چرا سراتو بخریم؟  ۵ دلیل برای خرید کیا سراتو

چرا سراتو بخریم

سراتو خودرویی از شرکت کیاموتورز است که طراحی بی‌نظیر و امکانات رفاهی بی شمار آن باعث شده است که به یک خودروی عامه پسند تبدیل شود. نسل‌های مختلف این خودرو به غیر از نسل چهارم در دو تیپ هاچبک و سدان به بازار عرضه شده‌اند. در این مقاله مطالبی را گردآوری کرده‌ایم تا دلایل کافی برای خرید کیا سراتو را ارائه دهیم.

 

بررسی تاریخچه خودروی سراتو

سال ۱۹۴۴ میلادی همان سالی بود که قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم موتوری یعنی کمپانی کیاموتورز در کره جنوبی‌ با شعار 《نیروی شگفتی آفرین》تاسیس شد. این شرکت تاکنون در لیست صد برند برتر جهان قرار گرفته است که در تولید خودروهای با کیفیت ارائه خدمات می‌کنند.

ذکر این نکته ضروری است که این شرکت با توجه به مشکلات پیش آمده در سال ۱۹۹۸ میلادی با همتای کره‌ای خود یعنی هیوندای مشارکت داشته است. در نتیجه، این دو کمپانی پا به پای هم در زمینه تولید خودرو در آسیا اهداف مشترکی را دنبال کردند.

شرکت کیاموتورز در سال ۲۰۰۳ میلادی اقدام به ساخت خودروی سراتو در دو مدل سدان و کوپه نمود. این خودرو توسط شرکت اطلس خودرو در سال ۲۰۱۰ میلادی به کشور وارد شد. علاوه برآن، شرکت سایپا  در سال ۲۰۱۴ میلادی اقدام به ساخت نمونه مونتاژ شده نسل دوم کیا سراتو کرد. این خودرو در بازار داخلی با عنوان سراتو سایپایی به فروش می‌رسید.

کیا 110 تمامی لوازم و قطعات یدکی سراتو سایپایی و وارداتی را در این وبسایت به فروش می رساند. همچنین چنانچه خودرو سراتو شما از نوع YD است، می توانید برای خرید قطعات یدکی آن روی لینک زیر کلیک فرمایید.

خرید لوازم یدکی سراتو YD

پنج دلیل برای خرید خرید کیا سراتو

دلایل خرید کیا سراتو

این خودرو دارای برخی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که افراد را به خرید ترغیب می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

1- طراحی جذاب کیا سراتو

از جمله ویژگی‌های بارز خودروی کیا سراتو می‌توان به طراحی منحصر به فرد آن اشاره کرد. این شیوه طراحی در نمای ساده و شکیل جلو، بغل و پشت خودرو به خوبی نمایان است.

در واقع، طراحی کیا سراتو به گونه‌ای است که آن را به یک خودروی عامه پسند تبدیل کرده است. بنابراین، هم افراد جوان و هم افراد پیر طراحی آن را می‌پسندند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که خودروی سراتو به دلیل این طراحی برنده جوایز زیادی شده است.

در بررسی طراحی خودروی مزبور می‌توان به نمای جلو اشاره کرد که نسبت به زمان طراحی می‌توان هارمونی مناسب را در عین سادگی مشاهده کرد. علاوه بر آن، در نمای جلو چراغ‌های خودرو با گرافیک زیبا و فرم کشیده خود جلوه بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند. در پایین این چراغ‌ها دو برآمدگی با زاویه تند وجود دارد که باعث شده است طرح دماغه از یکنواختی خارج شود. بعلاوه، تعبیه ورودی‌های هوای مشبکی شکل و سه تکه در زیر سپر جلو با چراغ‌های مه شکن در طرفین هرکدام از آنها بسیار زیبا جلوه می‌کند.

بیشتر بخوانید  روغن موتور مناسب سراتو

علاوه بر آن، نمای جانبی این خودرو نیز طراحی منحصر به فردی دارد و دارای پویایی خاصی است‌. این طراحی در گلگیرهای پف کرده، وجود یک بیرون زدگی با زاویه تند در زیر آینه‌های بغل و ستون جلو خلاصه می‌شود. در نمای جانبی یک تورفتگی مستطیل شکل زیبا در قسمت پایینی درها نیز مشاهده می‌شود که مانع از یکنواختی آن می‌شود.

نمای عقبی این خودرو نیز با سایر قسمت‌های خودرو هماهنگی دارد و در عین حال زیبا و ساده طراحی شده است. از زیبایی‌های نمای عقبی می‌توان به چراغ‌های بزرگ و قرمز رنگ بر روی درب صندوق عقب اشاره کرد که نمای بسیار زیبایی دارد. علاوه بر آن، برآمدگی روی درب صندوق و قسمت سیاه رنگ زیر سپرهای عقب از ویژگی‌های متمایز آن به شمار می‌رود.

خودروی سراتو علاوه بر طراحی جذاب بیرونی خود در داخل خودرو نیز از طراحی خوبی برخوردار است. در واقع، فضای داخلی به نسبت یک سدان (خودروی سواری معمولی یا صندوقدار) خانوادگی بسیار زیبا جلوه می‌کند. این ویژگی به گونه‌ای است که هنگام‌ نشستن در آن احساس راحتی خواهید کرد. صندوق عقب خودرو نیز طراحی خوبی دارد و جادار است که نشان می‌دهد این خودرو برای سفرهای خانوادگی طراحی شده است.

در شرح زیبایی‌های طراحی داخلی خودروی مزبور می‌توان به کابین جادار اشاره کرد که برای افراد قد بلند بسیار مناسب است. بعلاوه، این خودرو دارای یک صندوق بار حجیم است که مسافرت خانوادگی را لذت بخش می‌کند.

 

2- هماهنگی موتور و گیربکس

از مهمترین قطعات خودرو می‌توان به گیربکس اشاره کرد که جزو سیستم انتقال قدرت آن به شمار می‌رود. این قطعه نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌ها و دیفرانسیل منتقل می‌کند. در صورتی که گیربکس درست کار نکند، موتور نیز قدرتی نخواهد داشت.

خودروی سراتو دارای یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که عملکرد نرم و بی صدایی دارد. کیا موتورز تمامی تلاش خود را به کار بسته است که توانایی گیربکس را در خودروی سراتو به حداکثر برساند‌.

علاوه بر آن، در خودروی کیا سراتو هماهنگی بین موتور و گیربکس به خوبی انجام شده است. این امر باعث می‌شود که خودروی سراتو در سربالایی‌ها از کشش بسیار بالایی برخوردار باشد. علاوه بر آن، در نمونه مونتاژ شده این خودرو شرکت سایپا یک پدال شیفتر نیز وجود دارد که لذت رانندگی را بسیار بیشتر می‌کند.

 

3- سیستم تعلیق مناسب

معمولا هنگامی که نیاز به رانندگی در مسافت‌های طولانی دارید، سیستم تعلیق خودرو برای شما اهمیت بسیاری خواهد داشت‌. این ویژگی در خودروی سراتو حفظ شده است و عملکرد مناسب سیستم تعلیق باعث می‌شود که سرنشینان بدون خستگی به مقصد برسند. در واقع، این سیستم قادر است نوساناتی را که در جاده‌های ناهموار ایجاد می‌شود و آرامش سرنشینان را سلب می‌کند، توسط خودرو دفع شود.

بهتر است بدانید که سیستم تعلیق علاوه بر وظیفه اصلی خود تماس مناسبی بین لاستیک چرخ‌ها و جاده ایجاد می‌کند که در خودروی سراتو با توجه به مناسب بودن سیستم تعلیق این وظیفه به خوبی انجام می‌شود. در نتیجه، در صورت لغزنده بودن جاده به هیچ عنوان سر خوردن و لغزش در خودرو را تجربه نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن موتور اپتیما

 

4- ایمنی کیا سراتو

بررسی‌های انجام شده توسط موسسه IIHS بر روی کیا سراتو باعث شده است که این خودرو امتیاز Top Safety Pick+ را کسب کند که بالاترین امتیاز موسسه محسوب می‌شد. این امتیاز و تجهیزات ایمنی متنوع این خودرو باعث شده است که خودروی مزبور یک خودروی امن و مطمئن باشد.

توجه داشته باشید که تجهیزات ایمنی کیا سراتو شامل موارد ذیل می‌باشد: سیستم پایداری الکترونیک خودرو (ESC)، شش کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، رادار نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBDک، سنسور پارک جلو و عقب.

 

5- امکانات ویژه و قیمت اقتصادی

خودروی کره‌ای کیا سراتو امکانات متنوعی و کاملی دارد که جزو مزیت‌های آن به شمار می‌رود. امکانات و آپشن‌های رفاهی این خودرو نسبت به خودروهای هم رده در سطح بالایی قرار دارد که به انتظار خریداران پاسخ می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف، چراغ‌های LED مجهز به Daylight، گرم کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، آیینه‌های جانبی برقی، آینه عقب الکتروکرومیک، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع دوگانه کنترل اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، ورود و استارت بدون کلید، محفظه خنک نگه دارنده یا کول باکس، پنل سوپر ویژن پشت فرمان، تنظیم ۱۰ حالته برقی صندلی راننده.

 

چند دلیل برای خرید کیا سراتو سایپایی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شرکت سایپا نمونه مونتاژ شده سراتو را به بازار داخلی عرضه کرده است. خودرو سراتو سایپایی ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به خودروهای هم رده خود متمایز کرده است. در این مقاله دلیل خرید سراتو سایپایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

1- ایمنی خودرو و امکانات رفاهی

با وجود تفاوت‌هایی که سراتو مونتاژ یا سایپایی با سراتو اصلی دارد، این خودرو مطابق با تاییده کیاموتورز ساخته شده است. در نتیجه، این موضوع سبب می‌شود که خودروی مورد نظر با مدل وارداتی تفاوت زیادی نداشته باشد. این خودرو توانسته است که ۴ ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTSA و ۴ ستاره دیگر از موسسه NCAP در استرالیا دریافت کند.

امکانات ایمنی سراتو سایپا

  • دارای دو کیسه هوایی
  • سیستم ضد بلوکه ترمزABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD

امکانات رفاهی سراتو سایپایی

  • کروز کنترل
  • سیستم ضد سرقت
  • غربلیک فرمان و دسته دنده پوشیده شده با چرم
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • فرمان قابل کنترل با کلیدهای کنترل
  • باز شدن اتوماتیک درها در زمان وقوع تصادف
  • دارای قطب نما و نشان دهنده جهت
  • چراغ‌های جلو با امکان تنظیم زاویه نور
  • چراغ‌های اتوماتیک
  • کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
  • شش عدد بلندگو

علاوه بر امکانات فوق خودروی سراتو امکانات و آیتم‌های متعددی برای استفاده و کنترل دارد که به شرح ذیل می‌باشد:

  • سیستم صوتی

خودروی مزبور از نظر سیستم صوتی نمونه کاملی است که قادر به پشتیبانی Cd و فایل‌های با فرمت MP3 است. بعلاوه، این سیستم به گونه‌ای است که برای انتقال فایل‌های صوتی و پخش آنها قادر به استفاده از رابط USB و IPOD می‌باشد.

جالب است بدانید که شما هنگام رانندگی با خودروی سراتو می‌توانید به وسیله دکمه‌های تعبیه شده روی فرمان سیستم صوتی را کنترل کنید که در کاهش حواس پرتی موثر است.

  • سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها
بیشتر بخوانید  برند جنیون پارت بهتر است یا موبیس؟

این سیستم در خودروی سراتو می‌تواند مطابق با وضعیت روشنایی فضای اطراف نور مورد نیاز برای چراغ‌های جلو و عقب را به صورت خودکار تنظیم کند.

  • سنسور پارک عقب با نمایشگر

سپر پشتی خودروی کیا سراتو مجهز به ۴ سنسور پارک یا به اصطلاح دنده عقب است. این سنسور می‌تواند موانع پشت سر خودرو و فاصله آنها را از ماشین در صفحه نمایشگر نشان دهد. در واقع، نمایشگر اصلی خودرو به هنگام گرفتن ترمز عقب و پارک کردن خودرو فاصله شما را با واحد متر به شما نشان خواهد داد.

  • سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر

این ویژگی در بیشتر خودروهای امروزی مشاهده می‌شود. در واقع، شما با قرار گرفتن در فاصله یک متری از خودرو و با فشردن دکمه استارتر می‌توانید درب خودرو را باز کنید. با این وجود، خودروی سراتو ویژگی دیگری نیز دارد که آن روشن کردن ماشین با فشردن دکمه استارتر و پدال ترمز است.

علاوه بر آن، این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که پس از رانندگی با بستن درب خودرو و لمس کردن دستگیره و دور شدن از آن به فاصله یک متر درب های آن به طور خودکار قفل می‌شوند.

 

2- فضای مناسب کابین

خودروی سراتو سایپا دارای کلاس خودروی سدان کوچک است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۵۳۰، ۱۷۷۵ و۱۴۶۰ میلی‌متر می‌باشد. این خودرو دارای فضای کابین مناسبی نسبت به خودروهای هم کلاس است که جزو ویژگی‌های متمایز آن به شمار می‌رود.

 

3- طراحی ظاهری و داخلی

در بررسی طراحی سراتو سایپایی می‌توان گفت که از نظر طراحی ظاهری این خودرو مشابه سراتو وارداتی است. برای مثال از ویژگی‌های طراحی داخلی این خودرو که دلیل خرید سراتو را محکمتر می‌کند، می‌توان به شکل برجسته کاپوت، چراغ‌های جلوی شیک، جلوپنجره اسپرت، سپرهای خوش فرم و … اشاره کرد.

با این وجود، از نظر طراحی ظاهری استفاده از متریال بی کیفیت تقریبا باعث افت طراحی ظاهری آن شده است. با این وجود، چنانچه این موضوع را در نظر نگیریم به طور کلی خودروی مورد نظر کابین خوب و قابل قبولی دارد.

 

4- مشخصات فنی و موتور سراتو

یک دلیل خرید خودرو سراتو مربوط به مشخصات فنی و موتور است که در نمونه وارداتی و مونتاژی تفاوت چندانی ندارد. به طور کلی این خودرو دارای یک موتور دو لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است که قادر به تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

این ویژگی‌ها سبب شده‌اند که خودرو سراتو از نظر شتاب اولیه و ثانویه نسبت به خودروهای هم کلاس نظیر مزدا ۳ عملکرد بهتری داشته باشد. این ویژگی در مسیر مستقیم خود را بیشتر نمایان می‌سازد.

 

5- مصرف بنزین

خودروی سراتو از نظر مصرف بنزین بسیار مناسب است که جواب خوبی به این سوال ارائه می‌دهد: چرا سراتو بخریم؟

در واقع، به صورت میانگین این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو دارای باکی به حجم ۵۲ لیتر است که سوختن بنزین در آن مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۴ صورت می‌گیرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله بسیاری از ویژگی‌ها و مزایای خودروی سراتو بررسی شد تا دلیل خرید سراتو برای شما مشخص شود. توجه داشته باشید که این خودرو هم توسط شرکت کیاموتورز و هم توسط شرکت سایپا تولید شده است. بنابراین، توصیه می‌کنیم که به هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه سراتو مونتاژ سایپا را بخرید یا وارداتی، این نکات را مد نظر قرار دهید. برای خرید لوازم یدکی سراتو می توانید به فروشگاه وب سایت مراجعه کنید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =