده است. این در حالی است که رنگ هر دو برچسب تغییر کرده. برچسب‌های روی قطعات موبیس اکنون طلایی هستند و برچسب‌های روی قطعات جنیون سفید.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم لنت ترمز تمام شده است؟

وقتی نوبت به بسته‌بندی جدید می‌رسد، تشخیص برچسب اصلی از بسته‌بندی‌های غیر اورجینال به سطح بالایی از توانایی نیاز دارد. در بسته بندی قدیمی روی جعبه عبارت موبیس یا جنیون پارت درج شده بود و به راحتی قابل تشخیص بود. طبیعتاً، در صورت خرید از خرده‌فروشان مطمئن، می‌توانید اصل بودن قطعه را تأیید کنید. همچنین می توانید با استفاده از شماره سریالی که روی قطعه یا بسته بندی درج شده است، اصل بودن را تأیید نمایید.

ایا  جنیون پارت و موبیس از نظر بسته بندی تفاوت دارند؟
ایا  جنیون پارت و موبیس از نظر بسته بندی تفاوت دارند؟

کیفیت بسته بندی در جنیون پارت و موبیس

کیفیت بسته بندی قطعات موبیس و جنیون یکی از وجوه تمایز آنهاست. قطعات موجود خودرو  کیا در داخل کشور تولید می شود و برای صادرات یا تجارت در نظر گرفته نشده است. در نتیجه بسته بندی ضعیف تر و استانداردتری دارند. اما به دلیل اینکه قطعات جنیون پارت مخصوص صادرات ساخته شده است، بسته بندی آن قوی تر و بهتر است و از نظر ظاهری با بسته بندی موبیس تفاوت کمی دارد. در حال حاضر می توان اصالت لوازم یدکی اپتیما و سراتو در مدل های مختلف را از روی بسته بندی آن ها تشخیص داد.

 

کیفیت بسته بندی در جنیون پارت و موبیس
کیفیت بسته بندی در جنیون پارت و موبیس

شرکت کیا موبیس و جنیون پارت چه قطعاتی را تولید می‌کند؟

موبیس انواع قطعات خودرو مانند قطعات فرمان، چراغ جلو، سپر و قطعات داخلی و شاسی را تولید و عرضه می کند. سایر شرکت ها قطعاتی را که توسط این شرکت ساخته نمی شود در بازار تولید و به فروش می رسانند. اما قطعات موتور، قطعات بدنه خودرو، لوازم جانبی، قطعات گیربکس، قطعات خودروهای برقی و قطعات یدکی هیوندای از جمله قطعاتی هستند که برای صادرات ساخته می شوند و با نام جنیون پارت به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید  سراتو چند لیتر روغن میگیرد؟

مارک های دیگری نیز در بازار وجود دارد، اما آنها محصولاتی با کیفیت پایین و عملکرد پایین هستند که می توانند به خودروی شما آسیب برسانند. به همین دلیل، استفاده از قطعات افترمارکت که با نام های Mando، HighQ، JMB، Part Mall و غیره به بازار عرضه می شوند، تنها در مواردی توصیه می شود که از نظر کیفیت و عملکرد بهتر از برندهای رقیب باشند.

 

کلام آخر برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟

برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟ تفاوت اصلی بین محصولات این دو شرکت در نحوه ورود آنها به کشور است: اجزای موبیس فقط در کره جنوبی فروخته می شوند، جایی که به عنوان کالاهای مصرفی طبقه بندی می شوند. قطعات پس از خرید مستقیم از کره جنوبی به روش های مختلفی وارد ایران می شوند. قطعات با برند جنیون پارت از امارات وارد شده و سپس به ایران تحویل داده می شود.

سوالات متداول برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟

  1. کدام برند لوازم یدکی بهتر است؟

همانطور که قبلاً گفته شد، همین تجارت برای موبیس و جنیون قطعات تولید می کند. با این حال، معمولاً به خریداران توصیه می‌شود که قطعات جنیون را خریداری کنند، زیرا آنها مزایای زیادی نسبت به قطعات Mobis دارند. توصیه ما برای جنیون پارت از موارد زیر ناشی می شود:

  • رایج ترین قطعات خودرو در میان انواع مختلف قطعات جنیون هستند.
  • قطعات اصلی این برند 100% گارانتی می شود.
  • هر جزء دارای کد فنی کارخانه است.
  • از نظر قیمت، قیمت کمتری نسبت به قطعات اصلی هیوندای دارد.
  • بسته بندی مناسبی دارد و کاملا بهداشتی به دست مشتری می رسد.
  • کمک های پس از خرید ارائه می دهد و مشتری می تواند از آن استفاده کند.
  1. چگونه تقلبی بودن لوازم یدکی را تشخیص دهیم؟

ساده ترین روش برای شناسایی قطعات تقلبی، جستجوی بارکد و شماره سریال چاپ شده روی بسته یا قطعه است. اعداد روی قطعات تقلبی ساختگی هستند و سریال و شرکت سازنده آن مشخص نیست. اگرچه قطعات یدکی تقلبی شبیه قطعات اصلی هستند، اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که قطعات تقلبی دقت و ظرافت لازم را ندارند و معمولاً دارای خطوط و ضمیمه‌هایی هستند که نشان می‌دهد تقلبی هستند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =