لوازم یدکی سراتو 2008

لوازم یدکی سراتو 2008

این لوازم قطعاتی را شامل می‌شود که در صورت خراب شدن قطعه‌ی اصلی خودرو می‌توانید از آنها به عنوان جایگزین استفاده کنید. به طور معمول لوازم یدکی سراتو 2008 متناسب با طراحی آن ساخته می‌شود و نمی‌توان از قطعات سایر خودروها برای سراتو استفاده کرد.

یکی از نکاتی که در خرید لوازم یدکی سراتو 2008 باید مدنظر داشته باشید، استفاده از لوازم با کیفیت بالاست. چرا که قطعات تقلبی علی رغم کارکرد نامناسب خود می‌توانند بر روی قطعات سالم نیز اثر منفی بگذارند. در این مقاله از وبسایت کیا 110 قصد داریم درباره انتخاب لوازم یدکی سراتو 2008 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

فاکتورهای مهم در خرید لوازم یدکی سراتو 2008

با توجه به گستردگی لوازم یدکی و تنوع آنها ممکن است تصمیم‌گیری برای خرید محصول مورد نظر بسیار دشوار باشد. در این مقاله با ارائه فاکتورهای مهم برای خرید این لوازم قصد داریم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. اگر بهترین زمان برای تعویض قطعات سراتو را نمی دانید، مقاله “راهنمای جامع زمان تعویض قطعات سراتو” را بخوانید.

1- کیفیت

این فاکتور در هنگام خرید لوازم یدکی سراتو 2008 اهمیت بالایی دارد. چرا که لوازم بی‌کیفیت ممکن است جان افراد را در معرض خطر  قرار دهد. البته، تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی کار دشواری نیست. چرا که برای تولید لوازم تقلبی در تیراژ بالا معمولا با عجله عمل می‌کنند که باعث می‌شود ساختار ظاهری آنها مشکلاتی داشته باشد. از جمله این مشکلات ساختاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم رعایت سطح مقطع مناسب
  • نداشتن ساختاربندی مناسب
  • عدم تطابق بالا با نمونه فابریک

مشکلات ساختاری لوازم تقلبی سبب می‌شود که نتوانید از آنها به مدت طولانی استفاده کنید. اهمیت این موضوع برای لوازم حساس مورد استفاده در موتور و قسمت‌های فنی بسیار بیشتر است. چرا که در این صورت قطعات سالم نیز امکان دارد آسیب ببینند.

2- برند قطعات یدکی سراتو 2008

یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در خرید لوازم یدکی سراتو 2008 برند آنهاست. امروزه، برندهای معتبر زیادی وجود دارند که به تولید لوازم با کیفیت می‌پردازند.‌ نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که گاهی محصول برخی از برندها کیفیت مورد انتظار را ندارند. در تشخیص لوازم اصل و تقلبی باید بدانید که لوازمی که برند آنها مشخص نیست، جزو نمونه‌های تقلبی هستند.

بیشتر بخوانید  تشخیص ساییدگی لاستیک خودرو

3- نوع قطعه خودرو

هر خودرویی اجزا و قطعات مختلفی دارد که در موارد مختلفی می‌توان از آنها استفاده کرد. در یک تقسیم بندی کلی می‌توان لوازم یدکی سراتو 2008 را در دو دسته لوازم تزئینی و فنی قرار داد. به طور قطع، از این میان دسته لوازم فنی اهمیت زیادی دارند و جزو لوازم اجباری خودرو محسوب می‌شوند. این در حالی است که لوازم تزئینی اختیاری هستند.

4- کاربردی بودن لوازم یدکی

از میان تمامی لوازم و قطعات خودرو آنهایی که کاربرد زیادی دارند، باید با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شوند. یکی از این لوازم گیربکس است که نقش اساسی در کارکرد خودرو ایفا می‌کند.

بنابراین، داشتن ضمانت و گارانتی کیفیت برای آن از اهمیت زیادی برخوردار است. البته، قطعاتی هم هستند که تاثیری در کارکرد خودرو ندارند و تقلبی و اصل بودن آنها هم مهم نیست. این قطعات عبارتنداز:

  • رینگ اسپرت
  • شیشه
  • رو‌کش صندلی

و …

5- گارانتی لوازم یدکی

یکی دیگر از مولفه‌های مهم در خرید لوازم یدکی سراتو 2008 گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. به طور معمول برندهای معتبر با ارائه این خدمات کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کنند. در واقع، هیچ برند تقلبی نیست که برای محصول خود خدمات پس از فروش ارائه دهد. بنابراین، بدین وسیله می‌توانید اجناس اصل و تقلبی را شناسایی کنید.

6- قیمت لوازم یدکی

گاهی اوقات در خرید یک قطعه دچار تردید می‌شوید و پس از پرس و جو ممکن است لوازمی را پیدا کنید که قیمت پایینی دارند. مسئله‌ای که در این مورد باید مدنظر قرار دهید این است که لوازم ارزان قیمت طول عمر و کیفیت بسیار پایینی دارند.

بنابراین، ممکن است پس از گذشت مدت کوتاهی مجبور شوید همان وسیله را مجددا خریداری کنید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم خرید لوازم با کیفیت را نسبت به خرید لوازم ارزان در اولویت قرار دهید.

لوازم یدکی سراتو 2015

گروه بندی لوازم یدکی سراتو 2008

به طور کلی لوازم یدکی هر خودرویی در ۳ گروه زیر دسته‌بندی می‌شود:

1- لوازم یدکی فنی موتوری و جلوبندی خودرو

با توجه به اینکه این قطعات کارکرد موتور را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اهمیت بسیاری دارند‌. از جمله این قطعات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: بلوک سیلندر، سیلندر، سرسیلندر، واشر سیلندر، واتر پمپ، پیستون، میل لنگ، کارتر، سوپاپ‌، شمع، تسمه تایم، فلایول، شاتون، فنر سوپاپ، رینگ پیستون، پمپ روغن، توربوشارژ و…

بیشتر بخوانید  خرابی دیسک ترمز سراتو + علت ها و علائم آن

2- لوازم یدکی بدنه و تزئینات خودرو

شاید تصور کنید که لوازم یدکی بدنه خودرو سراتو تنها برای تزیین استفاده می‌شود و کاربرد دیگری ندارد. با این وجود، بهتر است بدانید که این لوازم علاوه بر اینکه ممکن است در اثر تصادف ضربه ببینند، تحت تاثیر عوامل دیگری نیز قرار دارند که عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • قرار گرفتن در معرض بارش باران
  • قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های هوا و اسیدها
  • قرار گرفتن در معرض رطوبت هوا
  • زنگ زدگی و پوسیدگی و…

تمامی این موارد می‌توانند به لوازم بدنه آسیب برسانند. بنابراین، بهتر است هنگام خرید این لوازم یدکی سراتو علاوه بر زیبایی فاکتورهای کیفیت و دوام را نیز مدنظر قرار دهید.

3- لوازم یدکی برقی خودرو

با توجه به اینکه لوازم برقی خودرو در اشتعال سوخت و تامین انرژی لازم برای حرکت چرخ‌ها موثر است، اهمیت بسیار زیادی دارند. این لوازم به طور کلی در دو گروه زیر قرار می‌گیرند:

  • لوازم مصرف کننده برق از قبیل انژکتور یا سیستم رایانه‌ای خودرو
  • لوازم تولید کننده برق خودرو مانند شمع و وایر شمع

معرفی چند مورد از مهمترین و کاربردی‌ترین لوازم یدکی سراتو 2008

سیستم فنی خودرو که از قطعات مختلفی تشکیل شده ، بسیار پیچیده است. در این مورد هر قطعه با همکاری با قطعات دیگر باعث به حرکت درآوردن چرخ‌ها و موتور خودرو می‌شود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از لوازم یدکی مهم و پرکاربرد را به شما معرفی کنیم:

  • استارت خودرو

این قطعه وظیفه راه‌اندازی خودرو را با تبدیل نیروی الکتریسیته به مکانیکی بر عهده دارد. در واقع، نیروی الکتریکی یا برق را از باتری می‌گیرد و در هنگام عبور از سیم پیچ داخل استارت چرخ دنده‌های آن را می‌گرداند.

در این هنگام وظیفه اصلی استارت یعنی رساندن دور موتور خودرو به ۱۰۰ دور بر دقیقه آغاز می‌شود. در این حین همزمان با چرخاندن سوئیچ انرژی الکتریکی از باتری به استارت منتقل می‌شود. در نهایت با چرخش استارت موتور خودرو روشن می‌شود.

  • شمع و وایر شمع خودرو و وظیفه آن

شمع خودرو سراتو همان قطعه کوچکی است که بر روی سیلندر قرار می‌گیرد. وظیفه این قطعه جرقه زنی جهت تولید احتراق در محفظه مخصوص خودرو است. این قطعه با همکاری قطعه‌ی دیگری به نام وایر شمع کار خود را انجام می‌دهد. در واقع وایر شمع وظیفه انتقال برق از کوئل یا دلکو (در خودروهای قدیمی‌تر استفاده می‌شد) به شمع را بر عهده دارد.

  • لنت ترمز
بیشتر بخوانید  شایع ترین ایرادات خودروها

این قطعه یکی از بخش‌های ترمز به شمار می‌رود که از دو بخش کفشک لنت و لقمه لنت تشکیل می‌شود. لنت ترمز هنگام ترمز کردن خودرو با دیسک تماس پیدا می‌کند و اصطکاکی ایجاد می‌شود. در نتیجه حرکت خودرو کند و سپس متوقف می‌شود.

  • پروانه و فن خودرو

سیستم خنک کننده خودرو از مهمترین سیستم‌های آن به شمار می‌رود که در دو دسته کلی آب خنک و هوا خنک قرار می‌گیرد. از مهمترین اجزای این سیستم می‌توان به رادیاتور، واتر پمپ، ترموستات، پروانه خنک کننده و شمع اشاره کرد.

بهتر است بدانید که فعالیت موتورهای احتراق داخلی با جرقه زنی و اشتعال همراه است که حرارت و دمای زیادی در نتیجه آن تولید می‌شود. در صورتی که این حرارت کاهش نیابد، عملکرد موتور و فعالیت‌ سایر سیستم‌های آن دچار اختلال می‌شود. در نتیجه راندمان خودرو پایین می‌آید. دقت کنید که این دمای بالا می‌تواند آسیب‌های جدی به قطعات مختلف خودرو وارد کند. اینجاست که وظیفه‌ پروانه و فن خودرو مشخص می‌شود.

از طرفی آب داخل خودرو به واسطه پمپی به نام واترپمپ به دور موتور می‌چرخد. در حین این چرخش گرمای موتور به آب انتقال می‌یابد. تمامی این اعمال توسط پروانه و فن خودرو انجام می‌شود که نقش به جریان انداختن هوا و عبور آن از رادیاتور را بر عهده دارد.

  • واتر پمپ

همیشه قطعات کوچکی در خودرو وجود دارند که ممکن است از نقش آنها غافل شویم اما این قطعات باعث می‌شوند که خودرو به درستی کارکند. یکی از این قطعات واتر پمپ است که بر روی سیلندر و کنار تسمه تایم قرار می‌گیرد. این قطعه با به حرکت درآوردن دائمی آب و ضد یخ در موتور خودرو و پمپاژ آنها مانع از جوش آمدن خودرو می‌شوند.

  • دیاق و بست

نقش این قطعات اتصال دو یا چند جزء خودرو به صورت مکانیکی به یکدیگر است. جنس قطعات مورد نظر بسته به کاری که انجام می‌دهند، بسیار متفاوت است. از کاربردهای مهم این قطعه می‌توان به مسدود کردن و بستن یک قطعه از قبیل شلنگ، بسته، پاکت و… اشاره کرد.

⇐ حتما بخوانید: چرا سراتو بخریم؟

نتیجه گیری

لوازم یدکی سراتو 2008 جزو لوازم وارداتی به شمار می‌روند که ممکن است تهیه این لوازم برای شما دشوار باشد. کیا ۱۱۰ با سابقه‌ای طولانی در زمینه فروش این لوازم امکانی فراهم آورده است که شما بتوانید قطعه مورد نظر خود را در سایت مشاهده و نسبت به خرید حضوری و آنلاین آن اقدام کنید. این وبسایت ارائه دهنده انواع لوازم یدکی سراتو است.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 12 =