قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟

قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟

قصد سفر با خودرو شخصی خود را دارید؟ می خواهید یک سفر راحت و بدون چالش را تجربه کنید؟ می پرسید قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟ با توجه به طولانی شدن مسافت و روشن بودن زیاد خودرو در این شرایط، باید حتما قبل از آغاز سفر از سالم بودن خودرو مطمئن شوید. بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار داده و هر گونه ایرادی را برطرف کنید.

قبل از سفر  این قسمت های خودرو را چک کنید!

می پرسید قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟ بهتر است که یک یا دو روز قبل از سفر خود برای انجام این کار اقدام کنید. برای این کار نیاز است که از یک مکانیک خودرو حرفه ای کمک بگیرید. گاهی اوقات خودرو در خیابان عیوب خود را نشان نمی دهد اما به محض آن که وارد جاده می شود، خراب شده و عیب های خود را بروز می کند.

از این رو لازم است که قبل از سفر حتما بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. مهم ترین اقداماتی که در این زمینه باید انجام دهید عبارتند از:

بیشتر بخوانید  5 روش برای تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی

 بررسی لاستیک یا تایر های خودرو

لاستیک ها یکی از مهم ترین بخش هایی هستند که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرند. کم بودن باد لاستیک ها و یا پر باد بودن آن ها می تواند مشکلات بزرگی در این شرایط ایجاد کند. با این مشکل، مصرف سوخت به شدت افزایش یافته و فرمان پذیری خودرو به شدت کاهش می یابد. بنابراین در اولین قدم از این چکاپ باید حتما باد لاستیک ها را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی لاستیک زاپاس قبل از سفر

قبل از حرکت و آغاز سفر خود باید حتما این لاستیک را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به طولانی بودن مسیر، احتمال پنچر شدن لاستیک ها وجود دارد. از این رو باید حتما لاستیک زاپاس را مورد بررسی قرار دهید. در این شرایط اگر یکی از لاستیک ها با مشکل مواجه شد، می توان آن را تعویض کرده و برای تعمیر آن ها اقدام کنید.

بررسی لاستیک زاپاس قبل از سفر
بررسی لاستیک زاپاس قبل از سفر

بررسی روغن های خودرو

یکی دیگر از بخش های مهمی که در این شرایط باید مورد بررسی قرار گیرند، روغن های خودرو هستند. معمولا این روغن ها را باید در فواصل زمانی مشخصی تعویض کنید. از این رو شما باید حتما قبل از آغاز سفر میزان سطح و کیفیت این روغن ها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز برای تعویض آن ها اقدام کنید.

چک کردن آب رادیاتور قبل از سفر

آب موجود در این قسمت به عنوان مایع خنک کننده خودرو معرفی می شود. از این رو شما باید قبل از سفر حتما سطح این مایع را در رادیاتور چک کنید. همچنین دقت داشته باشید که محفظه رادیاتور کاملا سالم بوده و هیچ گونه نشتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید  معنی اعداد روی روغن موتور

چک کردن تسمه قبل از سفر

شما باید قبل از اقدام به سفر حتما این تسمه ها را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. در صورتی که متوجه شدید این تسمه ها شل و یا بیش از حد سفت شده اند باید حتما آن ها را تنظیم کنید. همچنین در صورت نیاز باید برای تعویض آن ها اقدام نمایید. بهتر است حتما تسمه دینام سراتو و تسمه تایم خودرو را چک کنید.

چک کردن تسمه قبل از سفر 
چک کردن تسمه قبل از سفر

چک کردن گیربکس

گیربکس یکی دیگر از قسمت هایی است که در این شرایط باید حتما مورد بررسی قرار گیرد. شما باید حتما روغن گیربکس و روغن هیدرولیک را چک کرده و بهتر است برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

چک کردن باطری قبل از سفر

همان طور که می دانید این قطعه نقش بسیار مهمی در روشن کردن خودرو دارد. از این رو باید قبل از سفر حتما آن را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، باید حتما از یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای فعال در این زمینه کمک بگیرید.

بررسی ترمز و لنت خودرو

با توجه به این که سیستم ترمز خودرو  که شامل لنت ترمز جلو سراتو می شود، کی از بخش های بسیار مهم و حیاتی شناخته می شود، باید در این شرایط حتما مورد بررسی قرار گیرد. از این رو باید  لنت ها را چک کرده و مطمئن شوید که سیستم ترمز به درستی کار می کند.

لوازم ضروری که به هنگام سفر باید در خودرو داشته باشید!

با توجه به این که خودرو در طول مسافرت مجبور است ساعات زیادی را روشن مانده و کار کند، باید نکاتی را قبل از آغاز سفر خود رعایت کنید. پس از آن که متوجه شدید قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟ حال خوب است بدانید که قبل از آغاز سفر باید یکسری وسایل و تجهیزات نیز به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید  جلوبندی خودرو شامل چه اجزایی می شود؟

ممکن است در این شرایط لاستیک پنچر شده و مجبور شوید برای تعویض آن اقدام کنید. یا این که قسمتی از خودرو با مشکل مواجه شده و خودتان بخواهید آن را عیب یابی کرده و مشکل را برطرف نمایید. در همه این شرایط به تجهیزات مختلفی نیاز دارید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • لامپ یدکی
  • لاستیک زاپاس
  • چراغ قوه
  • پیچ و مهره
  • کپسول آتش نشانی
  • نقشه خوان موبایل
  • دستکش مناسب
  • پیچ گوشتی
  • انبردست
  • جک و آچار چرخ
  • و …

کلام آخر قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟

بسیاری از افراد می پرسند قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟ شما باید قبل از اقدام برای انجام این کار حتما روغن، ترمز، لنت، لاستیک ها، لاستیک زاپاس، آب رادیاتور، باتری، تسمه و موارد زیاد دیگری را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. در این شرایط با خیالی آسوده برای سفر آماده شده و قطعا سفر کم چالش تری را تجربه خواهید کرد.

سوالات متداول برای قبل از سفر چه قسمت های خودرو را چک کنیم؟

  1. چند نمونه دیگر از مواردی که قبل از سفر باید حتما در خودرو مورد بررسی قرار دهیم، کدامند؟

شما باید حتما از سلامت کولر و بخاری خودرو مطمئن شوید. تیغه برف پاک کن را مورد بررسی قرار داده و آب مورد نیاز برای محفظه شیشه شور را تامین کنید.

  1. چک کردن فیلتر های خودرو چه کمک به ما در طول سفر می کند؟

با این کار کارآیی موتور بالا تر رفته و می توان با شتاب بیش تری رانندگی کرد. همچنین با این کار از ورودی آلودگی به بخش های مختلف داخلی خودداری شده و خودرو سالم باقی می ماند.

  1. قبل از سفر چه چراغ هایی را باید در خودرو مورد بررسی قرار دهیم؟

چراغ های جلو، چراغ های عقب، راهنما چراغ مه شکن و چراغ ترمز باید حتما قبل از انجام این کار مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز تعویض شوند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 8 =