بررسی خودرو کیا سراتو 2017

بررسی خودرو کیا سراتو

بررسی خودرو کیا سراتو 2017

سراتو یکی از خودروهای محبوب در دنیا می باشد و مدل های مختلفی دارد که در ایران کیا سراتو 2017 موجود است. این خودرو با آپشن های حرفه ای که دارد مورد تایید عموم است. کمپانی کیا با اینکه جز کمپانی های جوان به شمار می رود، اما بی تجربه نیست. کمپانی کیا حدود 72 سال قدمت دارد.

در اوایل این شرکت فعالیت خود را با تولید موتورسیکلت شروع کرد. این کارخانه که در اوایل با فورد همکاری می کرد. امروزه به صورت مستقل کار می کند. و بخشی از سهام این شرکت متعلق به هیوندای می باشد. در ایران با خودروی پراید معرفی شد و حالا با خودروهای متنوع و با کیفیت در بازار به فروش می رسد. خودروی سراتو (فورته)، پرفروش‌ترین محصول این برند می باشد. خوشبختانه لوازم یدکی سراتو اصل نیز در بازار موجود است و دیگر نگرانی بابت تعمیر و تعویض قطعات کیا سراتو وجود نخواهد داشت.

کیا سراتو در سال 2003 معرفی شد. نسل دوم سراتو با بدنه هاچبک و ceed  فروش بی نظیری را تجربه کرد. ولی بدنه هاچبک به ایران ورود نکرد. نسل دوم این خودرو که در بین سال 2008 تا 2013 عرضه شد، همچنان توسط سایپا تولید می شود. امروزه آخرین مدل کیا سراتو نسخه 2017 می باشد، که از سال 2013 کمپانی کیا این مدل را در بازار عرضه کرد.

بیشتر بخوانید  5 نکته مهم برای تعویض شمع موتور خودرو

بیشتر بخوانید: انواع قطعات سراتو

طراحی و مشخصات ظاهری کیا سراتو

نسخه کیا 2017 نسبت به نسخه قبلی خود چندان فرقی نداشته است. همچنین نسبت به هم رده های خود مانند مزدا 3 یا هیوندای النترا قدیمی می باشد. در این نسخه این شرکت بیشتر بر نمای جلوی خودرو تمرکز داشته است.

از تغییرات ظاهری کیا سراتو در نسخه جدیدش می توان گفت، در این مدل چراغ های بزرگتری به کار رفته است به این صورت که کشیدگی این چراغ ها تا روی گلگیر است و پهنای آن با عرض جلو پنجره برابر است.

این شرکت برای بزرگ نشان دادن سپر و ابهت خودرو، خطی روی سپر طراحی کرده است، که جلو پنجره و چراغ ها را می پوشاند. فرم جذاب سپر، طراحی خاص درپوش صندوق، رینگ های پنجره ای، رنگ نقره ای زیر شیشه به نمای جانبی سراتو جذابیت را بخشیده است. ویژگی های این خودرو حس اسپرت را به خریدار القا می کند .

ولی هر چه به نمای عقب می رویم، طراحی خودرو ساده تر می شود. و چندان تفاوتی نسبت به 2013 دیده نمی شود. می توان گفت در طراحی جدید آنتن کوسه ای را قرار نداده و جایگزین آن لبه درپوشی را شبیه به اسپویلر به صندوق اضافه کرده است.

ابعاد و اندازه خودرو 4560 در 1780 میلی متر و ارتفاع سقف آن 1445 است. در نتیجه می گفت می توان گفت طراحان این کمپانی در کیا سراتو 2017 تغییرات جزئی داده اند.

مشخصات خودرو کیا سراتو

طراحی داخلی کیا سراتو

بخش های اصلی این خودرو مانند داشبورد از پلاستیک سخت به کار رفته است. نشیمنگاه این خودرو راحت است و فضای داخلی خودرو مناسب 4 نفر است. دستگیره های کروم رنگ دارد و در چهار قسمت درب ها سیستم صوتی تعبیه شده است. صندوق بار این ماشین نسبت به النترا کوچک تر می باشد.

بیشتر بخوانید  دلیل پایین آمدن دور موتور ماشین

مانند نمونه های قبلی دکمه اعلام خطر دارد. نمایشگر 7 اینچی این خودرو اطلاعات سیستم ناوبری، دوربین‌های عقب و جلو را نشان می دهد.فرمان سراتو، از چرم مصنوعی ارائه شده است. برای مدیریت سیستم سرگرمی، برقراری تماس تلفنی و بسیاری دیگر دکمه‌ ای روی فرمان  قرار دارد.

امکانات رفاهی کیا سراتو

مشخصات فنی کیا سراتو

مشخصات فنی کیا سراتو برخلاف انتظار با پیشرانه قوی تری تولید نشد حتی به علت پاس کردن استاندارد های آلایندگی ضعیف تر هم شده است.

سراتو در نسخه 2017 دارای یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر است. قدرت این خودرو به 151 اسب بخار و گشتاور 192 می رسد. سرعت این خودرو با جعبه دنده 6 سرعته حداکثر 200 کیلومتر بر ساعت است. باک این خودرو 50 لیتر گنجایش دارد و میزان مصرف بنزین این خودرو حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر است. سراتو با وزن 1250 کیلوگرمی خود برای رساندن سرعت خود از 0 به 100 کیلومتر نیاز به حدود 11 ثانیه دارد.

بیشتر بخوانید: زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو

امکانات رفاهی سراتو

  • رینگ استیل 17 اینچی
  • دارای 6 کیسه‌ی هوا
  • سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو
  • کروز کنترل اتوماتیک
  • نمایشگر ۳.۵ اینچی پشت فرمان
  • سیستم صوتی با 6 اسپیکر
  • روکش چرمی فرمان
  • کنترل سیستم با دکمه‌های کنترلی روی فرمان
  • سیستم تهویه هوای دستی
  • ورود بدون کلید
  • آینه برقی
  • شیشه های ضد اشعه
  • روشنایی روز و چراغ‌های عقب LED،
  • سانروف

آپشن های خودرو کیا سراتو

آپشن های ایمنی کیا سراتو

  1. رادار نقطه‌ی کور
  2. ریموت کنترل هشدار دهنده
  3. سیستم ضد سرقت
  4. ترمز ضد قفل
  5. سنسور جلو و عقب
  6. نگهدارنده‌ی خودرو در شیب
  7. مدیریت پایداری خودرو
  8. قفل صندوق عقب سراتو 2017
بیشتر بخوانید  تعمیر کمک فنر| آیا می شود کمک فنر را تعمیر کنیم؟

سخن پایانی

خودرو کیا سراتو 2017 از پرطرفدارترین ماشین های سراتو در کشور است که دارای امکانات ویژه ای می باشد. این خودرو از نظر ظاهری، امکانات داخلی، قطعات و قدرت موتور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. همچنین قطعات یدکی سراتو 2017 در فروشگاه معتبر در نمونه های اصلی به راحتی قابل دسترس است. در صورتی که به قطعات سراتو نظیر  قفل صندوق عقب سراتو، کمک فنر، لنت ترمز جلو سراتو، تسمه تایم، شمع سراتو سایپا و…. نیاز داشتید می توانید همین حالا به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • کیا سراتو امکاناتی دارد؟

از امکانات این ماشین محبوب می توان به سانروف، رینگ استیل 17 اینچی ، روکش چرمی فرمان و سنسورهای پارک در جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

  • آخرین مدل خودرو کیا سراتو در ایران چیست؟

آخرین مدل موجود این خودرو در ایران کیا سراتو 2017 می باشد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =