بررسی کیا سراتو yd

لوازم یدکی سراتو 2015

خودروهای کیا سراتو یکی از باکیفیت ترین خودروهای شرکت کیاموتورز است که چند سالی است که به واسطه مونتاژ داخلی، محبوبیت بسیار بالایی دربازار خودروی ایران پیدا کرده است. خودروی کیا سراتو yd یکی از نمونه های خارجی مونتاژ داخلی است که به نسبت سایر خودروهای هم رده ی خود، بسیار ایمن تر و آپشنال تر می باشد.

خودروی سراتو مونتاژ کمپانی سایپا یا همان نسل دوم سراتو، یکی از پرطرفدارترین و زیباترین گونه های سراتو است. برجسته‌ ترین قسمت طراحی این خودرو، تناسب اندام و هماهنگی هوشمندانه میان خطوط آن است.

√ با دلیل انتخاب کنید: سراتو سایپایی بخرم یا سراتو وارداتی؟

فرم برجسته کاپوت سراتو yd، چراغ‌ های کشیده و زیبای آن، جلو پنجره اسپرت و سپرهای خوش‌ فرم سراتو، نقش مهمی در زیبایی ظاهری این خودرو ایفا کرده است.

سراتو YD

بررسی جامع خودرو سراتو YD

این خودرو نوعی سدان کامپکت کره‌ای یا خودروی خانوادگی کوچک به شمار می‌رود که اولین نسل از آن در سال ۲۰۰۴ میلادی رونمایی شد. سپس، خودروی مزبور در فواصل بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی در بازارهای ایران مشاهده گردید. در ایران با ورود خودروی کیا سراتو yd به بازارهای داخلی، این خودرو در طی زمانی کوتاه محبوبیت زیادی پیدا کرد اما عرضه آن در حد گسترده نبود.

خودروی مزبور نسبت به سال تولید خود طراحی قابل قبولی دارد. این خودرو به هنگام رونمایی در مقابل رقبای سرسخت خود نظیر تویوتا کرولا کیفیت و سواری مطلوبی داشت. با این وجود، برخی از ویژگی‌های منفی آن نظیر استهلاک بالا آن را نسبت به خودروی تویوتا در رده پایین‌تری قرار می‌داد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کیا سراتو yd و ذکر ویژگی‌های بیشتری درباره آن بپردازیم.

1- بررسی نوع طراحی داخلی خودروی کیا سراتو yd

طراحی داخلی کیا سراتو yd نیز مانند طراحی خارج آن، بسیار زیبا و شیک می باشد که با وجود اینکه نسبت به خودروهای لوکس دنیا تا حدودی عادی می باشد، اما به علت چیدمان اصولی و ارگونومی عالی، کابینی خاص و بی نقص به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید  بهترین برند لنت ترمز

یکی از معایب طراحی داخلی این خودرو، تفاوت میان نوع متریال مصرفی در نمونه‌ های مونتاژ داخلی و نمونه خارجی آن است. در صورتی که سواری با کیا سراتو وارداتی را تجربه کنید و سپس پشت فرمان مدل مشابه سایپایی بنشینید، تفاوت کیفیت این دو مورد را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

در رابطه با جادار بودن کابین و راحتی سرنشینان باید این را گفت که کابین کیا سراتو yd به خوبی از 4 سرنشین بزرگسال و یک کودک میزبانی می‌ کند. در رابطه با محفظه صندوق این خودرو هم باید این را گفت که کیا سراتو yd فضای کافی در حدی که از یک سدان کامپکت انتظار می‌ رود در اختیار شما قرار خواهد داد.

2- بررسی امکانات رفاهی و ایمنی کیا سراتو yd

این موضوع را باید گفت که اولین سری از خودروهای کیا سراتو مونتاژی، با امکانات بسیار کمی وارد بازار خودرو شد و این قضیه موجب سر ریز شدن انتقادات زیادی شد تا جایی که بسیاری از افراد ترجیح دادند به جای خرید نمونه‌ های صفر کیلومتر وطنی، به خرید مدل‌ های دست دوم وارداتی حتی با قیمت بالاتر بپردازند تا خودرویی با امکانات، کیفیت رنگ و کابین بهتری خریداری کنند.

همین سیل انتقادات از سایپا باعث شده تا کمپانی سایپا این موضوع را به فرصت تبدیل کند و نمونه آپشنال این محصول را روانه بازار کند؛ کاری که با واکنش مثبت مشتریان روبه‌ رو شد و کیا سراتو آپشنال، علیرغم قیمت گران‌ تر مورد استقبال مناسبی قرار گرفت.

2.1- بررسی امکانات رفاهی سراتو yd

از جمله امکانات کیا سراتو yd می‌ توان به مواردی مانند: کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا به همراه رهیاب ماهواره‌ ای، سنسورها و دوربین دنده عقب، پدال‌ های تعویض دنده در پشت فرمان، روکش‌ های چرمی، چراغ‌ های اتوماتیک و… اشاره داشت.

با این وجود خودروی کیا سراتو yd مانند نوع وارداتی آن از امکانات ایمنی مهمی همچون: ESP، ایربگ‌ های جانبی و پرده‌ ای و ترمزهای عقب دیسکی برخوردار نمی باشد. همین موضوعات موجب شده تا ایمنی این خودرو به نسبت نمونه وارداتی آن از سطح استانداردهای ایمنی بسیار پایین تر به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید  لوازم یدکی سراتو 2015

در هر صورت خودروی کیا سراتو yd از نظر سطح امکانات رفاهی خودرویی به نسبت قابل قبول می باشد اما از نظر امکانات ایمنی دارای کمبودهایی به نسبت نسخه اصلی خود می باشد. در واقع این کمبودها بر روی اعتبار گزارش های ایمنی خودرو هم تاثیر منفی می‌ گذارند و در نتیجه نمره خوبی که موسسه IIHS آمریکا به کیا سراتو داده و یا 4 ستاره موسسه ANCAP استرالیا، در خصوص مدل‌ های سایپایی درخشش کمتری خواهند داشت. هرچند همچنان هم می‌ توانیم روی استحکام مناسب شاسی و بدنه این خودرو حساب ویژه‌ ای باز کنیم.

2.2- بررسی سراتو yd از نظر ایمنی

با توجه به اینکه خودروی سراتو yd توانسته 5 ستاره‌ی ایمنی را از موسسه معتبر IIHS دریافت کند، از نظر ایمنی در سطح مطلوبی قرار دارد. علاوه بر آن، این خودرو در سال ۲۰۱۷ میلادی بالاترین سطح ایمنی را در میان خودروهای هم‌رده کسب کرده است.

در واقع، خودروی مزبور که به نام‌های فورته و اسپکترا نیز شناخته می‌شود، دارای ۶ کیسه‌ی هوایی و انواع سیستم ایمنی شامل سیستم پایداری الکترونیک خودرو (ESC)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کمکی پارک جلو و عقب و رادار نقطه کور است.

3- بررسی پیشرانه و توانایی‌ های حرکتی خودروی کیا سراتو yd

کمپانی سایپا، کیا سراتوهای مونتاژی خود را با دو پیشرانه 1.6 و 2 لیتری که هر دو از نوع تنفس طبیعی و 16 سوپاپه هستند وارد بازار خودروی ایران کرده است. پیشرانه‌ این خودروی پرطرفدار دارای حجم 2000 سی‌ سی می باشد. هر چند این ظرفیت برای این خودرو شاید مقداری نامناسب به نظر برسد اما این خودرو با 156 اسب‌ بخار قدرت و 194 نیوتن‌ متر گشتاور حرف‌ های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ های جلو در این خودرو، به عهده یک جعبه‌ دنده 6 سرعته اتوماتیک است که با ضرایب مناسب خود، به خوبی به وظایفش عمل می کند. حاصل تمامی این‌ اقدامات خودروی سراتو، شتاب حدوداً 10.5 ثانیه و کشش مناسب در سربالایی‌ ها می باشد و در کل شما می توانید با این سدان 1310 کیلوگرمی به راحتی مسیرهای گوناگونی را طی کنید.

بیشتر بخوانید  در صورت پاره شدن تسمه دینام سراتو چه کنیم؟

همچنین مصرف سوخت ترکیبی نیز در کاتالوگ رسمی شرکت عدد 7.1 لیتر را نشان می‌ دهد که البته با توجه به ارتفاع تهران از سطح دریا و کیفیت سوخت، بهتر است روی اعداد 8.5 الی 9 لیتر در صد کیلومتر حساب باز کنیم. پس به طور کلی کیا سراتو سایپا به دلیل استفاده از یک پیشرانه قدرتمند، جعبه‌ دنده مناسب و وزن نه چندان سنگین، توانایی‌ های حرکتی قابل قبولی دارد و قادر است پا به پای خودرو خوش‌ نامی همچون مزدا 3 حرکت کند.

⇐ حتما بخوانید: دلایل قانع کننده برای خرید سراتو

مشخصات فنی خودرو سراتو YD

بررسی مشخصات فنی خودرو باعث می‌شود که ما اطلاعاتی درباره توان خودرو در مقابل خودروهای رقیب به دست آوریم. در این مورد بهتر است بدانید که خودروی سراتو yd دارای مشخصات فنی زیر است:

  • نیرو گرفتن از پیشرانه سیلندر ۲۰۰۰ سی سی با بیشینه توان ۱۵۲ اسب بخار
  • حداکثر گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر
  • گیربکس ۶ دنده اتوماتیک
  • مصرف سوختی در یک سیکل ترکیبی ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • دارای سیستم تعلیق خوب با ارائه سواری نرم و اسپرت
  • مجهز به سیستم انتخاب حالت رانندگی بین حالت‌های Eco، Sport و معمولی ( کاهش مصرف سوخت در حالت Eco و رانندگی اسپرت و پرشتاب در حالت sport)
  • قابلیت تنظیم عملکرد فرمان خودرو در سه حالت نرمال، کامفورت و اسپرت و همچنین تغییر درجه سفتی فرمان به وسیله این سه حالت

مزایای خرید خودرو سراتو Yd

  • شتاب و کشش مناسب و قوی
  • هماهنگی فوق العاده بین موتور و گیربکس
  • طراحی ظاهری فوق العاده
  • بازار دست دوم خوب کیا سراتو
  • امکانات کافی
  • پیدا شدن آسان لوازم یدکی

برخی از معایب کیا سراتو مدل yd

در کنار مزایایی که خودروی سراتو yd دارد، برخی معایب نیز برای آن شناخته شده‌اند که به شرح زیر می‌باشد:

  • کم بودن فضای صندلی‌های عقب برای نشستن سرنشینان
  • فرمان‌پذیری نسبتا ضعیف
  • مصرف سوخت نسبتا بالا در ترافیک‌های شهری
  • شتاب ثانویه
  • رانندگی نه چندان نرم در ناهمواری‌ها
  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • استفاده از متریال پلاستیک در قسمت داخلی خودرو

نتیجه گیری

خودروی کیا سراتو yd نسل سوم از خودروی سراتو است که به دلیل ویژگی‌های متمایز خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این خودرو نسبت به نسل دوم سراتو یعنی Td تغییرات زیادی داشته است که جذابیت آن را بیشتر می‌کند‌.

چنانچه، از خودروی سراتو yd استفاده می‌کنید و نیاز به تعویض قطعات دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به وبسایت کیا ۱۱۰ مراجعه کنید. این وبسایت لوازم یدکی سراتو yd را با نازلترین قیمت به فروش می‌رساند. تمام لوازم یدکی سراتو مدل YD زیرمجموعه 3 دسته زیر است:

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =