زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو

زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو

اطلاع از زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو بسیار مهم است. در زندگی امروزی اتومبیل ها یکی از مهم ترین ابزار آلات برای گذران زندگی روزمره می باشند. اتومبیل ها از قطعات بسیار مهم و وابسته به یکدیگر تشکیل شده اند. یکی از مهم ترین ابزارها در تمامی خودروها، تسمه تایم خودرو می باشد.
تسمه تایم خودرو ابزاری است که وظیفه برقراری نظم در خودرو را بر عهده دارد. تسمه تایم در واقع یک قطعه دندانه دندانه ای است که عمل اتصال میلنگ به میل سوپاپ را انجام می دهد.
تمامی ابزارهای خودرو در سرویس های دوره و زمان بندی مشخصی باید تعویض و یا تقویت گردند. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو بپردازیم.

 

⇐برای خرید لوازم جلوبندی سراتو کلیک کنید.

تسمه تایم در خودروهای سراتو چه وظیفه ای دارد؟

مانند تمامی خودروها، تسمه تایم خودروی سراتو، قطعه ای داخل پیشرانه خودروی سراتو برای اتصال میلنگ به میل سوپاپ می باشد که به کنترل حرکت سوپاپ ها و باز و بسته شدن آن ها کمک زیادی می کند.
همانطور که می دانید در تمامی خودروها، سرعت چرخش میل سوپاپ همیشه باید نصف سرعت میلنگ باشد که تسمه تایم وظیفه تنظیم باز و بسته شدن سوپاپ و قرار گرفتن سوپاپ در وضعیت مناسب نسبت به پیستون را انجام می دهد و به مدیریت قطعات مختلف خودرو می پردازد. تسمه تایم جز لوازم یدکی سراتو می باشد.

بیشتر بخوانید  چرا سراتو بخریم؟  ۵ دلیل برای خرید کیا سراتو

بیشتر بخوانید: بررسی خودرو کیا سراتو 2017

پاره شدن تسمه تایم در خودروهای سراتو موجب چه چیزی می شود؟

پاره شدن تمسه تایم یکی از فجایعی است که هیچ فردی هرگز دوست ندارد آن را حین رانندگی با خودروهای سراتو تجربه کند.
اکثر اوقات پاره شدن تسمه تایم به معنای فرسودگی تسمه تایم نیست. گاهی اوقات این موضوع به دلیل پاره شدن تسمه دینام و پمپ هیدرولیک و رفتن تسمه زیر تسمه تایم اتفاق می افتد.
برای جلوگیری از چنین اتفاقی به شما پیشنهاد می کنیم که حتما هرچند وقت یک بار به بازدید دوره ای قطعات خودروی سراتوی خود بپردازید تا بتوانید از ایجاد هزینه های بسیار زیاد ناشی از پاره شدن تسمه تایم خودروی سراتو جلوگیری کنید.
شاید بپرسید اصلا پاره شدن تسمه تایم موجب چه اتفاقی در خودروی سراتو می شود؟ در جواب باید بگوییم هنگامی که تسمه تایم خودروی سراتو پاره می شود، عملکرد طبیعی باز و بسته شدن دریچه های خودرو دچار اختلال می شود و همچنین سوپاپ و پیستون با یکدیگر برخورد میکنند که این موضوع موجب به وجود آمدن صدای بسیار مهیبی می شود.

زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتو کی است؟

در رابطه با زمان تعویض تسمه تایم خودروهای مختلف علی الخصوص خودروی سراتو نمی توان به طور دقیق زمان خاصی را اعلام کرد زیرا این موضوع فقط و فقط با سرویس های دوره ای خودروی سراتو قابل تشخیص است. اما به طور کلی یک سری روش ها برای شناسایی تسمه تایم خودروهای سراتو وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • بد عمل کردن دور موتور خودروهای سراتو
  • از بین رفتن دندانه های تسمه تایم خودروهای سراتو
  • مشکلات در استارت خوردن خودرو و حرکت آن
  • مشکلات اگزوزی خودروهای سراتو
بیشتر بخوانید  انواع قطعات سراتو

⇐برای دیسک چرخ جلو سراتو کلیک کنید.

در صورت مشاهده هرکدام از این نشانه ها سعی کنید هر چه سریع تر به متخصصین مکانیک خودروهای کیا سراتو مراجعه کنید زیرا با وجود این نشانه ها زمان تعویض تسمه تایم خودروی سراتوی شما فرا رسیده است.

زمان بندی تعویض و تقویت قطعات مختلف خودروی کیا سراتوی سایپایی در سرویس های دوره ای:

با توجه به وجود تحریم ها و کمبود لوازم یدکی سراتو سایپایی، در صورت آسیب جدی، سرویس های دوره ای قطعات برای تعویض و یا تعمیر قطعات اصلی مهم ترین کاری است که هر فرد باید انجام دهد. انجام سرويس‌ های دوره‌ای طبق توصيه شركت سازنده ی خودروهای سراتو، موجب افزايش قابليت اطمينان خودروی سراتو و دوام خودروی کیا سراتو و پيشگيری از عيوب ناخواسته خودرو در حین رانندگی با آن می شود.

انجام سرويس‌های ادواری خودروهای سراتو امری کاملا الزامی است که انجام ندادن آن ها موجب ضررهای جبران ناپذیری به لوازم یدکی سراتو yd می شود. در ادامه به زمان طلایی برای تعویض و تقویت قطعات اصلی و مهم خودروهای کیا سراتو در سرویس های دوره ای می پردازیم:

  •  روغن موتور و فيلتر روغن موتور خودروهای سراتو بهتر است هر 10000 كيلومتر تعويض شوند.
  •  فيلتر هوا خودروهای سراتو بهتر است هر 10000 كيلومتر تعويض شوند.
  •  فيلتر سيستم تهويه مطبوع خودروهای سراتو بهتر است هر 20000 كيلومتر تعويض شوند.
  •  شمع موتور خودروهای سراتو بهتر است هر 40000 كيلومتر تعويض شوند.
  •  مايع خنك كننده موتور براي اولين بار در 20000 كيلومتر و سپس هر 40000 كيلومتر تعويض شوند.
  •  خلاصی سوپاپها خودروهای سراتو بهتر است هر 9600 كيلومتر بررسي شوند.
  •  تسمه سفت كن، پولي هرزگرد و ضربه گير در زمان تعويض تسمه تايم موتور بازديد شوند.
  •  هنگام تعويض تسمه‌هاي موتور، واتر پمپ خودرو باید بازديد شوند.
بیشتر بخوانید  چه زمانی برای تعویض فیلتر بنزین مناسب است؟

⇐برای خرید کمک جلو سراتو کلیک کنید. 

برای خرید تسمه دینام  سراتو یا تسمه تایم می توانید به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید. در فروشگاه ما انواع لوازم یدکی سراتو اعم از قفل صندوق عقب سراتو، لنت ترمز جلو، فیلتر بنزین سراتو، و کلیه قطعات یدکی سراتو اصلی با قیمت بسیار مناسب موجود است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 11 =