مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

رانندگی در زمستان ممکن است با خطرات بسیاری همراه باشد. استفاده از برخی لوازم یدکی می تواند احتمال وقوع این خطرات را تا حد زیادی کاهش دهد. برای اینکه یک رانندگی ایمن را در فصل زمستان تجربه کنید باید اقدام به تهیه این لوازم یدکی نمایید. در ادامه شما را با مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان آشنا میکنیم تا بتوانید خریدی هوشمندانه تر را تجربه کنید.

لیست مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

انتخاب لوازم یدکی خودرو برای آماده بودن در زمستان با یکدیگر تفاوت دارد. به طور مثال انتخاب لوازم یدکی سراتو در زمستان با لوازم یدکی اپتیما متفاوت است. اما به طور کلی یکسری لوازم برای رانندگی در روزهای برفی و سرد زمستان ضروری است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاستیک زمستانی

لاستیک های مخصوص برف که آن ها را با نام لاستیک های زمستانی می شناسند به منظور استفاده در مسیرهای برفی تولید شده اند. چنانچه محل زندگی شما زمستان های سختی دارد بهتر است اقدام به خرید این لاستیک ها نمایید. طراحی این لاستیک ها به شکلی است که میتوان در دماهای زیر ۷ درجه سلسیوس نیز از آن ها استفاده کرد. لاستیک های زمستانی اصطکاک خودرو روی سطوح یخ‌زده را افزایش می دهند.

در فرایند ساخت این لاستیک ها از پلاستیک‌های آب ‌‌دوست بهره می برند که این مسئله کمک شایانی به افزایش کارایی آن ها میکند. شیارهای موجود روی این نوع لاستیک ها از مدل های معمولی بیشتر است.

  • زنجیر چرخ

یکی از مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان زنجیر چرخ است. ساختار این زنجیرها به شکلی است که جلوی سر خوردن ماشین را می گیرند. زنجیر چرخ در جهت حرکت در مسیرهای برفی طراحی و تولید شده است و نمیتوان از آن در جاده های صاف و فاقد برف استفاده کرد. یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید این زنجیرها به آن توجه کنید این است که باید نوع متناسب با ابعاد لاستیک خود را انتخاب کنید.

  • لاستیک زاپاس

وجود لاستیک زاپاس در خودرو در تمام فصول سال مهم است اما این موضوع در زمستان اهمیت بیشتری پیدا میکند. اگر به هر دلیلی در فصل زمستان لاستیک خودروی شما پنچر شود می توانید از این لاستیک زاپاس استفاده کنید تا مجبور نباشید مدت زیادی را در سرما معطل شوید.

  • مثلث خطر تاشو

مثلث خطر تاشو را نیز میتوان در دسته مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان قرار داد. در برخی مواقع ممکن است مجبور به متوقف کردن خودرویتان شوید. با استفاده از این مثلث خطر می توانید رانندگان دیگر را از وجود خود آگاه کنید و مانع از بروز تصادف شوید.

بیشتر بخوانید  از کجا بفهمیم لنت ترمز تمام شده است؟

بیشتر بخوانید: تعویض فیلتر بنزین سراتو

  • کابل در جهت اتصال باتری به باتری

تمام شدن باتری خودرو حتی در فصول گرم سال نیز می تواند بسیار آزاردهنده باشد. تصور کنید این اتفاق در فصل زمستان برای خودرو رخ دهد. در این شرایط است که کابل اتصال باتری به باتری به کار خواهد آمد. با کمک این کابل میتوان باتری خودرو را به باتری دیگری وصل کرد. این کار باعث می شود که باتری شارژ شود و بتوانید از خودرویتان استفاده کنید.

  • بازتابنده‌های خودرو

بازتابنده‌ها یکی از مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان به شمار میروند. بارش برف در زمستان تا حد زیادی دید راننده را کاهش می دهد. اگر مجبور به توقف در کنار جاده شوید یا خودرویتان به طور ناگهانی متوقف شود این بازتابنده‌ها باعث می شوند که خودروهای دیگر به سادگی بتوانند شما را ببینند.

  • کاردک یخ‌زدا و برس برف‌روب

کاردک یخ‌زدا و برس برف‌روب از تجهیزات ضروری هستند که باید در فصل زمستان به همراه داشته باشید. زمانی که برف روی سطح خودروی شما می نشیند این تجهیزات می توانند بسیار مفید عمل کنند. به محض شروع فصل سرما بهتر است اقدام به تهیه کاردک یخ‌زدا و برس برف‌روب نمایید تا مجبور نشوید با شیشه های یخ زده یا برف گرفته رانندگی کنید.

کاردک یخ‌زدا و برس برف‌روب
کاردک یخ‌زدا و برس برف‌روب
  • پوشش شیشه جلوی خودرو

پوشش شیشه جلو از دیگر تجهیزات ضروری خودرو در فصل زمستان محسوب می شود. ممکن است استفاده از کاردک یخ‌زدا و برس برف‌روب برای برخی از افراد سخت باشد. در این مواقع میتوان از این پوشش ها کمک گرفت. استفاده از این پوشش ها باعث تمیز نگه داشتن شیشه خودروی شما در زمان بارش برف می شود. پوشش شیشه جلوی خودرو در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد.

  • مایع شستشوی ضد یخ شیشه جلو

مایع شستشوی ضدیخ شیشه جلو می تواند در فصل زمستان بسیار سودمند عمل کند. این مایع شستشو باعث می شود که در زمان شستشوی شیشه خودرو در فصل زمستان آب روی آن یخ نزند. تمیز نگه داشتن شیشه جلو در زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید از آن غافل شد. عدم تمیز بودن این بخش مانع از داشتن دید کافی در زمان رانندگی می شود.

بیشتر بخوانید  8 علت داغ کردن موتور سراتو

بیشتر بخوانید: خرید شمع سراتو سایپا

سخن آخر مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

در این مطلب مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر قصد رانندگی یا مسافرت در فصل زمستان را دارید باید خودروی خود را به این تجهیزات مجهز کنید. عدم توجه به این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. به وجود آمدن هر مشکلی در خودرو در زمان بارش برف و سرمای هوا می تواند بسیار آزاردهنده باشد به همین دلیل بهترین کار این است که از قبل برای مواجه شدن با این مشکلات آماده باشید.

سوالات متداول مهم ترین لوازم یدکی خودرو در زمستان

  1. آیا در فصل زمستان وجود جعبه کمک های اولیه در خودرو لازم است؟

بله، تفاوتی ندارد در چه فصلی از سال از خودرویتان استفاده میکنید وجود جعبه کمک های اولیه یکی از آیتم های ضروری است. در فصل زمستان توجه به این مسئله اهمیت بیشتری پیدا میکند. اگر در این فصل دچار حادثه شوید به دلیل شرایط جاده ها نیروهای امدادی دیرتر به شما خواهند رسید. در این شرایط است که وجود جعبه کمک های اولیه می تواند بسیار مفید واقع شود.

  1. چرا باید در فصل زمستان در خودرو چراغ قوه داشته باشیم؟

همانطور که میدانید در فصل زمستان هوا زودتر تاریک می شود. اگر برای خودرویتان مشکلی پیش بیاید و دیگر نتوانید به حرکت ادامه دهید این وسیله می تواند کمک بسیاری به شما کند. با کمک چراغ قوه می توانید چک کنید که چه مشکلی برای خودرویتان به وجود آمده است.

  1. خرید چه ابزاری برای زمان گیر کردن در برف توصیه می شود؟
بیشتر بخوانید  دلایل صدای تسمه دینام سراتو و راه حل های آن

بیل تاشو و بیلچه جزء ابزارهایی هستند که می توانند در زمان گیر کردن در برف به شما کمک کنند. این ابزارها در صندوق خودروی شما به سادگی جا می شوند و اگر به هر دلیلی خودرویتان در برف گیر کرد به کارتان خواهند آمد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =