معرفی خودرو اپتیما

خودرو اپتیما| خرید لوازم یدکی اپتیما

خودرو کیا اپتیما یکی از خودروهای سدان پرطرفدار با سایز متوسط تولید شده توسط شرکت کیاموتورز کشوره کره جنوبی است. این خودرو یکی از پرطرفدارترین و ایمن ترین خودروهای شرکت کیا به حساب می آید.

مروری بر تاریخچه خودرو اپتیما

خودروی اپتیمای برند کیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ در کشور کره جنوبی تولید و در بازار جهانی وارد شد. اولین نسل خودروی کیا اپتیما از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ و دومین نسل آن بین سال‌ های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید و سپس روانه بازار شد.
اولین نسل های کیا اپتیما در کشورها با نام‌ های میجنتس و لوتسه شناخته می شد و همین خودروها نیز یکی از محبوب ترین خودروها در آن زمان به حساب می آمدند.

کیا اپتیما در سال 2011 توانست جایزه بهترین طراحی سال را به خود اختصاص دهد. نسل سوم خودروی کیا اپتیما نیز برای اولین بار در نمایشگاه بین‌ المللی خودروی نیویورک به نمایش گذاشته شد که این خودرو با طراحی نوین و خلاقانه پیتر شرایر تولید و روانه  بازار شد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۱، اپتیما توانست رکورد جهانی کمترین مصرف سوخت در یک وسیله نقلیه هیبریدی بنزینی را از آن خود کند. از اواسط سال ۲۰۱۵ نیز کیا نسل جدیدی از اپتیما را طراحی و سپس در سال ۲۰۱۶ وارد بازار کرد؛ این خودرو یک خودروی فیس لیفت و ظاهری متفاوت اما آپشن هایی مشابه با نسل قبلی خود بود.

بیشتر بخوانید  چه زمانی برای تعویض فیلتر بنزین مناسب است؟

 

خرید لوازم یدکی اپتیما

پس از گذشت یک سال مجددا کیاموتورز نسل جدید اپتیما را در سال ۲۰۱۷ روانه ی بازار کرد. این مدل اپتیما تغییرات ظاهری و داخلی زیادی با نسل های قبلی خود داشت و یکی از کامل ترین خودروهای تولیدی در آن سال ها به حساب آمد.
کیا اپتیما 2017 از لحاظ پیشرانه، تفاوت زیادی با نسل های قبلی ندارد. این خودرو مانند اپتیماهای نسل قبلی از پیشرانهٔ ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که بسیاری معتقدند این پیشرانه در حد چند اسب بخار بهینه‌ سازی گشته است.
پیشرانهٔ ۴ سیلندر این خودرو، ۱۸۵ اسب بخار توان به چرخ‌ های جلو انتقال می دهد که این پیشرانه ۸ اسب بخار قوی‌ تر از نسل های قبلی کیا اپتیما می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های کیا اپتیمای نسل جدید، افزایش کیفیت سواری و آرامش کاربران در کابین و تفاوت اندک در لوازم یدکی اپتیما می باشد. همچنین با پیشرانه این خودرو، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اپتیمای 2017، معادل ۸ ثانیه است و نهایت سرعت این خودرو به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد.

قدرت بیشینهٔ پیشرانه در دور موتور اپتیمای 2017، ۶۰۰۰ و بیشترین گشتاور معادل ۲۴۰ نیوتن‌ متر نیز در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه انجام میگیرد. همچنین باید به این نکته توجه نمود که بسیاری از نشریات خارجی، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کیا اپتیمای 2017 را ، معادل ۷٫۵ ثانیه در نظر گرفته اند.

پس از گذشت 3 سال حال پنجمین نسل کیا اپتیما در سال ۲۰۲۰ با نام کی ۵ وارد بازار جهانی شد. کیا اپتیمای 2020 دارای طراحی ظاهری منحصر به فردی می باشد. بدنه این خودرو نسبت به نسل های گذشته کیا اپتیما، به میزان کمتر از ۲ اینچ افزایش طول، کاهش ارتفاع و ازدیاد عرض را پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید  در صورت پاره شدن تسمه دینام سراتو چه کنیم؟

همچنین چراغ های روشنایی خودرو در روز چین خورده به سبک نوار قلب در داخل چراغ‌ های جلوی باریک‌ تر شده به همراه جلو پنجره پوزه ببر تغییر شکل پیدا می کند.
دی لایت های ال ای دی اپتیمای 2020، با توجه به نظر کارشناسان از خط روی الکتروکاردیوگرام الهام گرفته‌ شده است. همچنین مانیتور وسط کنسول اپتیمای 2020 از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌ کند.

بررسی ایمنی خودروی کیا اپتیما

خودروهای نسل جدید کیا اپتیما با توجه به تست تصادف Euro NCAP نمره کامل ۵ را دریافت کرده است که این نمره نشان دهنده از ایمنی بالای خرید قطعات اپتیما می باشد. کیا اپتیما توانست در این تست همهٔ استانداردهای تجهیزات ایمنی مورد نظر مانند: دو کیسه هوای جلو، کیسه هوای کناری و کیسه هوای کنار پنجره، ترمز ای‌ بی‌ اس، هشدار دهنده ترمز اضطراری، سیستم کنترل تعادل، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل سراشیبی (hill-start assist) و اتو هلد را داشته باشد.

ورود خودروی کیا اپتیما به بازار خودروی ایران

ورود خودروهای کیا اپتیما به ایران از نسل دوم صورت گرفت. نخستین بار این خودرو توسط شرکت اطلس خودرو وارد بازار ایران شد و پس از چند مدت به یکی از پرطرفدار ترین و ایمن ترین خودروهای کیا در ایران تبدیل شد.

چنانچه نیاز به قطعات یدکی این خودرو پرطرفدار داشتید، کیا 110 در خدمت شماست. می توانید با کلیک روی لینک زیر، تمامی لوازم یدکی خودرو کیا سراتو و اپتیما  110 را مشاهده فرمایید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =