دلیل کاهش سرمای کولر خودرو

دلیل کاهش سرمای کولر خودرو

با شروع فصل تابستان، کولر های خودرو به یکی از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی تبدیل می شوند. از این رو اکثر می خواهند با دلیل کاهش سرمای کولر خودرو آشنا شوند تا در صورت بروز این مشکل بتوانند برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند. این مشکل در اثر عوامل مختلفی بروز می کند و با انجام چند راهکار ساده می توان آن را برطرف کرد. البته در شرایطی ک موفق به رفع این عیوب نشدید، می توانید به سایت تعمیرگاهی کیا ۱۱۰ مراجعه کرده و از خدمات متنوع این مجموعه بهره مند شوید.

6 دلیل کاهش سرمای کولر خودرو

قصد دارید با دلیل کاهش سرمای کولر خودرو آشنا شوید؟ این مشکل می تواند در اثر عوامل مختلفی بروز کند. از طرفی با بروز این مشکل راننده و سرنشینان نیز دچار سردرگمی شده و در طول سفر از گرما کلافه می شوند. بنابراین خوب است که همه ما با این دلایل آشنا شویم تا در صورت مشاهده این ایراد در خودرو بتوانیم اقدامات مناسبی انجام داده و مشکل را برطرف کنیم. مهم ترین دلایلی می توانند در بروز این مشکل موثر باشند، عبارتند از:

1.     تمام شدن گاز کولر خودرو

در شرایطی که گاز کولر کم شده و یا این که تمام شده باشد، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. معمولا در این زمان کولر سر و صدای زیادی ایجاد کرده و از این طریق به شما هشدار می دهد. شما باید برای بررسی مقدار گاز این وسیله به یک تعمیرگاه مطمئن و قابل اعتماد  مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  چرا سراتو بخریم؟  ۵ دلیل برای خرید کیا سراتو
تمام شدن گاز کولر خودرو
تمام شدن گاز کولر خودرو

2.     تنظیم نبودن دریچه کولر

یکی دیگر از دلایل کم شدن سرما این وسیله، می تواند تنظیم نبودن دریچه های آن باشد. این مشکل نیز یک دلیل کاهش سرمای کولر خودرو به شمار می آید. بنابراین در صورت مشاهده این مشکل باید دریچه ها را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. در شرایطی که متوجه شدید، این دریچه ها عملکرد درستی از خود نشان نمی دهند می توانید به یکی از نمایندگی های کیا ۱۱۰ مراجعه کنید تا مشکا را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنند.

3.     تنظیم نبودن تسمه کولر

گاهی اوقات شل بودن این تسمه می تواند سبب بروز این مشکل شود. برای رفع این مشکل باید تسمه و پیچ های اتصال کمپرسور را مورد بررسی قرار داده و از سالم و تنظیم بودن آن ها مطمئن شوید.

4.     ایراد در فن کندانسور

این قطعه می تواند تاثیر چشمگیری در نحوه عملکرد کولر خودرو داشته باشد. بنابراین با خراب بودن این فن، قطعا کولر نیز نمی تواند به خوبی فضای داخلی خودرو را خنک کند. در صورت خراب بودن این فن، فشار گاز کولر به شدت زیاد شده و در نتیجه کولر از کار می افتد.

ایراد در فن کندانسور
ایراد در فن کندانسور

5.     کثیفی کندانسور یا رادیاتور

گاهی اوقات کثیف بودن رادیاتور و یا کندانسور سبب بروز این مشکل می شود. بنابراین اگر متوجه شدید که کولر به درستی کار نمی کند، خوب است که این دو قطعه را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن را تمیز کرده و بشویید. کثیف بودن این قطعه ها نیز می تواند به عنوان دلیل کاهش سرمای کولر خودرو معرفی شود.

بیشتر بخوانید  بهترین برند لنت ترمز

6.     کثیف بودن اپراتور و فیلتر خودرو

در شرایطی که این قطعات کثیف بوده و گرد و غبار زیادی بر روی آن ها جمع شده باشد، ممکن است این مشکل ایجاد شود. بنابراین اگر متوجه شدید که کولر کار نمی کند بوی خاک و یا نامطبوع دیگری در فضای داخلی خودرو پیچیده است، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. در این شرایط باید حتما فیلتر و اپراتور را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن ها را تمیز کنید.

چرا کولر خودرو خنک نمی کند؟

گاهی اوقات کولر خودرو را روشن کرده و متوجه می شوید که خنک نمی کند. در این شرایط فاکتور ها و عوامل زیادی را می توان به عنوان دلیل کاهش سرمای کولر خودرو معرفی کرد. مهم ترین دلایل بروز این مشکل برای کولر خودرو عبارتند از:

  • خراب شدن ترموستات

برخی مواقع ترموستات داخل خودرو خراب شده و این ایراد در اتومبیل شما نمایان می شود. با خراب بودن این قطعه، کمپرسور قطع شده و یا این که هوای سرد بیش از حد مجاز از کولر خارج می شود. در این شرایط باید سریعا برای تعمیر و یا تعویض ترموستات خودرو اقدام کنید. برای تشخیص خرابی و تعویض این قطعه می توانید به مجموعه تعمیرگاهی کیا ۱۱۰مراجعه کنید.

  • خراب بودن سنسور فشار گاز

گاهی اوقات سنسور فشار گاز خراب شده باشد، گاز با فشار مناسبی جریان نمی یابد. در نتیجه احتمال دارد که کولر خودرو نتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. بنابراین این مورد نیز می تواند یک دلیل کاهش سرمای کولر خودرو به شمار آید.

بیشتر بخوانید  چرا ماشینم دود سفید میکنه؟
خراب بودن سنسور فشار گاز
خراب بودن سنسور فشار گاز
  • خراب شدن دستگاه چگالنده

گاهی اوقات نیز عملکرد نامناسب دستگاه چگالنده سبب بروز این مشکل می شود. این دستگاه که وظیفه دریافت گرما از مایع خنک کننده را دارد، اگر نتواند به خوبی کار کند، کولر نیز نمی تواند هوای داخل خودرو را خنک کند. در این شرایط برای عیب یابی و رفع مشکل خودرو خود حتما باید به یک تعمیرگاه مناسب مانند کیا ۱۱۰ مراجعه کنید.

کلام آخر  کاهش سرمای کولر خودرو

عوامل و فاکتور های زیادی وجود دارند که می توانند به عنوان دلیل کاهش سرمای کولر خودرو معرفی شوند. گاهی اوقات این مشکل در اثر یک ایراد ساده و پیش پا افتاده بروز کرده و فرد می تواند آن را برطرف کند. اما در اکثر موارد این مشکل در اثر یک ایراد بزرگ تر رخ داده و باید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. برای خرید کلیه لوازم یدکی سراتو و لوازم یدکی اپتیما می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید.

سوالات متداول برای دلیل کاهش سرمای کولر خودرو

  1. چند دلیل بیاورید که سبب شود کولر خودرو بیش از حد سرد شود؟

اگر حسگر دما به درستی کار نکند و یا این که تنظیمات کولر به درستی انجام نگیرد، احتمال بروز این مشکل وجود دارد.

  1. چرا کولر خودرو در حالت ایستاده و در جا خنک نمی کند؟

در این شرایط کمپرسور نمی تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد و در نتیجه کولر نیز نمی تواند هوای داخل خودرو را خنک کند.

  1. چه عواملی سبب می شوند تا گاز کولر خودرو تمام شود؟

سوراخ بودن لوله و اتصالات، خرابی کمپرسور و تمام شدن طبیعی گاز در اثر استفاده طولانی مدت از مهم ترین دلایل بروز این مشکل به حساب می آیند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =