دلیل سفت شدن ترمز

می خواهید با دلیل سفت شدن ترمز آشنا شوید؟ تا به حال حین رانندگی متوجه سفت شدن پدال ترمز شده اید؟ این مشکل یکی از ایراداتی است که باید در همان مراحل اولیه برطرف شود تا از بروز خسارت های جانی و مالی فراوان جلوگیری شود. سفت بودن پدال ترمز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بیشترین دلیل خرابی این قسمت وجود خرابی در سیستم ترمز و قطعاتی نظیر لنت ترمز سراتو، دیسک ترمز و… است. برای این که بتوانید این مشکل را در خودرو خود حل کنید، بهتر است تا با مهم ترین دلیل آن آشنا شوید.

در ادامه این مطلب از سایت کیا 110 با ما همراه باشید تا در مورد علل سفت بودن ترمز ماشین توضیحاتی را بیان کنیم.

4 دلیل سفت شدن ترمز

با دلیل سفت شدن ترمز آشنایی ندارید؟ می خواهید بدانید این مشکل چگونه به وجود می آید؟ این اختلال تحت تاثیر فاکتور های مختلفی ممکن است ایجاد شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1. به وجود آمدن گل و لای در سیستم ترمز

از آن جایی که در سیستم ترمز از ماده خاصی استفاده می شود که آب زیادی را به خود جذب می کند، احتمال ایجاد گل و لای در این سیستم بسیار زیاد است. همین امر می تواند سبب سفت شدن پدال ترمز شده و فرآیند ترمزگیری را به شدت سخت کند.

بیشتر بخوانید  دلیل پایین آمدن دور موتور ماشین

2. ضعیف شدن بوستر

ضعیف شدن و خرابی این قطعه یکی دیگر از دلایلی است که می تواند سبب سفت شدن پدال ترمز شود. این قطعه در زمانی که شما به پدال ترمز فشار وارد می کنید، خلا ایجاد کرده و فشار را بیش تر می کند. با این کار خودرو سریع تر ترمز کرده و از حرکت باز می ایستد. حال اگر این قطعه دچار مشکل شده و نتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، پدال خودرو  و دیسک چرخ  ترمز جلو سراتو به درستی عمل نمی کند و فرآيند ترمزگیری با مشکل مواجه می شود.

3.نشت پیدا کردن شیلنگ خلا

اگر این شیلنگ نشتی پیدا کند، نمی تواند خلا لازم را ایجاد نماید. در نتیجه پدال ترمز سفت شده و شرایط برای ترمزگیری به شدت سخت می شود.

4.خرابی دریچه کنترلر

این دریچه یکی دیگر از قطعاتی است که در صورت خرابی می تواند سبب سفت شدن پدال ترمز شود. این دریچه ورودی و خروجی هوا را کنترل می کند و از این طریق خلا مناسبی ایجاد می کند. حال اگر این قطعه خراب شود، هوای ورودی و خروجی کنترل نمی شود و در نتیجه پدال گاز خودرو سفت تر می شود.

راه حل هایی برای مشکل سفت شدن ترمز

حال که دلیل سفت شدن ترمز را شناختید، خوب است بدانید که برای حل این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد. ابتدا باید خودرو را عیب یابی کرده و سپس به فکر برطرف کردن این مشکلات باشید. اگر هنگام بررسی خودرو متوجه شدید که مایع ترمز سفت شده است، باید هر چه سریع تر برای تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید. برای این کار باید کلاهک مخزن را برداشته و روغن ترمز موجود در محفظه را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید  روغن موتور مناسب سراتو

اگر متوجه شدید که در این شرایط بوستر دچار مشکل شده است، باید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. البته که عیب یابی خودرو در این شرایط امری پیچیده و تخصصی است و شما باید از یک نیروی تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید. برای این کار می توانید به سایت تعمیرگاهی کیا 110 مراجعه کنید و از این طریق مشکل خودرو خود را برطرف نمایید.

کلام آخر دلیل سفت شدن ترمز

عوامل و فاکتور های مختلفی را می توان به عنوان دلیل سفت شدن ترمز معرفی کرد. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده و نمی توانی خودرو را عیب یابی کنید، کافیست که با مجموعه تعمیرگاهی کیا 110 تماس بگیرید. این تعمیرگاه در مدت زمان کوتاهی خودرو شما را مورد ارزیابی قرار داده و عیب یابی می کند. پس از آن نیز با استفاده از به روز ترین امکانات خودرو را تعمیر کرده و در مقابل هزینه های کمی از افراد دریافت می کند.

سوالات متداول برای دلیل سفت شدن ترمز

  1. چه عواملی می تواند سبب شل شدن پدال خودرو شوند؟

این مشکل می تواند در اثر عواملی همچون نشتی روغن موتور، خرابی سیلندر ترمز، اختلال در بوستر، وجود مشکل در کالیپر های ترمز و … ایجاد شود.

  1. اگر پدال ترمز به یکباره و ناگهانی سفت شود، باید کدام قسمت خودرو را مورد بررسی قرار دهیم؟

در این شرایط باید سریعا بوستر را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

  1. آیا نوع روغن ترمز نیز می تواند در بروز این مشکل موثر باشد؟
بیشتر بخوانید  دلیل لرزش پدال ترمز اپتیما

بله، در شرایطی که از روغن ترمز نامرغوب و بی کیفیت استفاده کنید، احتمال ایجاد رسوب و بروز این مشکل وجود دارد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شش =