دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

می خواهید با دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری آشنا شوید؟ این مشکل می تواند به دلیل خرابی یکی از لوازم یدکی سراتو باشد.  تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که در زمان ترمز گیری با این خودرو متوجه لرزش فرمان می شوید؟ می خواهید علت بروز این مشکل را بدانید و نحوه برطرف کردن آن را فرا بگیرید؟ این امر شاید در ابتدا یک مشکل کوچک و پیش پا افتاده تلقی شود، اما اگر در همان مراحل اولیه آن را برطرف نکنید مشکلات بزرگ تری در خودرو پدید می آيند.

دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

برای آن که با دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری آشنا شوید، باید بدانید که این مشکل در اثر موارد مختلفی بروز می کند. مهم ترین دلایل که برای ایجاد این مسئله می توان معرفی کرد، عبارتند از:

مستهلک شدن روتور ها

گاهی اوقات مستهلک شدن روتور ها می توانند این مشکل را به وجود آورند. همان طور که می دانید در زمان ترمز گیری، با فشار دادن پدال ترمز لنت ترمز به این دیسک ها می چسبند. در نتیجه گرمای زیادی در این صفحات تلف شده و این امر می تواند ضخامت این دیسک ها را به مرور زمان کاهش دهد. اگر این دیسک ها بیش از حد نازک شده و مستهلک شده باشند، در زمان ترمزگیری سبب لرزش فرمان این خودرو می شوند.

بیشتر بخوانید  خرید لوازم جانبی اپتیما

تاب برداشتن دیسک ترمز دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

معمولا ترمز گیری های پی درپی می تواند سبب داغ شدن این دیسک چرخ جلو سراتو شود. گاهی اوقات پس از سرد شدن، این دیسک تاب برداشته و از حالت اولیه خود خارج می شوند. این امر در نهایت می تواند سبب ایجاد لرزش فرمان خودرو در ترمز گیری ها شود.

تاب برداشتن دیسک ترمز دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری
تاب برداشتن دیسک ترمز دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

مشکل در سیستم تعلیق

این سیستم وظیفه دارد که از لرزش خودرو جلوگیری کند و اجازه نمی دهد که لرزش های موجود در قسمت موتور وارد اتاق خودرو شود. حال اگر این سیستم به دلیل پریدن از سرعت گیر و چاله ها با سرعت زیاد، دچار مشکل شود، ممکن است لرزش به اتاق خودرو منتقل گردد. از طرفی ممکن است قطعات موجود  همانند لنت ترمز سراتو در این سیستم ساییده شده باشند و این امر نیز می تواند سبب لرزش فرمان در ترمزگیری ها شود.

استفاده از لاستیک های قدیمی دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

در شرایطی که لاستیک خودرو شما کاملا فرسوده و قدیمی باشند، احتمال بروز این مشکل افزایش می یابد. در این شرایط آج لاستیک ها از بین رفته است و ممکن است در ترمزگیری ها لرزش فرمان خودرو را حس کنید. البته این مسئله می تواند در انحراف و واژگونی خودرو ها نیز بسیار موثر واقع شود.

چند علت لرزیدن فرمان خودرو در ترمز گیری
چند علت لرزیدن فرمان خودرو در ترمز گیری

چند علت لرزیدن فرمان خودرو در ترمز گیری

برای آشنایی با دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری باید بدانید که این خودرو تحت تاثیر عوامل مختلفی ممکن است با این مشکل مواجه شود. خراب شدن و فرسودگی کلاچ، پلوس، دسته ترمز و یا حتی کالیپر های موتور می توانند عامل مهمی برای بروز این مشکل به شمار آیند. مهم ترین مواردی که می توانند سبب ایجا لرزش فرمان در زمان ترمز گیری ها شوند، عبارتند از:

بیشتر بخوانید  علائم تمام شدن لنت ترمز

انحراف چرخ ها دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

این مورد نیز از دیگر مواردی است که می توان به عنوان دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری معرفی کرد. اگر چرخ ها منحرف شده و یا این که از حالت بالانس خارج شده باشند، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. در این شرایط لرزش در ناحیه فرمان خودرو مشاهده می شود که باید هر چه سریع تر برای عیب یابی و رفع مشکل به یک تعمیرگاه مناسب مراجعه کنید.

 

ایجاد مشکل در کلاچ

برخی مواقع صفحه کلاچ تمام می شود، فلایول دچار فرسودگی شده و یا این که دیسک تمام شده است. در همه این شرایط احتمال دارد که فرمان هنگام ترمزگیری دچار لرزش شود. در این شرایط نیز باید به یک مرکز تعمیرگاهی مناسب مراجعه کنید تا خودرو شما عیب یابی شده و مشکل برطرف شود.

شکستگی دسته موتور دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

برای بررسی دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری می توان این مورد را نیز به عنوان علت بروز این مشکل معرفی کرد. این دسته در حقیقت وظیفه دارد از انتقال ارتعاشات موتور به داخل اتاق جلوگیری کند. حال ممکن است در اثر گذر زمان بشکند و لرزش ها وارد اتاق شوند. این گونه لرزش ها در زمان ترمزگیری شدید تر شده و محسوس تر می باشند.

خراب شدن پلوس دلیل لرزش سراتو در زمان ترمز گیری

از دیگر قطعات مهمی در این زمینه نقش موثری ایفا می کند، می توان به پلوس اشاره کرد. اگر این قطعه دچار مشکل شده و یا این که آسیب ببیند، خودرو با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد. یکی از نشانه های خراب شدن این قطعه همان است که در زمان ترمز گیری فرمان خودرو دچار لرزش می شود.

بیشتر بخوانید  چرا دیسک ترمز تاب بر میدارد؟

خراب شدن کالیپر های ترمز

در کنار همه مواردی که به آن ها اشاره کردیم، این مسئله نیز می تواند سبب لرزش فرمان در زمان ترمز گیری شود. اگر این قطعه خراب شده و یا این که چسبنده شده باشد، می توان سبب لرزش فرمان شود.

کلام آخر دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

در شرایطی که متوجه شدید در حین رانندگی فرمان خودرو می لرزد، بهتر است هر چه سریع تر به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. نیروی تعمیرکار ابتدا خودرو شما را عیب یابی کرده و دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری را مشخص می کند. در نهایت نیز عیب خودرو را بر طرف کرده و از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری می کند.

سوالات متداول برای دلیل لرزش فرمان سراتو در زمان ترمز گیری

  1. آيا خراب بودن شاسی می تواند سبب ایجاد لرزش فرمان درزمان ترمزگیری شود؟

خراب شدن این بخش از خودرو می تواند سیستم تعلیق را خراب کند و در نتیجه این امر احتمال لرزش فرمان در زمان ترمزگیری وجود دارد.

  1. کمک فنر ها چگونه می توانند سبب ایجاد لرزش در فرمان هنگام ترمزگیری ها شوند؟

خراب شدن و یا فرسودگی این قطعات سبب می شوند تا لرزش جاده ای به فرمان منتقل شده و سبب ایجاد لرزش در آن می گردند.

  1. یک تعمیرگاه مناسب برای عیب یابی خودرو معرفی کنید؟

تعمیرگاه کیا ۱۱۰ یکی از بی نظیر ترین مراکزی است که خودرو شما را در مدت زمان کوتاهی عیب یابی کرده و مشکلات ایجاد شده را برطرف می کند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =